Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paras ystäväni,vanhin ystäväni,ei pyytänyt kummiksi.

Vierailija
12.12.2015 |

Ilm. Mies ei halua minua kummiksi. Olen kyllä hieman loukkaantunut...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No woe kyynel soikoon!  :D

Vierailija
2/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa varmaan oli sitten jotain vikaa miehen mielestä. Älä puhu hänelle enää ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä et ole miehen ja hänen vaimonsa paras ystävä. Heillä oli parempiakin vaihtoehtoja kuin sinä. Suotta siitä loukkaannut, aina ei voi voittaa. :)

Vierailija
4/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei voi voittaa. Minunkin kaverini suuttui kun en pyytänyt kummiksi, olisin muuten varmaan pyytänytkin mutta sitten olisi ollut jo liikaa kummeja ja mielestäni sukulaisia pyydetään ensisijaisesti kummeiksi. Kaverini kehtasi vielä sanoa minulle että "mä olisin ollut paras kummi, harmittaa kun et pyytänyt".

Vierailija
5/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan halua lapsensa kummiksi jotakin vanhaa panoa? Varsinkaan mitään katkeraa halpaa mammaa.

Vierailija
6/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman typerin asia mistä loukkaantua! Se että olet toisen vanhin tai parhain ystävä ei tee sinusta automaattisesti kummia. Kummiksi valitaan ihminen joka tykkää lapsista yleisesti ja olisi varmasti mukana myös lapsen elämässä.

Vierailija
7/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä halusi pyytää esim. sukulaisia? Ihan ymmärrettävää. Vai sanoiko sulle "sua EN halua lapseni kummiksi?" Silloin voisi loukkaantua.

Vierailija
8/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vielä hermostu ap. Me ainakin pyysimme esikoisemme kummeiksi ainoastaan sukulaisiamme, eli mieheni serkun ja minun kaksi sisarustani. Tiedätkö, kenet paras ystäväsi on kummeiksi pyytänyt? Ovatko hekin mahdollisesti tämän sukulaisia?

Vierailija
9/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin aikanaan hiukan loukkaantunut, kun ystäväni ei pyytänyt mua lapsensa kummiksi. Hän oli mun lapseni kummi, mutta en toki siksi odottanut kummiutta. Ystäni pyysi lastensa kummeiksi ihmisiä, jotka olivat silloin samassa elämäntilanteessa ja juuri silloin läheisiä. Aika nopeasti hän huomasi, ettei se ollutkaan hyvä tapa ja on aina kohdellut mua kuin olisin hänen vanhimman lapsensa kummi. Olemme olleet hyvin läheisiä lukuunottamatta niitä muutamaa vuotta, jolloin hänen lapsensa syntyivät ja he asuivat vähän kauempana. Olimme silloin siis hiukan erilaisissa elämäntilanteissa. Ystäväni on myös aina arvostanut mua äitinä ja ystävänä todella paljon ja tuonut sen myös julki. Nyt he eivät ole juurikaan tekemisissä lasten kummien kanssa, ja selkeästi ystävääni harmittaa, ettei pyytänyt mua kummiksi. Toisaalta mulle se oli merkki siitä, etten luota koskaan täysin ystävääni, mutta pyrin silti itse olemaan hyvä ystävä. Mulla on siis muitakin (luotettavampia) ystäviä ja myös muita kummilapsia.

Vierailija
10/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ei voi voittaa. Minunkin kaverini suuttui kun en pyytänyt kummiksi, olisin muuten varmaan pyytänytkin mutta sitten olisi ollut jo liikaa kummeja ja mielestäni sukulaisia pyydetään ensisijaisesti kummeiksi. Kaverini kehtasi vielä sanoa minulle että "mä olisin ollut paras kummi, harmittaa kun et pyytänyt".

Jo on veemäinen ja katkera ihminen! Ihan kehtasi sanoa, että "harmittaa, kun et pyytänyt". On kyllä niin majesteettirikos!

Vierailija
11/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan halua lapsensa kummiksi jotakin vanhaa panoa? Varsinkaan mitään katkeraa halpaa mammaa.

Tämä selittää sen, miksi sinua pyydetä kummiksi, mutta miten tämä liittyy aloittajaan?

Vierailija
12/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi sukulaisia kummeiksi pyytää?

Vierailija
13/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ystävyys on molemminpuolista ja olemme hyvin läheisiä. Ensimmäisen lapsen kummiksi aikoinaan pyysi sukua joten odotin että mimua pyytäisi,olemmekin kuin perhettä..olen myös hieman hämilläni mistä kiikastaa.olemme paljon tekemisissä ja ihan tosi ystäviä..tosin nyt ei tunnu siltä. Ap

Vierailija
14/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei oo pyydetty koskaan kummiksi. Nyt myöhemmin ajattelen, että se on hyväkin juttu. Elämässä on ollut muutenkin tarpeeksi hoidettavia asioita.

Vierailija
15/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka läheisissä väleissä olit lapsen äidin kanssa? Eiköhän hänellä ole aika iso osa sananvallasta lapsensa kummien valitsemisessa ja siinä sinä jäät aika taaimmaiseksi kummijonossa. Olisit lirkutellut äidin suosioon myös.

Vierailija
16/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko aloituksen?? Olen äidin ystävä!

Vierailija
17/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä selittää sen, miksi sinua pyydetä kummiksi, mutta miten tämä liittyy aloittajaan?

Kävikö vastaukseni luontosi päälle? XD Olen pahoillani jos aiheutin sinulle mielipahaa.

Vierailija
18/23 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he pyytävät vain sukulaisia kummeiksi? Joillain on sellainen tapa.

Vierailija
19/23 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, otsikon luettuani tuli tunne että puhutaankohan tässä minusta! Meillä oli ristiäiset eilen ja tiedän että vanhin ystäväni ihmettelee miksi emme pyytäneet heitä kummeiksi kun hekin pyysivät meidät. Kyse on minulle "jo" neljännestä lapsesta mutta ensimmäinen (ja viimeinen) nykyisessä suhteessa. Pyysimme kummeiksi kaksi sukulaista, yksi kummaltakin puolelta. Ystävälläni on ollut tapana pyytää monta kummia, 4-6 taitaa jokaisella lapsella olla ja hänestä on outoa jos "vain" kaksi kummia pyydetään kun enemmänkin saisi. 

Perimmäinen syy miksi emme edes harkinneet heitä kummeiksi on kuitenkin siinä että he pariskuntana ja varsinkin tämä ystäväni oli pitkään todella vahvasti minun ja mieheni suhdetta vastaan ja koin että suorastaan koitti painostaa minua eroamaan! Jauhoi tuntikaupalla meidän ongelmistamme ja liioitteli niitä, samaan aikaan oma suhteensa oli mielestään ihan kunnossa ja täydellinen vaikka kyllä niitä ongelmia heilläkin oli. Hän ei pidä miehestäni, sen olen tienny jo monta vuotta ja siitä syystä suhteemme oli hänestä myrkyllinen ja huono. Kun tulin raskaaksi hän ilmoitti että olen tehnyt valintani eikä hän aio enää neuvoa minua lopettamaan suhdetta mutta on sitten paikalla sanomassa että mitäs hän sanoi kun suhde loppuu. Ihana ystävä <3 Ja sitten ihmettelee kun ei pyydetä kummeiksi.. Viime viikot hän on useaan kertaan kysellyt kummiasiaa, että ketä valittiin ja miksi ja naureskellut että ilmeisesti häntä ei aiota pyytää kun ei ole mitään puhuttu. Kerroin hänelle että kummit ja nimi paljastuu lähipiirille vasta itse juhlassa ja ystävien kesken ei meillä ole ollut tapana juhlia vauvan ristiäisiä (heillä oli siis juhlat kavereillekin kun nuorimmainen sai nimen). Hän ei ole suoraan näyttänyt loukkaantumistaan mutta nyt tuli kyllä tunne että purkiko asian tänne.. Että heippa vaan :D 

Vierailija
20/23 |
13.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua hyvin :(. Yksi parhaista ystävistäni ei pyytänyt mua aikoinaan ristiäisiin, vain suvun ja ystävät, joista tuli kummeja. Tuntui kurjalta, kun olin niin innoissani lapsesta ja olimme hyvin tiiviisti yhteydessä. Täällä on taas ollut jotain mt-ongelmaisia riehumassa, älä välitä. Älä katkeroidu, ole lapsen elämässä läsnä, voit muodostua vielä paljon tärkeämmäksi kuin kummi:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme