Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vahvasti meikkaavat naiset

Vierailija

Noniin. Eli itse olen nainen, ja meikkaan melko vahvasti. Rajaukset, luomivärit ja tekoripset kuuluu arkimeikkiin. Miksi ihmiset sanovat että naiset ketkä
meikkaavat vahvasti, että heillä on huono itsetunto ja tekevät sitä näyttääkseen hyvältä muiden silmissä, ja sanovat että luonnollisuus kunniaan.
Opiskelen sosiaali- ja terveysalalla ja siellä kyllä huomaa kun elovena tytöt puhuvat selän takana ja katsovat kuin roskaa maassa. Mistä lähtien ihmiset ovat olleet sellaisia että eivät hyväksy erilaisuutta.

Mielipiteitä?

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Kauniisti ehostettu nainen on viehättävä, en tod. suosittele koko Tikkurilan värikarttaa.

Maltti on valttia, tässäkin asiassa.

Vierailija

Meikin ei kuulu erottua vahvasti, vaikka sitä olisikin paljon. Ehkä et vaan osaa meikata kun saat kuulla siitä?

Vierailija

Toisille vahvempi meikki sopii, itse olen haalea elovena ja näytän sirkuspelleltä vahvassa meikissä. Se vaan ei ole mun juttuni ja meikin määrä itselläni vaan vähenee kun vanhenen.

Vierailija

Itse meikkaan aika paljon, mutta käyttämällä oikeita välineitä ja tekniikoita en näytä tikkurilan värikartalta. :)

Vierailija

Sama täällä, arkimeikkiin kuuluu vahvat rajaukset, luomivärit, huulipuna ja joskus tekoripsetkin kun jaksaa vaan laittaa. En tosiaan yritä ketään miellyttää enkä pode huonoa itsetuntoa! Meikkaaminen on vain kivaa ja tykkään voimakkaista meikeistä vaikka monet ovat sanoneet että näytän paremmalta kevyemmällä meikillä ja voi olla että tosiaan näytän paremmalta vähemmällä meikkimäärällä, mutta rakastan meikkejä <3 Selän takana on puhuttu paskaa juuri meikkaamiseni takia, huono itsetunto on kuulemma, yritän tyrkyttää itteeni miespuolisille asiakkaille ja kaikke muuta paskaa.

Vierailija

Tekoripset eivät nyt kuulu lähihoitajan varustukseen samoin kun lastenhoitajan tai sairaanhoitajankaan. Miksei voi arkena käyttää kevyttä ehostusta ja sitten viikonloppuna lähibubiin lähtiessä voi käydä läpi koko meikki arsenaaliin...

Vierailija

meikkaan juhliin vahvasti ja muuten arjessa vähän meikkiä.

Jos näen naisen joka meikannut todella paljon ja vahvasti ja tekoripset ja kaikki klo. 8.00 koulussa töissä ties missä niin tulee mieleen kuinka ihmeen aikaisin hän on herännyt ja miten jaksaa nähdä noin paljon vaivaa heti aamusta tai päivällä. Kyllä ne pakkelit pistää silmään pakosti varsinkin jos huonosti tehty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
meikkaan juhliin vahvasti ja muuten arjessa vähän meikkiä.

Jos näen naisen joka meikannut todella paljon ja vahvasti ja tekoripset ja kaikki klo. 8.00 koulussa töissä ties missä niin tulee mieleen kuinka ihmeen aikaisin hän on herännyt ja miten jaksaa nähdä noin paljon vaivaa heti aamusta tai päivällä. Kyllä ne pakkelit pistää silmään pakosti varsinkin jos huonosti tehty.

Minä saan aikaan halutessani jopa huolellisen (!) iltameikin 15 min. Ei siinä paljoa kulu jos on nopea meikkaaja.

Vierailija

Lue alta kommentit, jotka osoittavat, että meikin määrällä on vaikutusta saamaamme vastaanottoon.

Ilman meikkiä

Rankka viikonloppu?

Näytät kivalta tänään.

Olisinpa minäkin yhtä itsevarma tulemaan kouluun ilman meikkiä. Pisteet sinulle.

Näytät yhtä väsyneeltä kuin minä olen.

Luonnollinen meikki

Näytät nätiltä tänään! Mitä ripsiväriä käytät?

Rakastan poskipunaasi.

Vahvistatko kulmakarvojasi jollain?

Meikkisi näyttää tosi kivalta.

Vahva meikki

Näytätpä rajulta!

Oletko menossa tansseihin tänään? Meikkisi on todella nätti.

Esiinnytkö Spring Awakening -musikaalissa?

Taidat olla valmiina viikonloppuun? Näytät valmiilta bilettämään.

Vierailija

Mua ei haittaa jos ne on tehty luonnollisesti.

Osa on niin suttuista jälkea varsinkin ne sormenpaksuiset korviin saakka vedetyt kulmakarvat pilaavat ilmeen.  

Toki jokaisella on oma tyylinsä.

Vierailija

Jos meikki on tehty huolellisesti ja taitoa löytyy,nii mielelläni katselen kauniisti meikattuja kasvoja,vaikka olenkin itsekin nainen.Muutamia ihmisiä tiedän jotka rakastaa runsasta meikkiä,ja lopputulos on hirveä,kun ei osata niitä käyttää.Kulmakarvat nypitty puolipalloiksi,kauas toisistaa,mustaa luomiväriä sutaistu kasoiksi luomille,ja kajaalia levitetty sisäluomelle josta se kerääntyy silmäkulmaan rähmäiseksi,ja kaiken kruunaa vielä vääränvärinen meikkivoide.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tekoripset eivät nyt kuulu lähihoitajan varustukseen samoin kun lastenhoitajan tai sairaanhoitajankaan. Miksei voi arkena käyttää kevyttä ehostusta ja sitten viikonloppuna lähibubiin lähtiessä voi käydä läpi koko meikki arsenaaliin...

Jospa ap ei ole lähäri, sairaanhoitaja tai lastenhoitaja. Ehkäpä hän ei käy edes lähiBUBISSA =)

Vierailija

Ehkä meikkisi on jotenkin "suttuinen" tai ei sovi vaikkapa silmien muodollesi?

Myös paksut meikkivoiteet ja puuterit raskastuttavat meikkiä entisestään, joka tuo ns. meikkipellevaikutelman.

Käytän itsekin ns. täyttä silmämeikkiä tekoripsineen arkena, mutta en usko, että kukaan pitää minua vahvasti meikattuna, tosin koskaan en käytä esimerkiksi koko luomelle tummaa luomiväriä tai koko alaluomen ripsirajaa tummilla sävyillä.

Meikkaaminen on haastava laji, vaikka sitä olisi tehnyt vuosia. Itselläninki on mennyt vuosia ennen kuin olen löytänyt itselleni sopivat meikkaustavat ja -tyylit.

Tosiaan, harvoin kiinnitän huomiota vahvaan meikkiin, vaan kyseiselle ihmiselle sopimattomaan meikkiin.

Vierailija

Tää on jännä. Että jotkut ihmiset katsoo laittautumismieltymysten korreloivan jotenkin itsetunnon, älykkyyden tms. Kanssa. Loistavaa päättelyä. Syyttävät enempi laittautuvia pinnallisuudesta vaikka ovat sitä itse tuomitessaan vahvemmin meikkaavat. Plus. Esim goottityyliset monesti meikkaavat vahvasti mutta niistä ei sitten kukaan sano mitään? Samalla tavalla ei-goottikin tykkää vaan sellasesta huolitellummasta lookista ja viihtyy siinä. Miten se on huonompi kuin sellainen goottityylinen jolla on kanssa omanlaisensa laittautumismieltymys? Tästäkin näkökulmasta oon asiaa monesti miettinyt, että miten goottihenkisten vahva meikki on ok, mutta "normaalin" pukeutujan tekoripset on liikaa?
.
Enkä mä nyt todellakaan tarkota mitään tuksutyyliä todellakaan, vaan taidolla tehtyä meikkiä jossa huolitellut kulmat, contour, highlighterit, huulet, ehkä tekoripset.. etc.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat