Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksi vuotta työttömänä....

Vierailija

Mikä mussa on vikana kun en saa koskaan töitä? Ammattikoulun jälkeen olin työtön. Luin lukion, kävin kansanopistossa ja olin nuorten työpajalla töissä. Pääsin amk:hon ja sain lapsen ja valmistuin.... olin taas työtön. Sairastuin psyykoottisoireiseen masennukseen ja pääsin sen avulla tuettuun työhön jossa olin noin 2vuotta. Se oli mun unelma ammatti ja paikka... se duuni oli mun suuri rakkaus... nyt 2v työttömänä enkä usko että töitä saan. Aina on joku kokeneempi tai mies joka valitaan....

Kommentit (6)

Vierailija

Se oli viranomaistyö erikoisalalla. Siinä oli kaikki mistä pidin numeroita, taulukoita, maastotyöskentelyä, ihmisten parissatyöslentelyä, aivoilla työskenteltyä. Olen yrittänyn päästä samaan paikkaan takaisin mutta kun vähennykset ja irtisanomiset....

Ap

Vierailija

Ei se vika aina meissä työttömissä ole. Toisaalta aika moni työssä oleva on jollakin tavalla "viallinen", mutta kun on onnistunut vakipaikan saamaan, on aika vaikea ja toisinaan peräti mahdotonta saada pois esim. alkoholisti.

Piilotyöpaikoissa taas on se vika, että niiden palkkakin on piilossa. Varsinainen ongelma on siis palkan, ei halukkaan työntekijän puute.

Sinun kohdallasi syy voi olla tämä, kun täysin terveitäkin on työttömänä kymmeniä tuhansia, miehiäkin.

Vierailija kirjoitti:
... sain lapsen ja valmistuin.... olin taas työtön. Sairastuin psyykoottisoireiseen masennukseen ......

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat