Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkea kukat voivat merkitä tai viestiä?

Vierailija

Mitä eri merkityksiä tiedätte? Esim jos antaa punaisia ruusuja, niin mitä se tarkoittaa? Tai jotain muita kukkia jne. Mua ärsyttää kun en tiedä niistä mitään, ja kun ostan viemisiksi jotain kukkia esim kylään, niin ne on jotain surukukkia.

Kommentit (9)

Vierailija

Muistaakseni keltaiset ruusut olivat merkki intohimoisesta rakkaudesta... Mutta tämä siis niiden sääntöjen mukaan, joita ennen muinoin kukkien antamisella voitiin sanattomasti symboloida. En usko, että nykyään kovin moni panee paljoakaan arvoa tämäntyyppisille "käyttäytymissäännöille". Yleensä riittää, että kukat ovat antajan mielestä kauniita ja sopivat kohteelleen, eli ei se niin tiukkapipoista ole. Jos olet kuitenkin kiinnostunut aiheesta, niin varmaan kirjastovirkailijat voivat auttaa löytämään lisätietoa. Myös kukkakauppiaalta voi aina varmistaa, ettei ole itse vahingossa valitsemassa esim. niitä tyypillisimpiä hautajaiskukkia tuliaislahjaksi.

Vierailija

Keltaisia ruusuja viedään kai synnyttäneelle. Mä ihmettelen, kun mieheni toi minulle sellaisia, et mikä värivalinta, mutta varmasti oli kukkakauppias suositellut.

Vierailija

Tähän vielä päälle se, että eri kulttuureissa on eri tavat, joista ollaan enemmän tai vähemmän tarkkoja. Kulttuurien sekoittuessa vallalla on iloinen tapojen ja perinteiden ja henkilökohtaisten mieltymysten sekasotku. Siksi mielestäni kannattaa mennä aina kukkien antajan tarkoituksen mukaan.

Vierailija

Kukat ovat kasvin lisääntymis- eli sukupuolielimet. Kun mies ojentaa naiselle kimpun mitä tahansa leikkokukkia, se on ajatusten tasolla sama kuin hän ojentaisi kimpun pystyssä pönöttäviä peniksiä. Pientä, tai ei ihan pientä vihjailua naiselle, että täältä pesee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kukat ovat kasvin lisääntymis- eli sukupuolielimet. Kun mies ojentaa naiselle kimpun mitä tahansa leikkokukkia, se on ajatusten tasolla sama kuin hän ojentaisi kimpun pystyssä pönöttäviä peniksiä. Pientä, tai ei ihan pientä vihjailua naiselle, että täältä pesee.

Esimerkiksi isoäidilleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi isoäidilleen.

:D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat