Jyväskylä vai Tampere?

Vierailija

Kummassa parempi asua lapsiperheen? Miten työttömyystilanne, kummassa paremmin töitä? "Mukavampi" paikka?
Mielipiteitä otetaan vastaan :)

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Olisi mahdollisuus muuttaa jompaan kumpaan kaupunkiin. Jyväskylästä etäisyydet sukulaisiin olisi pienemmät, Tampere on vähän kaukana, vaikka paikkakuntana Tampere miellyttää itseänikin. Olemme muuttamassa pikkukylästä, joten kummassakin on jokatapauksessa enemmän "kaikkea" meidän perspektiivistä. Hyviä puolia Jyväskylästä? Tutustuuko siellä hyvin paikallisiin, vai ovatko sisäänpäin lämpiävää sorttia? :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisi mahdollisuus muuttaa jompaan kumpaan kaupunkiin. Jyväskylästä etäisyydet sukulaisiin olisi pienemmät, Tampere on vähän kaukana, vaikka paikkakuntana Tampere miellyttää itseänikin. Olemme muuttamassa pikkukylästä, joten kummassakin on jokatapauksessa enemmän "kaikkea" meidän perspektiivistä. Hyviä puolia Jyväskylästä? Tutustuuko siellä hyvin paikallisiin, vai ovatko sisäänpäin lämpiävää sorttia? :D

Ei tule nopeasti mieleen missä jyväskyä veisi tamperetta. Keskustan ympärillä cittareita/prisma?

Vierailija

Jyväskylässä, jos asuu keskustassa on kaikki palvelut lähellä. Kaikki on yhden kadun varrella. Jos et asu, niin huono homma. Tampere kait vähän pahempi.
Valitse paras ja muuta stadiin.

Vierailija

Jos pidät isommasta kaupungista niin tampere. Jos haluat vain kaupunkiin niin joensuu, hämeenlinna tms. ajaa saman asian+ asut halvemmin. Jyväskylän keskustassa vielä mielestäni suomen pahimmat teinit+ rallien aikaan aivan hanurista

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä ainakin olen saanut paljon kavereita. Ihmiset ovat keskimäärin ystävällisempiä, en ole akateeminen jne. Paremmin täällä otettiin vastaan kuin Tampereella. Mutta täällä onkin paljon enemmän muualtakin tulleita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei tule nopeasti mieleen missä jyväskyä veisi tamperetta. Keskustan ympärillä cittareita/prisma?

Pesiksessä taitaa Jyväskylä voittaa.

Vierailija

Asun Jyväskylässä ja haluaisin kiihkeästi muuttaa Tampereelle. Tampere on kaikin puolin parempi paikka. Jyväskylästä on vaikea löytää hyviä puolia - no, täällä on nätimmät bussit, parempia kirppareita, hyviä pyöräilyreittejä järvien ympäri ja kesälampaita. Kaikki muu onkin sitten paremmin Tampereella, erityisesti ilmapiiri ja "kansanluonne". Jyväskyläläiset ovat tosikkoja ja kuolettavan tylsiä. Yhteen mukavaan mieheen olen täällä tutustunut, mutta hän olikin muuttanut tänne jostain Turun lähistöltä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos et ole akateeminen, ei sinua hyväksytä Jyväskylässä, joka pyörii vain ja ainoastaan yliopiston ympärillä.

Miten tämä ilmenee :D?

Vierailija

Tampereella on erittäin huono työllisyystilanne. Työttömiä on prosentuaalisesti enemmän kuin keskimäärin Suomessa. Jos ei ole valmiina työpaikkaa odottamassa, niin ei kannata muuttaa tänne. Itse olen hakenut kymmeniä työpaikkoja ja suureen osaan paikkoja on hakijoita ollut satoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tampereella on erittäin huono työllisyystilanne. Työttömiä on prosentuaalisesti enemmän kuin keskimäärin Suomessa. Jos ei ole valmiina työpaikkaa odottamassa, niin ei kannata muuttaa tänne. Itse olen hakenut kymmeniä työpaikkoja ja suureen osaan paikkoja on hakijoita ollut satoja.

Jyväskylässä on myös erittäin huono työllisyystilanne, joten sillä perusteella ei kannata muuttaa kumpaankaan näistä kaupungeista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä on myös erittäin huono työllisyystilanne, joten sillä perusteella ei kannata muuttaa kumpaankaan näistä kaupungeista.

Kannattaakin valita asuinpaikakseen pääkaupunkiseutu, jos aikoo tehdä töitä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat