Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA Elokuu 2016

12.12.2015 |

Aloitetaan uusi keskustelu meille, joilla laskettu aika on elokuussa 2016 :)

Kommentit (83)

41/83 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manna, mahtavaa!! Tervetuloa takaisin :))

Mamma89, varmaan helpotti tietää, että kaikki onkin hyvin ja sydän sykkii? Mietiin itse samaa hetki sitten, kun paikalllisessa neuvolassa ei tosiaan tehty mitään, ei edes lähetetty verikokeisiin varmistamiseksi. Tässä pitäisi siis siihen positiiviseen raskaustestiin luottaa helmikuun puoliväliin saakka, että pääsi edes ensimmäiseen ultraan...

Vierailija
42/83 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen tänne vähän jälkijunassa. :D LA 13.8.-16, eli nyt rv9+0. Oon ollu vaan vähäsen pahoinvoiva, mutta nälkä on joko aivan järkyttävä tai sitte ei ollenkaan, päivästä riippuen. :D Huolestuttaa oma painonnousu ku alkuun piti syödä jatkuvasti että pahoinvointia ei tullu.. Mulla on ihannepainoon jo nyt 20kg matkaa ja en kestä jos nyt paisun vielä aivan mielettömiin mittoihin. Oon 23-vuotias ja asun Seinäjoella tällä hetkellä. :) Lapsi oli suunniteltu ja toivottu, yksi alkuraskauden keskenmeno tuli syyskuussa. :( Nytteki meinaa välillä huolestuttaa ku on kipuja munanjohtimissa ja yläemättimessä että jos onki kohdun ulkopuolinen raskaus. Onneksi ensi ma on eka neuvola, josko sillon siellä suostuisivat sydänäänet kuuntelemaan niin saisi vähän mielenrauhaa. :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/83 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lasketuksi ajaksi varhaisultrassa saatiin 22.8 :)

Kävin siis siksi varhaisultrassa kun alko pari viikkoa takaperin vuotamaan verta ja mietein kokoajan, että mahtaako olla kohdun ulkopuolinen tai jotain muuta mutta siellä se oli missä piti ja syke näky :)

Edelleen välillä sellasia voimakkaita menkkakipuja mutta vuotoa ei onneksi ole nyt ainakaan ollu.

Muita raskausoireita on ollu loputon väsymys ja pahoinvointi kuitenki hyvissä rajoissa verrattuna edelliseen raskauteen.

44/83 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä tänne kommentoinut mitään ihmeellistä, mutta nyt piti ihan rekisteröityä vertaistuen toivossa, kun täällä jäätävän kuvotuksen kourissa makaan. Ja silloin kun en makaa niin koko ajan pitää jotain olla suussa ettei oo niin huono olo.

Miten te ootte töissä kestäneet?

Mulla tekee tiukkaa.

L.a. 22.8. 16 ja viikkoja siis 7+5.

Mulla on jo useampi lapsi ennestään ja ikääkin on sen verran että aika paljon jänskättää miten tässä käy. Että miten kroppa pelittää.

Lapsi on kuitenkin oikein toivottu ja olen äärimmäisen nöyränä elämän edessä.

Vierailija
45/83 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou! Ehkäpä jo uskaltautuu ilmoittautumaan jengiin mukaan :) Eli täällä ois kolmekymppinen yhden lapsen äiti, l.a. 28. tai 29.8. Rv siis 6+5 tai 6+6. Oisko kiinnostusta fb-ryhmälle vai onkohan semmonen kenties jo luotu? :)

46/83 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä alapeukuttaa? Tosi typerää, ja miksi?!

Vierailija
47/83 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö niihin fb-ryhmiin liittymään ilman että muut kaverit fb:ssä näkee missä ryhmässä on? Haluisin pitää salassa raskauden niin pitkään kuin mahd. juuri sen edellisen epäonnisen kerran takia...silloin tosi moni tiesi ja oli raastavaa kertoa niin monelle. Vai voisiko ryhmälle perustaa jonkun salanimen? :D

Mulle tulee iltapäivisin jäätävä väsymys, en osaa sanoa liittyykö juuri raskauteen...mutta saa vissiin olla onnellinen kun on säästynyt pahoinvoinnilta. Suolaista ruokaa tekisi kyllä kovasti mieli.

48/83 |
10.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla nyt 8+2. Tänä aamuna nousi kuume.. Äsken mittasin melkein 38. Alkaa hieman ahdistamaan, ettei vaan käy mitään. Otin panadolin, toivottavasti sillä laskee. Ultra vasta parin viikon päästä.. pakko malttaa odotella.

49/83 |
11.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookkiin pystyy kyllä luomaan ihan salaisen ryhmän jota muut ei näe.

50/83 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nyt itsekin uskaltaa liittyä keskusteluun. Ennen joulua tein positiivisen raskaustestin. Vauvaa on toivottu yli vuoden päivät . Pienellä munasarjojen herättelyllä saatiin kroppa toimimaan niin kuin piti ja kolmannella kierroksella tärppäsi! :) Kärsin jo viikolta 4 lähtien järkyttävistä alaselkäsäryistä. Selkä ei ole ikinä ennen vaivannut. Olin ihan vakuuttunut että kyseessä on kohdunulkopuolinen raskaus, tuulimuna tai että jotain on pahasti pielessä muuten. Käytiin tänään sitten yksityisellä varhaisultrassa ja ultrassa näkyi kaksi (!!) vahva sykkeistä salamatkustajaa! :)) ultran mukaan 7 + 4 eli laskettu aika lienee 26.8 . Vaikea käsittää miten järkyttävä yöunet vievä pelko voi muuttua onneksi. Toki tässä nyt on vielä taivalta edessä, mutta ihana tietää että tähän asti kaikki mennyt niin kuin kuuluukin. Raskausoireet on yleisesti ottaen ollu toistaiseksi aika lievät. Rinnat särkee, wc ankkaa on moikattu parina aamuna ja niin... syön kuin hirvi :)) hirveä nälkä koko ajan!

51/83 |
12.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tänään varhaisultra syystä että viime viikolla hyvin vähäistä vuotoa. Noh, syke löytyi, mutta omien laskujen mukaan pitäisi nyt olla jo viikolla 8+0, mutta ultrassa sikiö vastasi rv 7+3. Ihan hurjan isohan tuo heitto ei ole, mutta pelottaa silti. Lääkärikään ei oikein suuntaan tai toiseen kommentoinut. :(

Onko jollain muulla kokemusta/tietoa samanlaisesta tilanteesta? Huomenna eka nla ja sinne tuo ultraaja kehoitti kumminkin menemään, joten täytyy siellä kysellä.

52/83 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, taalla yksi odottaja lisaa, laskettu aika on 6.8.2016.  Ensimmainen raskaus ja yritys, toivottavasti kaikki menee hyvin, yritan olla stressaamatta mutta ei helppoa ole :) koko ajan tuntuu etta oon varmasti tehnyt/ syonyt jotain mita ei olisi pitanyt.. Pahoinvointi on ollut valilla kovaa ja jatkuvaa, onneksi nyt alkaa olla paivia jolloin ei okseta. 

Taalla asuinmaassani, ei siis Suomi, ei ole mahdollisuutta varhaisultraan, ellei maksa kalliisti yksityiselle, joten ensimmaiseen ultraan on viela melkein 2 kuukautta. Pitaa vaan toivoa parasta :)

Vierailija
53/83 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipti; ei tod. tuo vielä ole mikään huolestuttava merkki! Jos ovulaatio on ollut vähän myöhemmin niin siitähän tuo heitto tulee. Ihan normaalia että voi laskettu aika viikolla heittää kuukautisista laskettuna. Vai laskitko ite siis menkoista vai hedelmöitysajankohdasta?

54/83 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään varhaisultrassa ja laskettu aika aikaistui 26.8 :) oli ennen 30.8, joka on mieheni syntymäpäivä. Vahva syke näkyi ja lääkäri katsoi, että paikat on siistit.

Ensimmäisen neuvola-ajan sain parin viikon päähän ja sitten lähtee lähete nt-ultraan. On niin onnellinen olo <3

55/83 |
13.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista oikeastaan laskin, ja luulen että olen oikein katsonut, mutta voihan tosiaan olla että ovis (oireista huolimatta) ollut vähän myöhemmin mitä oletin. Enemmän ehkä säikäytti se lääkärin epämääräisyys.

Eka neuvola tänään, joka hieman mieltä rauhoitti. :)

56/83 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, kaksoset! <3 Mamaa90, tuliko itku vai nauru vai molemmat yhtäaikaa? :D

Mulla tänään perjantaina rv 8+6 ja maanantaina vuodin ihan kirkasta verta ja nyt on melkein päivittäin tullut tummaa-ruskehtavaa vuotoa. Maanantaina tuli ihan pieniä hyytymiäkin, mutta kun ei kipuja ole, niin olen odotellut rauhassa ensiviikon äitipolia. Neuvolakin siirtyi sairastapauksen vuoksi ensiviikkoon. Äitipolilta tuli piiitkä lista verikokeita ja kävin ne jo otattamassa. Siellä onkin ensiviikolla vastassa sisätautilääkäri, kätilö-diabeteshoitaja, gyne, silmänpohjakuvaukset... Ja tätä rumbaa on sitten muutaman viikon välein koko raskauden ajan. Kalliiksi tulee, kun poliklinikkamaksu on aina sen n. 40e.. Mutta saapahan ainakin ultria ja vauvaa seurataan tarkasti. Onko muilla raskauteen vaikuttavia perussairauksia?

Nyt pääsen ekaa kertaa sikiöseula-verikokeisiin vai mikä se nyt onkaan viralliselta nimeltään. Mulla on aiemmat raskaudet alkaneet kaksosraskauksina ja kun molemmilla kertaa on toinen kuollut, niin verikoetta ei ole otettu lainkaan, koska ei voida tietää onko menehtynyt mini-ihminen ollut terve vaiko eikö. Näin kansankielellä selitettynä.

Joku kysyi, että miten jaksetaan töissä. Päivät kotona menee kamalan väsymyksen vallassa ja pahoinvoidessa, mutta kun työvuoro koittaa, niin jotenkin sitä skarppaa kummasti. Vaikka joulunpyhinä oli kyllä täysi työ pysyä yövuoroissa hereillä, kun mun työhuone on yhtä suhisevaa konetta lukuunottamatta hiljainen ja hämärä.. Ja nojatuoli luvattoman pehmeä... ;)

Ostin vaunut! :D :D Oli niin hyvät, juuri sellaiset kuin halusin ja edulliset, niin pitihän ne hakea pois.

Mullekin sopisi facebook-ryhmä. Perustaisiko joku? Tosin meitä on täällä vasta niin vähän, että kuivuuko fb-ryhmä sitten äkkiä kasaan?

Manna & Lahja-Unelma 8+6  *ja taas yövuorossa*

Vierailija
57/83 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokaa vaan joku se salainen fb-ryhmä, -mä en uskalla kun kuitenkin mokaan jotenkin että näkyy kaikille tutuille odotus. :D

Sattusko olemaan muuten muita odottajia Turusta tai varsinais-Suomen alueelta? :)

Hassua kun raskaus näkyy siinä että normaalisti rakastamani rahka on alkanut hirveesti ällöttää! En oikein keksi millä sitten korvaisin normivälipalani..

58/83 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että Manna palasi mukaan keskusteluun ja selvisi vain säikähdyksellä, toivottavasti täältä ei kukaan putoakkaan pois!

Jännää että yhdet kaksosestkin tulossa, huh, siistiä ja samalla aika hurjaa :D

Sipti, mulla siirty viikolla laskettu aika ja esikoisesta kahdella viikolla, tuo on hyvin yleistä. Ja lääkäreitä on niin kaikennäkösiä, et niiden eleitä ja ilmeitä ei kannata pelästyä. Kaikki on varmasti hyvin!:)

Täällä menossa tänään rv11+1, ensi viikon torstaina nt-ultraan, jännää!! Kahdessa ultrassa olen jo käynyt ja silloin kaikki on ollut kunnossa, toivottavasti ensi ultrassa näkyy edelleen terve sikiö.:)

Oireina edelleen pahoinvointia erityisesti aamuisin ja kamala väsymys. Todella toivon et tää pian helpottaa, viikkoja alkaa kuitenkin olemaan jo aika hyvin kasassa.

Mäkin tulen mielelläni mukaan facebook-ryhmään jos joku osaa semmosen salaisen perustaa. Mä en varmaan osaa..

59/83 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo melkein kuukauden ollut faceryhmä :) on kyllä fiksumpi kuin tämä palstalle kirjoittelu

Vierailija
60/83 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö sinne jotenkin liittymään?