Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA Elokuu 2016

12.12.2015 |

Aloitetaan uusi keskustelu meille, joilla laskettu aika on elokuussa 2016 :)

Kommentit (83)

21/83 |
21.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein muutaman liuskatestin. Sitten piti vielä "varmistukseksi" tehdä kaksi digitestiä :D. Kun sain tulokseksi "raskaana 3+", niin pitihän se lopulta luottaa tulokseen.

Tunnin päästä lähtö sinne ultraan. Jännittää, niin että oksettaa. Ollut tosi kipeä vatsa jo useamman päivän ja tosissaan pelottaa, ettei kaikki ole hyvin :/.

Olen saanut aikaisemmat lapseni nuorempana, enkä silloin muista että olisi ollut tällaisia pelkotiloja. Ehkä nyt vanhempana erilailla tiedostaa, mikä kaikki voi mennä pieleen. Lapsi on siis todella paljon toivottu ja odotettu.

22/83 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä ultrassa ja ensin ei meinannut löytyä koko sikiötä.Lopulta kuitenkin yhdestä nurkasta löytyi kuin löytyikin pikku papunen jolla sydän läpätti :).Vastasi viikkoa 7,eli LA on 8.8.16.

Koville vatsa kivuille löytyi yllättävä syy.Endometrioosi,josta minulla ei ollut mitään epäilystä :O...Tämä nyt vähän huolettaa,mutta ultraaja vakuutti ettei siitä ole vaaraa vauvalle. Halusi ultrata vielä 3 viikon päästä uudelleen,jotta nähdään onko endo lähtenyt pienenemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/83 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin myös tänään ultrassa. Nyt raskausviikkoja noin 6-7. Yksi raskauspussi löytyi oikeasta paikasta, mutta sen koko vastasi vain viikkoa 4 ja sykettä ei löytynyt, joten vuotoa odotellessa.. Jään siis pois kyydistä heti näin alkumetreillä ja toivotan teille kaikille oikein ihanaa ja turvallista raskausaikaa! Nauttikaa jokaisesta päivästä ja synnyttäkää suloisia vauvoja elokuussa!

Manna

Vierailija
24/83 |
22.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin alkuraskausultrassa. Tänään 6+4 meidän pieni vastasi viikkoja 5+6 ja pieni sydän siellä pamppaili :) <3 olipa kyllä jännittävä ja mieleenpainuva tilanne! Molemmille meille ensimmäinen. :)

25/83 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Manna, voimia ❤️

Ihana kuulla että on myös löytynytkin pieniä sykkeitä.

Itseäni kyllä ahdistaa kun ei ole ollut minkään moisia oireita enään mutta odotellaan ultraan ja katsotaan miten käy.

Vierailija
26/83 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä hyvin varovaisen toiveikkaasti ilmoittautuu jouluaattona plussannut 27 vuotias pääkaupunkiseutulainen.

Jos en ihan väärin laskenut, viikot nyt epäsäännöllisyyden vuoksi 4+4 - 5+0. Minulle ja miehelleni ensimmäinen odotettu salamatkustaja.

Jännittää ja pelottaa ettei kyytiläistä olisikaan. Pitäisi ottaa rauhassa, mutta tämä on niin odotettu. ❤

27/83 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Löysin tämän keskustelun, plussasin jouluaattona ja netin laskurin mukaan la ois 28-30.8. Voi siirtyä syyskuun puolelle mut lähden tänne mukaan :)

Olen 33-vuotias keski-suomesta ja meillä 10/2013 syntynyt poika. Plussaus oli ihana, toivottu jouluylläri!

Arjen tullen pitänee varailla varhaisultra :)

Tsemppiä teille kaikille muille!

Vierailija
28/83 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ladyinpink: onnea jouluaaton plussauksesta, meillä la samoihin aikoihin. 😊

Millähän tätä jännitystä ja "panikoimista" saisi vähennettyä? Vinkkejä? Olen koittanut vakuuttaa itselleni, että tein mitä tahansa, en voi vaikuttaa pysyykö salamatkustaja kyydissä vai ei.😓

Olen puolison ja tämän perheen kanssa ulkomailla lomalla, vasta loppiaisen seutuun kotiudutaan. Maanantaina soittelen neuvolaan, jos siellä olisi joku töissä välipäivinä. 😉

Sinänsä harmittaa, että oli pakko puolison perheelle kertoa näin aikaisessa vaiheessa. Olisivat saaneet viinin välttelystä kiinni joka tapauksessa. 😆

29/83 |
26.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teillekin FirstLove ja ota rennosti! Muista, että omalla käytöksellä voit vaikuttaa raskauden kulkuun. Yritä olla ihan niinkuin ennenkin, -sitä viininjuontia lukuunottamatta :)

Muistan, kun eka raskaudessa pelkäsin aikaista keskenmenoa ja aina vessaan mennessä vahdin ettei vuotoa ole. Ihan turhaan. Kaikki konkretisoituu sitten kun pääsee ekoihin ultriin. Positiivinen asenne oikeasti auttaa!

Itse teen niin muillakin osa-alueilla elämässä, että kun alan mielen tasolla panikoimaan, rauhoitan itseni ikäänkuin meditoimalla; hoen hiljaa itselleni että hätää ei ole ja selviän mistä vain! Se toimii! Kokeile sinäkin ja luota itseesi! Tee yhteistyötä kehosi kanssa, luota että luontoäiti hoitaa hommat :)

Eka kerralla kaikki on uutta ja ihmeellistä, elämänmittainen matkasi on vasta aluillaan, koko elämäsi tulee muuttumaan ihanalla tavalla <3

Tämä kaikki on niin aluillaan vasta tässä kakkoskierroksella, että kummia ei ole ehtinyt miettiä. Mutta jotain kuitenkin; kuinka pärjäämme taaperon ja vauvan kanssa, millainen persoona hän on, kumpaa odotan? Paljon kysymyksiä!

Kerrothan, jos voin auttaa mieltäsi askarruttavissa kysymyksissä :)

30/83 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin olisi yksi onnellinen 24-vuotias esikoisen odottaja jolla la 08.08.16.. Tätä vauvaa onkin yritetty jo kaksi vuotta joten plussa oli melkoinen ylläri :)

Pahoinvointi alkoi noin viikko sitten ja jatkuu edelleen.. mehukeitot ja smoothiet tulleet vähän liiankin tutuiksi viime päivinä. Tähän kun yhdistää vielä diabeteksen niin olo välillä erittäin heikko.Toivotaan että pian helpottaa :)

31/83 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Miulla nyt 6+4 ja laskettu aika olisi laskurin mukaan 19.8.16. Maanantaina on neuvola ja toivon pääseväni myös ultraan tarkistamaan tilanteen. Miulla on 5v poika, ennen sitä pari keskenmenoa. Kovasti toivotaan toista lasta. Positiivisesti yritän ajatella mutta kyllähän tämä väkisin mietityttää ja jännittää kuinka käy. Väsymys on järkyttävä! ! Ja rinnat todella arat. En ole oksentanut mutta etova olo on välillä. Tsemppiä kaikille tähän alkuun!! 😊

32/83 |
29.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Täällä kanssa ilmoittautuu varovaisen innostunut, toivottavasti tuleva äiti :) Olen kohta 29- vuotias, ensimmäinen lapsi tuloillaan. Hormonaalinen ehkäisy jätettiin pois lokakuun lopussa, yhdet kuukautiset tuli sen jälkeen ihan ajallaan ja 10.12. plussasin :) Minulla oli varattuna aika naistenlääkärille muutenkin tiistaille 15.12., joten siellä sitten tehtiin eka ultra, jossa nähtiin jo pieni "läiskä" (mikä siellä noilla alkuviikoilla näkyy?), mutta sydänääniä ei tuolloin vielä kuulunut, viikot tuolloin siis 5+2. Tänään menossa 7+2 ja vielä pitäisi jaksaa odottaa kaksi viikkoa, että pääsen ensimmäiseen kunnon ultraan, siellä sitten toivottavasti nähdään jo jotain paremmin ja kuullaan sydänäänet. Alussa minulla oli turvotusta ja rintakipua, sitten oli väli jolloin ei mitään oireita ja viime viikolla alkoi sitten ihan vähäinen rusehtava valkovuoto. Eilen tuli sitten vähän verta myös. Mutta mitään kipuja en ole kokenut. Olen ajatellut tämän nyt niin, että mikäli tässä on keskenmeno meneillään/tulossa, niin itse en voi siihen vaikuttaa. Tuota vuotoa tuli ehkä teelusikallinen ja sen jälkeen ei mitään. En ole käynyt lääkärissä, sillä tiedän että voi olla myös täysin normaalia. Niin ja minä en asu tosiaan Suomessa, joten täällä minun kotimaassani tarkastukset ym. voi olla hieman erilailla kuin Suomessa, Suomesta ei tosiaan kokemusta, mutta mielenkiintoista seurata muiden odotusta :)

33/83 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa rv 8+4, ensi viikolla olisi eka neuvolakäynti. Pahoinvointi on ollut viimeisten viikkojen ajan voimakkaampaa, mutta toistaiseksi vielä siedettävää. Jatkuva napostelu auttaa hieman :) 

Onpa kiva kuulla, miten moni on jo käynyt alkuraskauden ultrassa. Ja valtaosa on näköjään saanut hyviä uutisia :) Mulla eka ultra tulee olemaan vasta ykkösseula joskus tammi-helmikuun taitteessa, siihen asti pitäisi jaksaa odottaa lopullista varmistusta raskaudesta. Aika tuntuu kuluvan ihan älyttömän hitaasti, tää eka kolmannes on toisella kerralla ihan yhtä piinaavaa, kuin ekalla kerralla.

34/83 |
02.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ensimmäisessä neuvolassa jo tiistaina, lisäksi kävin uudelleen ultrattavana verisen vuodon vuoksi (joka säikäytti kyllä). Onneksi kaikki oli hyvin ja toukkakin oli kasvanut miltei 2 cm pitkäksi :D. Vuodolle ei löytynyt mitään syytä, eli ei auta kuin seurailla tilannetta.

Nyt siis viikkoja 8+5 ja pahoinvointi on täälläkin pahentunut viime aikoina. Tuntuu että koko ajan pitäisi olla jotain syömässä ( ja paino nousee, jee!). Niin ja väsymys on ihan käsittämätöntä. Yleensä oon aina liikkeessä ja tekemässä jotain, nyt ei jaksa kuin illat maata :/. Töissä käyminen vie kyllä kaikki mehut...

Nyt sitten jännätään seuraavaan ultraan, joka on se kaupungin tarjoama seulonta 2,5 viikon päästä.

35/83 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn nyt minäkin tähän ketjuun.. Menossa rv 7+2 ja neljäs raskaus, useampi vuosi jo edellisestä eli iltatähti tulossa, toivottavasti. Nyt tekee pahaa jatkuvasti enkä jaksa olla pystyssä kuin puolesta tunnista tuntiin, niin hirveä olo on. En oksenna, mutta jatkuva pahoinvointi on, jotain yritän syödä, mutta juuri mikään ei maistu. Aiemmissa raskauksissa ei näin pahaa oloa ollut kuin satunnaisesti, nyt koko ajan. Onko muilla vastaavaa...??

Vierailija
36/83 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa neuvolassa käyty, kuukautisista laskettuna 8+1. Luulen että oikeasti viikko vähemmän, koska pitkä kierto ja ovulaation bongasin aika myöhään. Kannattaako teistä yksityisessä ultrassa käydä ennen nt-ultraa? Mietin onko ihan turhaa rahanmenoa...jos on tuulimuna niin selviäähän se silloinkin. Kuinkahan yleistä se muuten on, että tuulimuna selviää vasta silloin nt-ultrassa eikä tule jo aiemmin itsestään pois?

Oireita tosi vähän, rinnat kipeät mut ei juuri muuta. Huolestuin kun pyyhittäessä viime viikolla tuli pisara verta, mutta se kait voi olla ihan normaaliakin? Se tuli rankan salitreenin jälkeen ja nyt ajattelinkin suosiolla keventää liikkumista ettei käy jatkossa niin.

Tämä on mun toinen raskaus, ensimmäisessä huomattiin rakenneultrassa että kaikki ei ole tod. kunnossa ja päädyttiin keskeytykseen vko 23. Nyt ei oikein voi uskoa että kaikki olisi nytkään hyvin...

37/83 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa tuo Kastehelmen kuvailema pahoinvointi. Itsellä tosin ensimmäinen raskaus joten ei aiempaa kokemusta mutta nyt rv 8+6 ja viimeiset pari viikkoa mennyt mehukeitoilla, jogurtilla ja hedelmillä.. Paha olo tulee usein ennen syöntiä kun sokerit laskee liian alas ja vaihtelevasti myös syönnin jälkeen jolloin joutuu toisinaan halimaan pönttöä. Päivät menevät makoillessa ja nukkuessa koska muuhun ei riitä enää energiaa. Raskautta yritettiin pari vuotta enkä olisi koskaan osannut kuvitella tuttujen manaaman pahoinvoinnin olevan näin kamalaa..

38/83 |
05.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi mama. 

Asustelemme pian taas Etelä-Pohjanmaan puolella, olen itse olen 24-vuotias ja mies 27. Muksulle on sijaa jo pedattu parisen vuotta :) Olen tämän keskustelun lukenut jo moneen kertaan ja tutkinut, onko jollain sama laskettu aika ja onko kukakin jo kuinka pitkällä... ;) Nyt tänään oli ensimmäinen neuvolakerta ja venytin tänne rekisteröitymistä siksi, että halusin tietää asian varmuudella (jota ei toki neuvolasta sit saatukaan?).  Noh, kyllä tässä sietää jo asian todeksi uskoa, sen verran on kyllä oiretta! RV 7+2 on nyt ja LA 21.8.2016 :)

Onnea kaikille odottajille! Vielä muutamia viikkoja ekan kolmanneksen ylitykseen! Sitten saa jo riemuita! Tsemppiä! :)

39/83 |
06.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa! Täältä tullaankin takaisin!! :)

Kävin silloin 22.12 yksityisellä ultrassa ja yksi raskauspussi löytyi, joka vastasi vk4 vaikka piti olla jo jopa 6-7. Diagnoosiksi silloin uhkaava keskenmeno ja jäin joulunpyhiksi odottelemaan vuotoa alkavaksi. No, sitä ei sitten tullut ja 29.12 kävin omalääkärillä, joka laittoi hCG-testiin. Vastaus 25871 eli vastaa normaalia raskautta rv 7-8. Viikko siitä eli nyt maanantaina kävin uudelleen ja nyt tulos oli 35541 eli nousee, mutta vähän hitaanlaisesti. Tosin vaihteluväli on todella laaja.

Tänään sitten oli ultra Taysissa, että missä mennään ja niinhän siinä kävi, että siellä se pieni sydän sykki! <3

Viikkoja nyt 7+3 mittausten mukaan, mutta se saattaa toki vielä muuttua, kun mittaillaan uudelleen myöhemmin. Sen jo kuulin, että alakautta en saa synnyttää. Kaksi vääräasentoista lasta ja kaksi sektiota takana ja kohdussa näkyi merkkejä sektioista + anatomiani on vähän erikoinen, niin pelataan varman päälle.

Äitipolille lähti heti naistentaudeilta lähete, koska tarvin sokerilääkkeet. Olen syönyt niitä vuosikausia, mutta ovat nyt olleet tauolla, kun ko lääkitys ei sovi raskausaikana. Sinne äitipolille tulee kutsu varmaankin muutaman viikon sisään. Eka neuvola on 13.1. Huh, kun alkaa tapahtua!

On ilo tulla takaisin mukaan! :)

Manna ja Lahja-Unelma 7+3 (LA 20.8.2016)

Vierailija
40/83 |
07.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten malttanutkaan odotella nt-ultraan saakka vaan kävin tänään yksityisellä varhaisultrassa. Kuten arvelin, viikkoja ei vielä ollutkaan kuin 7+6 kasassa(menkoista laskettuna 8+), koska mulla on pitkä kierto. Laskettu aikakin varmaan muuttuu sitten elokuun loppupuolelle.

Mutta siellä se pieni sydän tosiaan sykki, jee. <3 Eikös keskenmenoriski laske dramaattisesti kun syke on havaittu?