Mitä antaa lahjaksi 50-vuotiaalle naiselle?
Kommentit (35)
No, minä 48-vuotias tykkäisin jonkun ketjussa haukkumasta hyvästä hajuvedestä, mutta ei sitten mitään markettilitkua kiitos.
Tykkäisin laadukkaasta viinistä ja shampanjapullosta. Kauniista, sisustusväreihimme sopivasta kukka-asetelmasta (ja juu, en todellakaan tarkoita mitä valmiita kympin jouluruukkuja). Hyvästä suklaasta ja vaikkapa juustolajitelmasta tykkäisin myös. Herkut eivät jää nurkkiin keräämään pölyä, siksi ne ovat aika hyvä lahja, edellyttäen tietysti ettei lahjan saaja ole kovin kronkeli makujen suhteen ja tiedät, mistä hän pitää.
Kirjoja ja musiikkia ostan koko ajan itsekin, joten tuskin osaat ostaa minulle sellaista, mitä minulla jo ei ole ja jota haluan lukea/kuunnella.
Vilttejä ja muita sisustusjuttuja älä osta, jos et ole aivan varma kohteen mausta - minulla jotkut Drockila-kynttilät lentäisivät kaaressa roskiin. Tavalliset pelkistetyt kynttilät taas ottaisin vastaan mieluusti.
Lehtitilaus voisi olla ok, esim. itse en sanoisi "ei" Suomen kuvalehdelle tai vaikkapa Maku-lehdelle.
Kaikenlaiset hoitolahjakortit otan kiitollisuudella vastaan, ja menisin ilomielin hierottavaksi, jalkahoidettavaksi tai naamahoidettavaksi. Jotkut ovat kumminkin todella estoisia tapauksia näiden suhteen, joten ota selvää, kestääkö lahjan saaja vieraita käsiä...
Summa summarum: ei se osuvan lahjan ostaminen ihan helppoa ole, mutta varmimmalla pohjalla olet, kun ostat jotain syötävää tai muuten katoavaista kuten kukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä harrastaa. Mulle kelpaisi nämä:
Lankaa, addin puikkoja, ihan sama onko entisiä, niitä kuluu
Joku kiva huopa, ei "pölisevä"
Dekkari, vaikka Lars Keplerin uusin
Joku kuntoilulehti
Teatterilippu, ihan itselleni riittää.
Kauneushoitoloista en välitä, mutta hieroja kelpaisi.
Vasta ostin itse itselleni 5 kg:n kahvakuulan ja pilatesrullan.
Mutta kun me viisikymppiset ollaa niin erilaisia. Kaverini taas ei voi sietää mitään kuntoiluun liittyvää. Dekkareista kyllä tykkää lähipiirissäni lähes kaikki ikäiseni. Aika moni neuloo, mutta ei kaikki. Langoista paras on joku lankakaupasta ostettu laadukas sukkalanka, josta saa miesten sukat.
Antaisitko tosiaan naiselle synttärilahjaksi lankaa, josta hän voi neuloa miehelle sukat? Tämähän suorastaan vetää vertoja sille "aineettomalle lahjalle" eli lahjalle, joka ostetaan jollekulle ihan muulle, mutta josta käydään ohimennen letkautt...mainitsemassa itse synttärisankarille. Eikä vedä vertoja vaan hakkaa mennen tullen - tässähän synttärisankari eli välikappale saadaan tekemään lahjan antajan työt lahjan saajan hyväksi. :D
Josta saa miesten sukat, ei tarkoita sitä, että annetaan lahja sitä varten, että siitä saa neuloa miehelle sukat. Tuo tästä saa miesten sukat on sellainen puhekielinen langanriittävyys kerroin, ei tarkoita kirjaimellisesti sitä, että siitä välttämättä sellaiset tehdään. Sukkalanka on vain langoista kestävintä ja kun langasta "saa miesten sukat", saa siitä samasta vaikka itselleen sukat ja lapaset. T. se jota lainasit.
Enpä ole koskaan kuullut tuota ilmausta, vaikka olen viisikymppinen ja neulonut tähän mennessä tusinoittain erikokoisia sukkapareja. Eikä miesten sukkiin riittävästä lankamäärästä saa ainakaan minulle enempää kuin yhdet sukat ja yhden peukalonlämmittimen. :)
Sepäs jännää. Lankakaupatkin myyvät lankoja mielkuvalla "kerästä saa miesten sukat", "kolme kerää riittää miesten sukkiin". En minä sitä ole koskaan kirjaimellisesti ottanut, vaan riittävyyskertoimena.
Jotain henkilökohtaista, tunnet hänet, ainakin paidan numeron tiedät? Vaikka iso pellavapyyhe jos et muuta.
Arkku, tuhkauurna, ryppyvoidetta, suonikohjuvoidetta jne. Noista on hyvä aloittaa.
Jos on vaikea ja nirso luone, ei sellaista kukaan pysty miellyttämään. Olen ympärilläni nähnyt tarpeeksi keski-ikäisiä naisia! Osta kukkakimppu ja sano onnea, ei muuta. Nimittäin jos ainut speksi, minkä tiedät, on kotihiiri, olet todella heikolla tiedolla liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin innoissani kauko-ohjattavasta lennokista tai leikkiautosta. Vähiten nappaisi joku koriste tai hajuvesi. Ei kuitenkaan olisi makuuni.
N.50
Oletko miesmäinen muutenkin kuinn kiinnostuksenkohteiltasi?
Minä olen "viisikymppinen" eli siis 53.
Ainut hauska ehdotus oli täällä nuo legot ja hyvä skumppa.
Ihan peruslegoja, noh, sellaisia jossa mukana talonrakennusosia (ovia, ikkunoita, kattotiiliä) eikä mitään ihmishahmoja. Kiitos!
Itse viisikymppisenä ja köyhänä itkisin kun joku toisi kukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä harrastaa. Mulle kelpaisi nämä:
Lankaa, addin puikkoja, ihan sama onko entisiä, niitä kuluu
Joku kiva huopa, ei "pölisevä"
Dekkari, vaikka Lars Keplerin uusin
Joku kuntoilulehti
Teatterilippu, ihan itselleni riittää.
Kauneushoitoloista en välitä, mutta hieroja kelpaisi.
Vasta ostin itse itselleni 5 kg:n kahvakuulan ja pilatesrullan.
Mutta kun me viisikymppiset ollaa niin erilaisia. Kaverini taas ei voi sietää mitään kuntoiluun liittyvää. Dekkareista kyllä tykkää lähipiirissäni lähes kaikki ikäiseni. Aika moni neuloo, mutta ei kaikki. Langoista paras on joku lankakaupasta ostettu laadukas sukkalanka, josta saa miesten sukat.
Antaisitko tosiaan naiselle synttärilahjaksi lankaa, josta hän voi neuloa miehelle sukat? Tämähän suorastaan vetää vertoja sille "aineettomalle lahjalle" eli lahjalle, joka ostetaan jollekulle ihan muulle, mutta josta käydään ohimennen letkautt...mainitsemassa itse synttärisankarille. Eikä vedä vertoja vaan hakkaa mennen tullen - tässähän synttärisankari eli välikappale saadaan tekemään lahjan antajan työt lahjan saajan hyväksi. :D
Josta saa miesten sukat, ei tarkoita sitä, että annetaan lahja sitä varten, että siitä saa neuloa miehelle sukat. Tuo tästä saa miesten sukat on sellainen puhekielinen langanriittävyys kerroin, ei tarkoita kirjaimellisesti sitä, että siitä välttämättä sellaiset tehdään. Sukkalanka on vain langoista kestävintä ja kun langasta "saa miesten sukat", saa siitä samasta vaikka itselleen sukat ja lapaset. T. se jota lainasit.
Enpä ole koskaan kuullut tuota ilmausta, vaikka olen viisikymppinen ja neulonut tähän mennessä tusinoittain erikokoisia sukkapareja. Eikä miesten sukkiin riittävästä lankamäärästä saa ainakaan minulle enempää kuin yhdet sukat ja yhden peukalonlämmittimen. :)
Sepäs jännää. Lankakaupatkin myyvät lankoja mielkuvalla "kerästä saa miesten sukat", "kolme kerää riittää miesten sukkiin". En minä sitä ole koskaan kirjaimellisesti ottanut, vaan riittävyyskertoimena.
En minäkään ole ikinä kuullut tuollaista sanontaa, vaikka olen opiskellut aikoinaan neuleartenomiksi ja työskennellyt alalla 20 vuotta. Neulomista paljon harrastava tuskin haluaa lahjaksi mitään basic-sukkalankaa. Itseäni kiinnostaisi paljon enemmän joku ihana luksuslanka esim. kashmiria, silkkiä tai merinovillaa tai erikoinen efektilanka, josta voisin valmistaa itselleni ihanan neuleen, esim. ponchon tai huivin. Sukkalangat on niin nähty jo.
28 jatkaa...
Myös nuo kauko-ohjattavat lennokit vois olla kivoja.
Ja TODELLA IHANA olisi metallinpaljastin aarteiden etsintään!!!
Älkää nyt herran tähden tuoko mitään koriste-esineitä tai kynttilöitä tai kamalin olisi parfyymi. Lahjakortit hyvä idea tai leffaliput, juustoja menisi minulle myös ja vaikka viikunahilloa.
Helpottaa ehkä jos kerrot onko kyse anopista, äidistä, siskosta vai vaimosta?
Aikuistenvärityskirjoja ja laadukkaat puuvärit
Vierailija kirjoitti:
Itse viisikymppisenä ja köyhänä itkisin kun joku toisi kukkia.
Samaa mieltä olen, isot kalliit kukkakimput on ihan turhaa rahan haaskausta, vaikka en ihan köyhä olekaan.
Muutama ruusu tms olisi ok
Itse haluaisin esim
lahjakortin helsinginkaupungin teatteriin, voisin itse valita mitä menisin katsomaan ja milloin.
Samoin kriteerein lahjakorti lipuupiseeseen, voisin mennä konserttiin, oopperaan jne
summan ei tarvitisi kattaa koko lipunhintaakaan, voisin itse laittaa lisää
samoin olisi ihanaa päästä hierojalle, kampaajalle, kosmetologille tms hoitoihin. eli lahjakortti kyseisiin laitoksiin
rakastan kaikkea kaunista, joten korut, kauniit esineet, kauniit astiat jne olisi myös ok
Eniten haluaisin tuota kulttuuria ja hoitoja :)
Eli ap varmaankin jokin lahjakortti olisi paras, kun et tunne ihmistä, kotihiiretkin käyvät teattereissa...
Kannattaa kysellä vähän kautta rantain, jos et tunne naista. 5-kymppisiä kotihiiriäkin on niin eri mieltymyksillä. Lahjakortti on aina hyvä idea.