Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi esittelee pyllyään aikuisille. Mikä avuksi?

Vierailija

Lapseni on alkanut näyttää takapuoltaan aikuisille, varsinkin minulle. Nukumme perhepedissä ja lähes joka yö lapsi tulee heiluttamaan pyllynsä kanssa naamani yläpuolelle, ja ottaa housut pois. Päiväsaikaan hän laskee housujaan ja pyllistää. Tätä tekee myös päiväkodissa hoitajille. Kun kysyin mistä lapsi on oppinut tuollaisia asioita niin kuulemma päiväkotikaveri opetti. Tekeekö muiden lapset samaa? Kuuluuko vain ikään?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Muistan että jokunen hetki sitten täällä joku äiti valitti samasta asiasta... että lapsi iltaisin löyhyttelee oikein pyllyä äidin naaman edessä. Voisin kuvitella että on ikään liittyvää. Minun pojalla tuli ainakin päiväkodissa vaihe jolloin muiden poikien kanssa vetivät housuja alas ja "esittelivät" pippeleitä.... hetken kesti ja sitten jäi tuo vaihe pois.

Vierailija

Sukulaistyttö 6v teki joskus mulle noin ihan yllättäen. Sanoin vaan, etten tykkää tuollaisesta ja ei ole sopivaa käytöstä.

Vierailija

Jossain vaiheessa ainakin kuuluu ikään, n. 4-5vuotiaana.

Meillä auttoi kun puhuin, ettei pyllyä ole sallittua näyttää muille. Ja että jos haluaa tutustua esim. pippeliin, niin se tehdään omassa rauhassa, ja ne on ns. omia juttuja. Puhuin että aikuiset joutuvat vankilaan sellaisesta vilautteluta ja asia on opittava jo lapsena. Tehosi :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jossain vaiheessa ainakin kuuluu ikään, n. 4-5vuotiaana.

Meillä auttoi kun puhuin, ettei pyllyä ole sallittua näyttää muille. Ja että jos haluaa tutustua esim. pippeliin, niin se tehdään omassa rauhassa, ja ne on ns. omia juttuja. Puhuin että aikuiset joutuvat vankilaan sellaisesta vilautteluta ja asia on opittava jo lapsena. Tehosi :D

Hyvä juttu! Metodisi on jopa täysin järkeenkäypä.

Vierailija

Pikkusisko ihan pienenä strippasi usein, eli tanssi ja riisuutui samalla. Itse teininä häpesin silmät päästäni, ja vanhemmat ei laittaneet kuriin.

Vierailija

Tapahtunutta ala-asteella, kun olin itse "yläluokalla" eli 5. tai 6. luokalla: 8 v poika marssi opettajainhuoneen eteen, koputti oveen, ja kun avattiin, laski housut alas, kääntyi ympäri ja pyllisti opettajille. Jonkin aika tästä poikaa ei näkynyt koulussa. Oli pistetty erityiskouluun (Nummenmäki Kurikassa, jos joku tietää). Nykyään olisi saanut jo ekaluokkalaisena käytöksensä (silloin huono käytös, nykyään tarkkaavaisuuspuute) ansiosta jo ADHD- tai ADD-diagnoosin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat