Mitä lottovoittajat kertovat tulojen lähteeksi?

Vierailija

Minua kiinnostaa tietää, mitä lottovoittajat kertovat muille tulojensa lähteeksi jos esimerkiksi yllättäen pienituloinen/työtön perhe ostaakin hienon auton ja talon ym. Itselläni ei olisi ikinä pokkaa udella toisten raha-asioita, mutta monilla on. Ja tällainen aivan varmasti kiinnostaa, vaikkei se muille kuuluisikaan. Itse en haluaisi kertoa lottovoitosta jos sellainen kohdalle osuisi, sillä se varmasti herättäisi kateutta, kenties onnenonkijoita ja rahanruinaajia, mutta eniten minua harmittaisi toisten "tuo ämmä ei ole tehnyt mitään ansaitakseen rahansa" -ajattelu. Jos meille nyt lottovoitto tulisi, ostaisimme talon entiseltä kotipaikkakunnalta, ja sitten varmasti kaikki kyselisivät että mistäs työtön/opiskelijapariskunta sellaiset rahat pieraisi.

Kommentit (14)

Vierailija

Me kerroimme ottaneemme lainaa ja kehuimme nykysysteemiä, jossa autoliike auttaa rahoituksessa. Kukaan ei tullut tarkistaneeksi, että ostimme samaan aikaan sijoitusasuntoja, metsää, rantatontteja jne. Se auto oli ainoa näkyvä muutos.

Vierailija

pieni perintö? Ennakkoperintö? Isot bonukset? Lainalla ostettu (ja sitten toivoo että kukaan ei katso rekisteristä että omistaako rahoitusyhtiö auton)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
pieni perintö? Ennakkoperintö? Isot bonukset? Lainalla ostettu (ja sitten toivoo että kukaan ei katso rekisteristä että omistaako rahoitusyhtiö auton)

Auton voi ostaa lainalla, ilman rahoitusyhtiötä. Minä otin lainan pankista, rahat siirrettiin minun tililleni josta edelleen siirsin ne autoliikkeelle. Auto on täysin minun nimissäni. Olen ostanut myös rahoitusyhtiön lainalla ja silloin se tosiaan on rahoitusyhtiön nimissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kertominen talon ja auton ostoon riittävistä bonuksista aiheuttaa sellaista peppukipeyttä vähemmän varallisuutta omaavien keskuudessa, että melkeinpä helpommalla pääsee kertomalla voittaneensa lotossa. Työllä rikastuminen on kuitenkin yksi aliarvostetuimmista tavoista tehdä rahaa, kun suuremmat tulot on monen mielestä revitty duunarin selkänahasta eikä omilla ansioilla.

Vierailija

Onneksi todennäköisyys on todella häviävän pieni. Olisi kyllä kurjaa valehdella, mutta ihan totta kyllä on, ettei siitä kannata kertoa. Sitten olisi kateellisia katkeria ja rahanruinaajia joka kulman takana.

Vierailija

Minä pälyilisin hermostuneena ympärilleni ja sitten kuiskaisin "en voi kertoa, tai ne saattaa viedä sinutkin" ja lähtisin juoksemaan pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Me kerroimme ottaneemme lainaa ja kehuimme nykysysteemiä, jossa autoliike auttaa rahoituksessa. Kukaan ei tullut tarkistaneeksi, että ostimme samaan aikaan sijoitusasuntoja, metsää, rantatontteja jne. Se auto oli ainoa näkyvä muutos.

Lottoatteko edelleen?

Vierailija

Minä sanoisin että no comments. Jos naapuruussuhteet tämän jälkeen menisivät, so what?

Kinkkisempi juttu onkin sitten se, jos on jo puolin ja toisin niin hyvät suhteet, että tiedetään toisten lainat ja varallisuus ym. jolloin kertoisin, että perintöä tuli. Jos lotosta kertoo, luullaan sitä aina moniksi miljooniksi. Porukkalotto voi kyllä olla tosi pieni.

Vierailija

Miksi tarvitsis kertoa mitään. Kuka niitä kyselisi. Eihän kukaan kysele sultakaan paljonko saat rahaa ja mistä ne tulee. Eihän kenenkään taloudellinen tila kuulu kellekkään.

Vierailija

Mä saattaisin valehdella ihmisille voittaneeni tyyliin 50 tonnia Lotossa jos oikeesti olisin voittanut vaikka miljoonan, koska sellanen pieni voitto nyt ei niin hirveesti aiheuttais kateutta, mut eipähän sit tarvis valehdella mistään perinnöistä tai muista, jotka yleensä saa ihmiset sanomaan just jotain tyyliin "ei tollanen loisija ansaitse toisten rahoja" tms.

Toi 7:n viesti on kyllä jotain sellaista, mitä saattaisin myös tehdä jos oikein pässi ihminen sattuis kysymään :D

Savolaiset ei kateelllisia?

Veljen perheeseen tuli joitakin vuosia sitten parinsadan euron kokoinen voitto-osuus  entisen kotipaikkakunnan porukkalotosta. Ostivat uuden auton auton, laajensivat pientä omakotitaloaan, tekivät pintaremonttia yms. 

Naapurin uteluun kertoivat ihan todenmukaisesti että lottossa tuli voitto, niin naapuri vaisusti onnitellut.

Oli sitten kertonut eteenpäin "kaapuntilaiset ei kehtoo myöntee, että  lissee velekaa olivat ottanneet ja sitä lottovoitoksi yrittävät naamioija". 

En ole varma, että menikö murre oikein, sorit siitä :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lottoatteko edelleen?

Kyllä. Voitto oli aika pieni verrattuna nykyisiin 15 miljoonaan tms.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat