>>> NÄIN KÄY, kun juo teräs- tai alumiinikattilassa kiehautettua glögiä! <<<<

Kokki Kuolema

Uutisissa varoitettiin kiehauttamasta glögiä, koska happoisena se liuottaa astiasta metallia ja muuttuu myrkylliseksi.

Minkälaisia oireita (anoppi) saa, jos juo tällaista myrkkyglögiä? Lähteekö henki heti vai vasta vatsasyövän levittyä?

Kommentit (9)

Vierailija

Ikiajat on happoiset mehut tehty alumiinisissa mehumaijoissa. Tuskin yks glögi alumiinikattilassa kiehautettuna saa anopin suistumaan altzhameriin joulunpyhinä.

Ja tollanen dementiapotilas lähipiirissä kiusaa enemmän sua kuin itse höppänää uhria.

Siksi suosittelenkin rotanmyrkkyä. Helpoin nakki myös viranomaisille.

Vierailija

Valitettavasti ei auta akuuttiin ongelmaan.

Itse olen syönyt pikkuisena alumiinikattilassa keitettyä marjapuuroa, ja voin vakuuttaa, että se ihan oikeasti maistui metalliselle. Sama juttu alumiinisen mehumaijan kanssa.

Sen verran kuitenkin pitää muistaa, että alumiini menee aivoihin ja vaikuttaa suoraan. Haponkestävästä teräksestä taa tulee 6- arvoista kromia, joka aiheuttaa syöpää.

Huonostihan siinä kävi. Kirjoittelen AV-palstalle samaan aikaan kun terveet yksilöt ovat töissä.

Vierailija

Vanhassa kuparipannussa ei tänä päivänä pitäisi valmistaa yhtään mitään. Kupari syöpyy ja liukenee happamiin aineisiin.

Alumiinin syöpymisestä on ollut juttua aiemminkin.

Teräskattiloiden syöpyminen ei ole ongelma. 

Vierailija

Kyllä voi tulla akuuttejakin oireita!

"

Laukaan kunnan vanhustenkerhon 15 jäsentä sai tiettävästi ruokamyrkytyksen keskiviikkona puolen päivän aikoihin. Ruokamyrkytyksen epäillään tulleen vedenkeittimestä irronneesta kuparista. Pikkujouluja viettämässä olleet vanhukset lämmittivät glögiä vedenkeittimessä, josta irronnutta kuparia sekoittui Valion alkoholittoman glögijuoman sekaan.

Ylilääkäri Päivi Jokiranta Laukaan terveyskeskuksesta sanoi, että hoitoon hakeutuneista 15 vanhuksesta yhdeksän jäi hoidettavaksi iltapäivään saakka. Seitsemän hoidettavista kotiutettiin iltapäivällä viiteen mennessä, kun heidän oireensa alkoivat hävitä. Porukasta kaksi henkilöä jäi seurantaan yöksi."

http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/15-laukaalaista-vanhusta-sai-ruok...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat