Masennus kielitaidottomuuden vuoksi?

Vierailija

Oletteko tavanneet henkilöitä, jotka ovat olleet masentuneita sen vuoksi, että ovat kielitaidottomia? Itse en ole, mutta en olisi yhtään ihmeissäni, jos joku olisi ollut. Tai jos nyt ei masentunut, niin ainakin harmissaan.

Kommentit (9)

Vierailija

En ole tavannut, mutta voin helposti kuvitella miten masentaa jos ei ole mitään keinoa kommunikoida ulkomaailman kanssa, esimerkkinä vaikka kuuro cp-vammainen. Kielitaidottomuus tuskin tällaista aiheuttaa, joku keino kommunikointiin varmasti löytyy ja kieltä voi aina opiskella.

Vierailija

Ei kielitaidottomuus varmastikaan (kliinistä) masennusta aiheuta. Toki asia voi harmittaa. En kyllä ole tavannut ihmisiä, jotka kielitaidottomuuttaan edes harmittelisivat, tai jos harmittelevatkin, eivät ole minulle siitä maininneet.

Vierailija

On myös hyvin eri asia olla esim suomalainen Suomessa , joka ei osaa englantia, kuin asua suomalaisena Englannissa kielitaidottomana. Itse olen asunut maassa, jossa en osannut kieltä eivätkä he juurikaan englantia tai muita osaamiani kieliä ja se oli paikoin hyvinkin raskasta, kielen opiskelusta huolimatta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi masentua kielitaidottomuudesta? Vai onko enemmänkin kyse oppimisvaikeudesta?
Esimerkiksi siksi että kun englannin kielestä on tullut kansainvälinen kieli, jota osataan kaikkialla ainakin jossain määrin, niin voi tulla tunne, että on jollain tapaa huonompi, jos ei sitä osaa ja kun monien kansainvälisten tähtien musiikkikappaleet ovat luonnollisesti englanninkielisiä, niin voi masentaa kun niiden tekstit eivät aukene. Olisi hyvä, jos kaikki maailman ihmiset osaisivat englantia tai ainakin jotain maailman valtakielistä. Eihän kaikilla ole ollut mahdollisuutta niiden opiskelemiseen ja totta on myös, että kaikki eivät opi yhtä helposti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerro esimerkki suomalaisesta jolla ei ole ollut mahdollisuutta opiskella englantia.
No entisaikoinahan kaikilla ei ollut mahdollisuutta käydä kuin kansakoulu, jossa ei kieliä opetettu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerro esimerkki suomalaisesta jolla ei ole ollut mahdollisuutta opiskella englantia.

Aika moni suurista ikäluokista ei ole opiskellut englantia tai ruotsia, liekkö kansakoulussa opetettu mitään kieltä. Esim. Isäni. Hänellä on lisäksi lukihäiriö joten tekstitysten seuraaminen on työlästä. Kyllä se aika ulkopuoliseksi saa olon varmasti tuntumaan. Olettamushan on että noita kaikki osaa, joten esim. mainoksia ja muita pikkujuttuja ei välttämättä suomenneta ollenkaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat