Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keittiön työtaso, puuta vai laminaattia?

ev
11.12.2015 |

wv

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä vielä, että jos ette pääse lämmittämään työtasoa, niin lämmittäkää se öljy. Mies

Vierailija
22/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puutasoa. Ainakaan, jos tulee upotettu tiskiallas eikä tiskipöytää.

Meillä on puutaso. Onhan se kaunis joo, mutta joka ikinen kerta, kun tiskaa, pesee vihanneksia tms niin sitä vettä saa olla kuivaamassa.

Mies jätti kerran sipulipurkin taakse appelsiinin, joka homehtui sinne piiloon. Kamala jälki myös puutasossa.

Itse harkitsen vahvasti vaihtamista kivitasoon. Puutaso on katselemista, ei käyttöä varten.

Jos pöydälle unohtuu appelsiineja niin pitkäksi aikaa, että ne jo homehtuu, niin on suurempiakin ongelmia. Teille ei puutaso siis käy, mutta normaaleille ihmisille kyllä, jotka eivät jätä pöydälle hedelmiä mätääntymään.

Puutaso pitää myös öljytä hyvin. Saunaan 50-60 astetta ja öljytään parafiiniöljyllä vähintään 3 kertaa. Mies

En ehkä ala saunaa rakentaa keittiötason vuoksi...

Ok, mutta ei tarvitse vittuilla, jos kertoo rehellisiä ohjeita. Jos sinulla ei saunaa ole, niin ok, mutta näin ne yleensä öljytään, eli ensin lämmitetään, että puun syyt aukeavat ja ottavat öljyä paremmin vastaan. Mies

Siis... irrotat keittiön tasot 2-4 kertaa vuodessa ja raijaat ne saunaan öljyttäviksi??? Vai onko sulla keittiö saunassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puutasoa. Ainakaan, jos tulee upotettu tiskiallas eikä tiskipöytää.

Meillä on puutaso. Onhan se kaunis joo, mutta joka ikinen kerta, kun tiskaa, pesee vihanneksia tms niin sitä vettä saa olla kuivaamassa.

Mies jätti kerran sipulipurkin taakse appelsiinin, joka homehtui sinne piiloon. Kamala jälki myös puutasossa.

Itse harkitsen vahvasti vaihtamista kivitasoon. Puutaso on katselemista, ei käyttöä varten.

Jos pöydälle unohtuu appelsiineja niin pitkäksi aikaa, että ne jo homehtuu, niin on suurempiakin ongelmia. Teille ei puutaso siis käy, mutta normaaleille ihmisille kyllä, jotka eivät jätä pöydälle hedelmiä mätääntymään.

Puutaso pitää myös öljytä hyvin. Saunaan 50-60 astetta ja öljytään parafiiniöljyllä vähintään 3 kertaa. Mies

En ehkä ala saunaa rakentaa keittiötason vuoksi...

Ok, mutta ei tarvitse vittuilla, jos kertoo rehellisiä ohjeita. Jos sinulla ei saunaa ole, niin ok, mutta näin ne yleensä öljytään, eli ensin lämmitetään, että puun syyt aukeavat ja ottavat öljyä paremmin vastaan. Mies

Siis... irrotat keittiön tasot 2-4 kertaa vuodessa ja raijaat ne saunaan öljyttäviksi??? Vai onko sulla keittiö saunassa?

Puhuin aloituksesta. Kukaan tuskin irroittelee tasoja monta kertaa vuodessa ja varmaan tiedät tämän itsekin. Aloituksessa se kannattaa öljytä mielummin liian hyvin, kuin liian huonosti. Ylläpitoa sitten hoidetaan öljyämällä sitä esilämmitetyllä öljyllä useamman kerran vuodessa. Mies

Vierailija
24/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on laminaatti, ja juuri siitä syystä, että en ole ainoa kokki perheessä. Muun väen jäljeltä saa hellan lisäksi pyyhkiä kaikenlaista muutakin. Puu menisi vauhdilla pilalle sellaisesta käsittelystä, enkä jaksaisi olla öljyämässä.  Laminaatti nyt 13 vuotta ollut ja ei ole mitään pysyviä jälkiä tullut. Paitsi naarmuja.

Vierailija
25/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tasot on tummaa kiveä. Kauniit ja kätevät! Kaapit on osa alkuperäisiä 20-luvun kaappeja ja osa Avestian paneliovellisia, kaikki maalattu helmenharmaalla.

Vierailija
26/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä valkoinen korkeakiiltolaminaatti. On tosi kaunis ja helppo. Minusta puu on myös kaunis, mutta en missään tapauksessa halunnut meille. Olen vähän turhan huoleton ja mies ei. Ai että mitä nalkutusta olisin joutunut kuuntelemaan lopun ikääni. Mieluummin sellainen jota ei tarvitse muistaa hoitaa.

Näkökantana arvostan tätä, vaikka itse pidän puuta kauniina ja öljyämiseen 2-3 kertaa vuodessa menee n. minuutti kerrallaan. Vaatiihan se huoltoa 3 minuuttia vuodessa. Mies

Itseni tuntien ei onnistu. Lisäksi se veden varominen, roiskeiden putsaaminen ja etikan ym läikyttäminen. En halua stressata yhtään jokapäiväisessä kovassa käytössä olevien materiaalien takia. Meillä on kyllä puuta muualla ja betonitasojakin. Kiiltävä kivi ei ole ulkonäöltään makuuni ja puriste ym tasot on liian kalliita. Paras vaan myöntää itselleen että on laiska, tyhmä ja saamaton :D meillä kaikki muukin pinta on niin huoltovapaata kuin mahdollista kun on koiria, lapsia ja minä. En halua yhtään harmitella että joku naarmuttaa jotain materiaalia tms.

Vierailija
27/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiveä. Kuumat astiat voi laskea huoletta.

Vierailija
28/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laminaattia.

Puutasot pitää pitää todella kuivana ja puhtaana, vaikka miten olisi vahattu ja öljytty se imee kuitenkin värejä ja ja likaa sekunnin murto-osassa. Enkä minä saa kaikkea kaatunutta tai unohtunutta pois sekunneissa, multa menee välillä tunteja, joskus jopa päiviä... Ja esim pihviä paistaessa hellalta tulevia rasvaroiskeita ei vaan voi välttää. Meillä oli ennen puutaso ja se oli hellan viereltä lopulta ihan eri värinen kuin kauempaa...

Kivitasoissa voi olla toimivia, mutta pitää olla tarkkana. Marmori on aivan kamalaa, sekin ottaa värijälkiä todella herkästi. Vaalea graniitti samoin. TUmma graniitti just toimii, ellet sitten halkaise tasoa esim kuumalla kattilalla tai pannulla...

Puutaso pitää öljytä 4 kk välein. Teittekö näin? Silloin kun huokoset ovat öljyssä, niin se ei ime väriä, vaan se kertoo siitä, että olette päästäneet puun kuivumaan. 1 öljypullo maksaa apteekissa jopa 3-4 euroa. Mies

No en todellakaan tee, enkä halua tehdä. Siksi minulla ei olekaan puutasoa enää. HALUAN KETTIÖN, JOKA ON SIISTI JATKUVASTI HUOLTAMATTA. Laminaattitaso on sellainen.

Enkä muuten usko, että sinäkään toimit ohjeidesi mukaan, eli 4 kuukauden välein pura keittiötasoasi ja vie sitä saunaan ja sitten öljyä. Meidän tasot on niin pitkätkin, että ei saunaan edes mahtuisi. Ehkä teillä on joku minikeittiö...

Vierailija
29/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä valkoinen korkeakiiltolaminaatti. On tosi kaunis ja helppo. Minusta puu on myös kaunis, mutta en missään tapauksessa halunnut meille. Olen vähän turhan huoleton ja mies ei. Ai että mitä nalkutusta olisin joutunut kuuntelemaan lopun ikääni. Mieluummin sellainen jota ei tarvitse muistaa hoitaa.

Näkökantana arvostan tätä, vaikka itse pidän puuta kauniina ja öljyämiseen 2-3 kertaa vuodessa menee n. minuutti kerrallaan. Vaatiihan se huoltoa 3 minuuttia vuodessa. Mies

ai etkö sä viekään sitä saunaan öljyttäväksi niin kuin neuvoit?

Vierailija
30/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kuumat astiat voi muuten halkaista sen kivitason.

Vierailija
31/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puu- tai kivitaso tulee meille, todennäköisemmin kivitaso. Ennemmin kuitenkin laminaattia työtasoon kuin lattiaan

Vierailija
32/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kuumat astiat voi muuten halkaista sen kivitason.

No ei kyllä voi. Tai kaipa se periaatteessa voi olla mahdollista, mutta erittäin epätodennäköistä. Lasken aika useinkin vuoan suoraan uunista kivitasolle. Mulla on ollut kivitaso kohta 15-vuotta, kolmessa eri asunnossa, kolme erilaista kivitasoa.

Vierailija
33/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puu- tai kivitaso tulee meille, todennäköisemmin kivitaso. Ennemmin kuitenkin laminaattia työtasoon kuin lattiaan

Kivitaso on käytännöllinen mutta ruma. Makuasioita tietenkin.

Vierailija
34/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivitaso on käytännöllinen mutta ruma. Makuasioita tietenkin.

Mielestäni kivitaso on kaunis, mutta kylmä, vaikka itse suosin puuta. 

Mies

Vierailija
35/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ai etkö sä viekään sitä saunaan öljyttäväksi niin kuin neuvoit?

Vien mä aina ostaessa. Öljyän itse niin monta kertaa, että öljy jää helmeilemään pintaan, eli taso ei enää ota öljyä vastaan lämpimänäkään. Mies

Vierailija
36/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivi- tai kvartsitaso.

Vierailija
37/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laminaattia.

Puutasot pitää pitää todella kuivana ja puhtaana, vaikka miten olisi vahattu ja öljytty se imee kuitenkin värejä ja ja likaa sekunnin murto-osassa. Enkä minä saa kaikkea kaatunutta tai unohtunutta pois sekunneissa, multa menee välillä tunteja, joskus jopa päiviä... Ja esim pihviä paistaessa hellalta tulevia rasvaroiskeita ei vaan voi välttää. Meillä oli ennen puutaso ja se oli hellan viereltä lopulta ihan eri värinen kuin kauempaa...

Kivitasoissa voi olla toimivia, mutta pitää olla tarkkana. Marmori on aivan kamalaa, sekin ottaa värijälkiä todella herkästi. Vaalea graniitti samoin. TUmma graniitti just toimii, ellet sitten halkaise tasoa esim kuumalla kattilalla tai pannulla...

Puutaso pitää öljytä 4 kk välein. Teittekö näin? Silloin kun huokoset ovat öljyssä, niin se ei ime väriä, vaan se kertoo siitä, että olette päästäneet puun kuivumaan. 1 öljypullo maksaa apteekissa jopa 3-4 euroa. Mies

No en todellakaan tee, enkä halua tehdä. Siksi minulla ei olekaan puutasoa enää. HALUAN KETTIÖN, JOKA ON SIISTI JATKUVASTI HUOLTAMATTA. Laminaattitaso on sellainen.

Enkä muuten usko, että sinäkään toimit ohjeidesi mukaan, eli 4 kuukauden välein pura keittiötasoasi ja vie sitä saunaan ja sitten öljyä. Meidän tasot on niin pitkätkin, että ei saunaan edes mahtuisi. Ehkä teillä on joku minikeittiö...

Teillä on vain pieni sauna. Mies ;)

Vierailija
38/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en huolisi kumpaakaan. Marmoria tai muuta kiveä olisi minun mielipide.

Kestää iästä ikuisuuteen eikä mene pilalle niin kuin laminaatti tai puu. Puuta en myöskään pidä hygieenisena.

Vierailija
39/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi laminaattia vihataan. Se on niin käytännöllinen, suht edullinen ja nykyään on kauniitakin. Ei tarvitse ostaa ruskeaa puujäljitelmää jos ei jostain syystä satu siitä pitämään. Kyllä puu on puuta jne. Eihän kylpyhuoneeseenkaan (useimmat meistä) vaadi kalliosta työstettyä kiveä vaan laitetaan keraamiset tai puristelaatat. Koska ne vaan on paremmat. Puu on huokoista ja pehmeää. Jos nyt ei ulkonäöstä erityisesti perusta niin en näe mitään syytä miksi sitä laittaisi keittiöönsä.

Vierailija
40/47 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en huolisi kumpaakaan. Marmoria tai muuta kiveä olisi minun mielipide.

Kestää iästä ikuisuuteen eikä mene pilalle niin kuin laminaatti tai puu. Puuta en myöskään pidä hygieenisena.

Marmorihan se vasta huokoinen onkin, ja liukenee. Ja on pehmeä. Onko sinulla ollut marmoritaso? Ei tulisi pieneen mieleenikään laittaa sitä. Ehkä jotain vaaleaa muuta kiveä myydään marmorina?