Mitä jälkkäriä jouluna?

Vierailija

Meillä on siis kahvittelut erikseen, jolloin on jotain kivaa leivonnaista. Mutta aattoaterian jälkeen syödään jotain kevyttä, mahdollisesti raikasta jälkkäriä. Olisiko ehdotuksia? Edellisvuosina on ollut esim jäädykkeitä, sorbettia jne..
Anoppilassa syödään joka vuosi hedelmäsalaatti (hyvää sekin siis) mutta se ei nyt siis ole vaihtoehto. :)

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Meillä on ollu viime vuosina luumurahkaa (perus kerma+maitorahka+luumusose+sokeri ym. -reseptillä), paria erilaista jäädykettä esim. piparijäädyke ja karpalojäädyke +kinuski, glögi-juustokakku (hyydytetty)

Tänä vuonna teen päärynä-kaneli pannacottaa

Vierailija

Meillä oli viime vuonna lakkajäädykettä, joka oli erittäin hyvää. Mutta tänä vuonna kaipailisin jotain erilaista, tuo luumurahka on toki hyvää, mutta mielestäni aika tuhtia. Lisää ideoita!
Ap

Vierailija

Luumusuklaamousse on ihan hyvää. Toki semmonen suht makea ettei pysty övereitä syömään. Vaikka voihan siihen makeuteen itsekin vaikuttaa.

Vierailija

En käsitä miten kinkun ja laatikoiden jälkeen voi vielä syödä jälkiruokaa. Jos laatikoita ottaa kaikkia neljää vaikka pari ruokalusikallista, ja kinkkua isohkon siivun, niin kyllä mulla on maha täysi kun maitoakin ruuan kanssa juo sen pari desiä.

Ei meillä ole koskaan ollut mitään jälkiruokia jouluna.

Ja minä sentään olen 130kg ihminen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten kinkun ja laatikoiden jälkeen voi vielä syödä jälkiruokaa. Jos laatikoita ottaa kaikkia neljää vaikka pari ruokalusikallista, ja kinkkua isohkon siivun, niin kyllä mulla on maha täysi kun maitoakin ruuan kanssa juo sen pari desiä.

Ei meillä ole koskaan ollut mitään jälkiruokia jouluna.

Ja minä sentään olen 130kg ihminen.

Eiköhän sinulle ole sitten ihan hyväkin ettet jaksa syödä jälkkäriä, tuon maidonkin voisit kyllä jättää pois ja ottaa laatikoita hieman vähemmän :)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat