7-vuotiaan huolenaiheet

Vierailija

Olisin kysynyt kuinka tavallista on se että eka luokkalainen pelkää tekevänsä jotain väärin. Poikani pohtii vähän väliä oliko haittaa että esim liikkatunnilla oli avannut jonkun painityynyn solmun tms. Tänään kysymys oli lauluvihkon niiteistä, hieman sitä nykersi ja kysyi illalla haittaako se että niitti ei ole kunnolla. Muuten on reipas ja sosiaalinen Ja pärjää koulussa hyvin.

Kommentit (7)

Vierailija

Meillä oli samanlainen stressaava pikkukoululainen. Koitettiin kehua kovasti kotona. Asiasta puhuttiin opettajankin kanssa jonkun muun keskustelun yhteydessä. Koulu sujui muuten oikein hyvin.

Nyt lapsi on jo neljännellä luokalla ja on nykyisin aika huolimaton eikä pienistä puhutteluistakaan hätkähdä.

Vierailija

Lapsi ottaa liikaa vastuuta ja on stressaantunut. Hänelle pitää tehdä selväksi, että aikuisilla on päävastuu, ei hänellä. Kun hän on herkkä ja syyllistyy helposti, kannattaa olla kuormittamatta häntä liioilla ohjeilla ja varotuksilla. Tunnoliset lapset pitävät huolta muutenkin asioistaan. Liialliset kyselyt ja varotukset saattavat stressata niin, että seurauksena on pakko-oireita.

(Näin kävi itselleni)

Vierailija

Hienoa kuulla, että teillä on mennyt iän myötä ohi! Meillä on poika aina ollut tosi kiltti ja päiväkodissakin halusi aina noudattaa ohjeita. Pärjää kyllä muuten hyvin.. Ja kotona ei siis aina tottele ( hyvä niin) .

Vierailija

Hyviä huomioita! Tietenkin mielelläni kevennän pikkustressaajan taakkaa! Olenkin sanonut että minun tehtävä on huolehtia asioista ja hänen tehtävä on leikkiä ja nauttia.

Vierailija

Ihanalta vanhemmalta kuulostat! Minä olin tuollainen huolehtija lapsena. On se iän myötä helpottanut mutta olen minä vieläkin hyvä hermoilemaan. :) olispa mullekin joku sanonut ja näyttänyt että aikuisten vastuulla on huolehtia. :) minulle oli myös aina lapsena tärkeää että joku kuunteli huoleni ja jutteli niistä kanssani eikä suuttunut tai vähätellyt. Ajattele niin että on ihanaa että lapsellasi on tuollaiset lapselle sopivat huolenaiheet eikä vaikka huoli vanhempien juomisesta tms.

Vierailija

Kiitos kommentista:) olen kyllä tosi iloinen siitä että poikani kertoo huolistaan ja niistä uusista asioista jotka jännittää. Hän on tosi taitava kertomaan asioistaan. Olenkin joskus ajatellut että kun hän on ajantasalla omien tunteittensa ja pelkojensa. kanssa niin kenties se vaikuttaa siihen että hän on rehti ja kiva kaveri.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat