Onko teillä ns. "luokkaeroja" sisarustenne välillä?

Vierailija

Esim. tuloeroja, eroja terveydentilassa tai elintavoissa? Millä tavalla erot näkyvät? Liittyykö katkeruutta tai häpeää?

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Jep. Minä olen se köyhis ja asun kunnan vuokra-asunnossa ja olen yh. En asu viidensadan neliön omakotitalossa kaikkine mahdollisine vempaimineen.

Toisaalta olen itsenäinen ja vapaa toisin kuin trofevaimo-siskoni...

Vierailija

Olen amis, veli akateeminen, samat urheiluharrastukset ja kunto molemmilla ok. Veli on äveriäämpi, mutta painaa enemmän kyllä duuniakin.

Vierailija

Tuloeroa on aina aikuisiällä ollut, olen tienannut 2-4 kertaisesti. En oikein tiedä onko vaikuttanut jotenkin, emme ole paljon tekemisissä pitkän välimatkan vuoksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jep. Minä olen se köyhis ja asun kunnan vuokra-asunnossa ja olen yh. En asu viidensadan neliön omakotitalossa kaikkine mahdollisine vempaimineen.

Toisaalta olen itsenäinen ja vapaa toisin kuin trofevaimo-siskoni...

Kaksi veljeämme jäi kotitilallemme ja ovat jotain meidän väliltä. Harvoin pidämme yhteyttä.

Vierailija

Meillä on kolme korkeasti koulutettua, hyväpalkkaisissa töissä olevaa sisarusta, ja yksi pitkäaikaistyötön, kouluttamaton sisarus. Viimeksi mainittu on äärimmäisen katkera meille muille, kun emme elätä häntä ja kolmea lastaan. Toisaalta, hän on pitkäjänteisesti yrittänyt sabotoida meitä muita jo lapsesta asti, joten kiinnostus tätä sisarta kohtaan on kyllä pyöreä nolla meillä kaikilla. Muut olemme hyvissä väleissä ja säännöllisesti tekemisissä toistemme kanssa. 

Vierailija

Joo isoveljeni on nyt Soneralla töissä. Ei ole lukion jälkeen käynyt mitään koulua. Tienaa meistä eniten. Mä oon tradenomi ja tienaan about 2600e/kk ja meidän pikkusisko on lastentarhassa töissä. Tuskin meillä sen suurempaa luokkaeroa oo..

Vierailija

Veljeni sairastui nuorena vaikeaan skitsofreniaan, köyhä, pienellä eläkkeellä eikä elämänhallintakaan hyvää. Tietääkseni aika kateellinen minulle kun sain yliopisto-opinnot valmiiksi ja pääsin oman alan töihin. Olen keskituloinen.

Vierailija

No joo on.

Mä olen korkeasti koulutettu tohtori, vähän keskituloista parempituloinen, vaatimattoman näköinen, terve.

Sisareni on ikuinen opiskelija, huomattavan kovatuloinen, edustavan trendikkään näköinen kaunotar ja pikäaikaissairas.

Ja näkyyhän se tietyeti vähän kaikessa. Ja luulen, että sisko ei ole erityisen iloinen siitä, että on sairas. Häpeää ei kyllä ole.

Vierailija

Me teimme kaikki samanlaiset ratkaisut eli eipä tullut isoja eroja. Käytiin koulut, hankittiin ammatti, mentiin töihin, ostettiin asunto jne. Yksi siskoista elelee nyt pääomatuloilla, toinen on uraputkessa oleva toimitusjohtajan vaimo ja minä pitkin maailmaa reissaava akateeminen pätkätyöläinen, jonka osaamiselle on kysyntää.

Vierailija

On. Me tytöt olemme uralla edenneitä, hyvätuloisia ja akateemisia. Esikoinen, veljemme, on käynyt keskikoulun ja elättää itsensä rekkakuskina silloin kuin ei kortti ole kuivumassa. Alkoholiongelmainen ja ollut naimisissa/avoliitossa monta kertaa, ei kykene hoitamaan parisuhdetta tai lapsiaan (2 jo aikuista lasta). 

Ei se minua haittaisi, veljen kanssa voisi silti olla väleissä - mutta veli on hiton kade. Parjaa minua ja siskoani selän takana suvulle, ollaan mm. muka kupattu rahaa vanhemmiltakin, vaikka todellisuudessa se, joka vanhempia kuppaa jos kuppaa on veli itse.

Yhdessä vaiheessa veli soitteli minulle, mutta vain kysyäkseen takaajaa jollekin lainalleen. Kerran suostuin, mutten sitten enää. Elää sen verran holtitonta elämää, että olisi ollut vain ajan kysymys kun laina olisi ollut minun maksettavana.

Kyllä me tavattaessa ollaan puheväleissä, mutta that's it.

Vierailija

Minä olen juristi ja sisarus syrjäytynyt, ei yhden yhtäkään tutkintoa tai työpaikkaa. Samat vanhemmat ja sama lapsuus, nuoruus. Tiedä sitten.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat