Omakanta.fi Kysymys!
Kävin tänään verikokeissa. Tulokset ei kuitenkaan näy, eikä niistä soitettu, vaikka samana päivänä piti tulla. Missä vika? Mikä voi olla syy?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
PVK-jankkaaja aloitti uuden ketjun?
Mikä? Tää on mun ensimmäinen ketju pariin viikkoon.
Ihan vaan haluan tietää. Kilpirauhaskokeet kyllä näkyvät siellä, TOSIN en tiedä onko ne tulleet viivellä vai ei, koska en ole koskaan katsonut niitä tuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, arvelin, että olet se, jonka Hb on raskausaikana laskenut ja epäilee nyt sairastuneensa leukemiaan.
Soita huomenna hoitajalle, jos tuloksia ei ilmaannu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä eri syitä voi olla sille, että ne eivät nyt näy heti?
Takkuileva tietokoneohjelma? Eipä olisi eka eikä vika kerta. Putkesi unohtuneet johonkin kuljetusboksiin. En tiedä. Odota huomiseen ja soita hoitsulle.
Viitearvojen sisällä olevat näkyvät heti, niistä poikkeavat kuukauden viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään verikokeissa. Tulokset ei kuitenkaan näy, eikä niistä soitettu, vaikka samana päivänä piti tulla. Missä vika? Mikä voi olla syy?
Yleensä varataan soittoaika tuloksista. Lääkäreille tulee päivässä niin paljon eri ihmisten labravastauksia, ettei niistä ilman soittoaikaa lähdetä soittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Käskettiinkö varata soittoaika lääkärille? Jos käskettiin, saattaa olla että tulokset eivät tule näkyviin ennen kuin lääkäri on kertonut ne sinulle puhelimessa.
Useasti laboratoriovastaukset katsotaan sairaaloissa jne ns piilosoittona eli soitetaan vaan jos löytyy poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, liian tunnistettava tyyli sulla. SULLA EI OLE SYÖPÄÄ EIKÄ MITÄÄN MUUTAKAAN! Lopeta jo!!
Mulla näkyi poikkeavat kilppari ja munuaisarvot muutaman päivän kuluttua kokeiden ottamisesta. Tipoittain tulee, sitä mukaa kun valmistuvat.
T. # 1
Jk. Miksi alapeukku?
En usko hetkeäkään etteikö ap olisi pvk-jankkaaja. Tyylin tunnistaa. Se asiasi ei tällä palstalla vatvomalla muuksi muutu eikä me millään voida tietää miksi juuri sinun kunnassasi juuri sinun tuloksesi eivät heti näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käskettiinkö varata soittoaika lääkärille? Jos käskettiin, saattaa olla että tulokset eivät tule näkyviin ennen kuin lääkäri on kertonut ne sinulle puhelimessa.
Ei. Hoitaja ilmoitti soittavansa kun kaikki tulokset valmistuu, mutta osa valmistuu vasta muutaman päivän kuluttua. Mutta yksi piti valmistua jo tänään..
Luulin, että täällä saa kysellä erilaisia asioita mutta ei sitten :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hoitaja ilmoitti soittavansa kun kaikki tulokset valmistuu, mutta osa valmistuu vasta muutaman päivän kuluttua. Mutta yksi piti valmistua jo tänään..
Niin, eli hoitaja soittaa kun tulokset valmistuvat. Eikä tuloksia laiteta näkyviin ennen kuin sinulle on soitettu. Yksinkertaista.
Ei ole varmaan sitten valmis vielä. Mulla näkyy tulokset "Tutkimukset" -kohdassa. Tulee vastauksia sitä mukaa kun valmistuvat.