Pikkujouluissa juteltiin raiskauksista ja ahdistelusta kadulla, miksi vanhemmat naiset vähättelevät?
Pikkujouluissa oli paljon eri ikäisiä naisia pöydässä ja puhe kääntyi raiskauksiin ja kadulla tapahtuvaan ahdisteluun.
Olin todella yllättänyt kuinka moni vanhempi nainen vähätteli tätä ongelmaa eikä pitänyt raiskauksia mitenkään erityisen hirveänä asiana.
Ehkä siihen vaikutti että oltiin juotu mutta varmaan sitten pikemminkin tuli puhuttua rehellisesti. Ihmettelen miksi vanhemmat naiset suhtautuvat raiskaukseen ja kadulla tapahtuvaan ahdisteluun niin vähätellen?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat naiset tajuaa ettei se järvi kulu vaikka soutelisi millä.
Raiskaaja voi kuitenkin pilata järven eliniäksi tuomalla ympäristömyrkkyjä joihin ei lääkärin määräämät aineet tehoa.
Naisen sisäänrakennettu, eläimellinen tarve on saada mahdollisimman geneettisesti arvokas mies kiimaiseksi ja tekemään nainen raskaaksi. Alkukantainen tarve ei häviä vaikka kuinka sivistämme itseämme.
Kun seuraamme viidakon alkukantaisten heimojen elämää siellä mies kaappaa naisen, joko yhteistyössä tai väkisin ottaa naisen ja sen jälkeen nainen on tämän miehen.
Toki nainen voi antaa etukäteen merkkejä sopivalle miehelle ja voi olla vähemmän vasusteleva kun oikea mies tulee mutta näin se alkukantaisesti menee.
Kun ikää tulee enemmän näitä tilanteita tulee naiselle yhä harvemmin että geneettisesti arvokas mies haluaa naista. Silloin tietoinen mieli sanoo että se on väärin mutta alkukantainen vaisto pyrkii esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini puskaraiskattiin kun oli illalla juoksulenkillä. Verkkarit ja huppari ovat siis liian houkuttelevia vaatteita.
Jos jättää minihameen pois, ehkä välttää raiskaajan tai sitten ei. Naisiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa tapahtuu myös siellä missä naisen ruumis ei todellakaan ole millään tavoin näytillä, sekä tuttujen että tuntemattomien taholta.
Että mitä jos keskityttäis siihen että miten tämän raiskauskulttuurin voisi muuttaa niin että raiskaajat jättäisivät raiskaamatta?
Yksi tosi hyvä keino pienten lasten vanhemmille on minusta kertoa _kaikille_ lapsille että toisia ei saa koskea ilman lupaa. Sekä pojille että tytöille.
No kerropa miten raiskaajat jättää raiskaamatta?
Esim. kovemmat tuomiot raiskauksesta, toimisivat pelotteena. Suomessahan tuomiot ovat naurettavan pieniä ja riskinotto kannattaa.
Kannatan kovempia tuomioita, mutta rikoksia ne eivät tutkimusten mukaan ehkäise. Se menee niin et mitä kovemmat tuomiot maassa, sitä enemmän raiskausrikoksia.
Ehkei peloteteoria toimi, mutta ainakin rikolliset pysyisivät poissa yhteiskunnasta jos tuomioissa olisi edes hiukan järkeä. Jos raiskaaja olisi oikeasti vankilassa, eikä pääsisi pälkähästä ehdollisella, olisi ne poissa kaduilta uusimassa rikoksiaan. Ja nollatoleranssi turvapaikanhakijoiden ym. väkivaltarikoksille, rangaistukseksi maasta karkottamonen.
Mitä helvettiä... karkottaminen teon jälkeen tarkoittaa sitä että UHRI on jo olemassa. Eikö pitänyt ENNALTAEHKÄISTÄ. Ei ole mitään muuta keinoa kuin lopettaa tällainen maahanmuutto. Kaikki muu on vain laastaria ja uhrin aseman vähättelyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverini puskaraiskattiin kun oli illalla juoksulenkillä. Verkkarit ja huppari ovat siis liian houkuttelevia vaatteita.
Jos jättää minihameen pois, ehkä välttää raiskaajan tai sitten ei. Naisiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa tapahtuu myös siellä missä naisen ruumis ei todellakaan ole millään tavoin näytillä, sekä tuttujen että tuntemattomien taholta.
Että mitä jos keskityttäis siihen että miten tämän raiskauskulttuurin voisi muuttaa niin että raiskaajat jättäisivät raiskaamatta?
Yksi tosi hyvä keino pienten lasten vanhemmille on minusta kertoa _kaikille_ lapsille että toisia ei saa koskea ilman lupaa. Sekä pojille että tytöille.
No kerropa miten raiskaajat jättää raiskaamatta?
No esimerkiksi siten että sekä raiskaajan että häntä ympäröivien ihmisten ruumiilliseen koskemattomuuteen on suhtauduttu vakavasti koko hänen ikänsä, sukupuolesta riippumatta, ja sekä hänet että muut nähtäisiin itsessään arvokkaina yksilöinä. Tuskinpa olisi raiskaajia jos kaikki menettelisivät näin.
En tarkoita mitään teoreettista vaan kerro miten lopetat raiskaukset
Eihän tuo yksi palstailija voi sitä yksin tehdä! Tarvitaan asennemuutosta koko Suomeen, että raiskaukset otetaan vakavasti, uhria ei syyllistetä ja opetetaan toisen rajojen kunnioittamista. Se ei käy hetkessä vaan muutokseen menee vuosia, nyt tuntuu että mennään taas takapakkia kun tytöille ja naisille asetetaan rajoja ja tälläkin palstalla ja esim.rasmus ryhmässä on aivan hirvittävää tekstiä, raiskatun halventamista ja raiskauksien vähättelyä. Ja pidemmät tuomiot ja niihin sisältyvä, pakollinen terapia ennaltaehkäisynä. Samalla tahtoisin muuttaa asennetta väkivaltarikoksiin tuomitsevammaksi, panostaa ennaltaehkäisyys valistamalla ihmisiä ja koventaa niidenkin tuomioita.
Kasvatus, valistus ja yleinen suhtautuminen, niistä voisi aloittaa.
Ei ihme jos raiskauksia vähätellään kun naiset itsekin nauraa niille (jälkiviisaat). Menee tässä miehetkin jo sekaisin että onko se rikos vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vanhemmat" naiset eivät ehkä skitsoile monesta muustakaan asiasta samalla tavalla kuin nuorempina. Itsekään en pidä raiskausta maailmanloppuna jos ei siitä vammoja jää. Varsinkin jos on pitemmissä parisuhteissa marinoitunut, on varmasti harrastanut seksiä silloinkin kun itseä ei niin kauheasti kiinnostaisi. Ehkä silloin alkaa ajatella, että onko tuo nyt niin kamalaa.
Voi vit*** mitä pas***! Tän on pakko olla trolli.
Että oikein "pitkissä suhteissa marinoitunut"? Nuoret "skitsoilee" tietämättömyyttään, niinkö? Raiskaus ei ole "maailmanloppu"? On sulla vertaukset.
Hajoa tyhmyytees.
Tämänkin palstan av-mammoista moni on "pitkissä suhteissa" marinoituneita?
Mä olen 32 ja en tosiaan jaksa niin hirveästi kiihkoilla tässä raiskausasiassa. Joskus vajaa parikymppisenä oli oikein muotia kohkata ja kohista näistä, vannoa "mä kyllä tappaisin itseni jos joku raiskais mut" ja laukoa muita vastaavia idioottimaisia kommentteja.
Toki on huolestuttava ilmiö, JOS raiskaukset ovat lisääntymässä. Uutisointi on mamuraiskausten vuoksi lisääntynyt, ns tavisraiskauksethan eivät koskaan edes pääse lehtiin tai ne ohitetaan sivupalstan 4 rivin pikkujutulla. Mun mielestä on turha heittäytyä hirveän hysteeriseksi. Iltapäivälehtien otsikot nyt vaan lietsovat nuorissa naisissa pelkoa ja kauhua. Sama ilmiö kuin siinä, että ihmiset kokevat Suomen olevan turvattomampi paikka nyt kuin vaikkapa 80-luvulla, vaikka asia on ihan päinvastoin - otsikointi/uutisointi ratkaisee suhtautumisen, ei faktatieto.
Näin kolmekymppisenä olen myös sitä mieltä, että raiskaus ei ole maailmanloppu. Jos minut raiskattaisiin, en tappaisi itseäni. Kyseessä on pahoinpitely. Ei kukaan tapa itseään sen vuoksi, jos joku pieksee ja tulee mustelmia ja ruhjeita. Totta kai kyseessä on rikos, ja vakava rikos, kuten mielestänin kaikki henkeen ja terveyteen kajoavat rikokset ovat, mutta asia ei vaan herätä sellaista hysteeristä pakokauhua kuin vielä 15 vuotta sitten. Sitä paitsi, tähän ikään mennessä olen nähnyt ja seurannut niitä, jotka raiskatuksi ovat tulleet. Ihan normaalia elämää viettävät, eivät ole pysyvästi traumatisoituneet, harrastavat seksiä kumppaneidensa kanssa tai joku yhdenillanjuttuja, käyvät baarissa ja uskaltavat kävellä sieltä kotiin.
En vähättele raiskauksia rikoksena, vähättelen vain sitä hysteriaa mikä nyt on muutamassa viikossa kehitettu maahanmuuttajien ympärille, tyhjänpäiväistä vaahtoamista siitä ettei ulkona muka voi kävellä ilman raiskatuksi tulemista ym kiihkomielistä skeidaa.
Tiedättekö mitä kuuluu sille oululaiselle naiselle, jonka sudanilaiset miehet raiskasivat ja tekivät lopuksi aukileen (kuten kanalla->pissa ja kakka tulee samasta reiästä) fiskarsin saksilla? Raiskauksiakin on monenlaisia ja fisteli on vittumainen vaiva.
Muista kertoa Arabiaksi koska niiden uskonto sallii vääräuskoisten raiskauksen!
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki puskaraiskausten uhrit ovat nuoria naisia.
Jos joku väittää että puskaraiskauksessa kyse ei ole seksistä , vaan alistamisesta jne niin miksi se alistushalu kohdistuu juuri nuoriin naisiin. Nämä eivät missään tapauksessa ole helpoimpia uhreja mutta seksuaalisesti sen sijaan haluttavia kohteita. En ole myöskään kuullut että erittäin pahasti ylipainoisia nuoria naisia puskaraiskattaisi.
Nuorten naisten seksuaalinen vetovoima on tässä taustalla. Puskaraiskauksen uhri on käytännössä aina seksuaalisesti hyvin vetovoimainen. Parisuhderaiskauksissa kyse on enemmän vallasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 32 ja en tosiaan jaksa niin hirveästi kiihkoilla tässä raiskausasiassa. Joskus vajaa parikymppisenä oli oikein muotia kohkata ja kohista näistä, vannoa "mä kyllä tappaisin itseni jos joku raiskais mut" ja laukoa muita vastaavia idioottimaisia kommentteja.
Seksuaalinen kokemus vaikuttaa ihan varmasti raiskauskokemuksen kauheuteen. Nuorelle tytölle seksi voi olla poikaystävänkin kanssa traumaattista, puhumattakaan raiskauksesta.
Jotkut tämän ketjun kommenteista on ihan sairaita. Itse olin pitkälle yli nelikymppinen kun jouduin seksuaalisen väkivallan uhriksi. Ei kyllä naurattanut, enkä vähättele asiaa. Traumaattinen kokemus se oli minullekkin vaikka en nuori olekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon on paljon? Kuinka moni osallistui keskusteluun? Kuinka moni kuului ryhmään vanhemmat naiset? Kuinka moni vanhempi nainen ei pitänyt raiskausta minään? t: vanhempi nainen joka ei sovi lokeroosi
Useampia ikäluokassa 45 - 60 vuotta osallistui: "turhan iso kohu noussut tuollaisesta" "se tapanilakin raiskaus oli vain joku sormijuttu" "ei ainakaan minua ole ahdisteltu" "tuskin kovin paljoa tapahtuu ei varmaan suuri ongelma" "joukkoraiskaukset tuntuu vähän ihmeellisiltä luulen että ei ole totta mitä kirjoitetaan" "varmaan monessa ihan vain väärinkäsitys"....
En vähättäle ja saisin itse olla varmaan rauhassa. Olen jo 50v. ja lihava. Tosin voisin olla väkivallan kohde. Näyttävät käyvän kovin nuorien naisten kimppuun.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kävin nyt lukemassa rasmusta ja olen järkyttynyt. Esim se ettei "käänteis-rasismia" voi olla....Totta hemmettissä voi ja on!
Rasmus on siitä erikoinen paikka että siellä ei voi keskustella jos on valtavirran kanssa eri mieltä. Siellä saa heti bännit vaikka faktoja vain kirjoittelisi.
Itse lakkasin puhumasta yhdelle työpaikan ämmälle (vapaaehtoisuuteen perustunut aiemminkin).
-raiskaa ne suomalaisetkin
-keksitty juttu voi hyvinkin olla, ne tunsivat entuudestaan (Kempeleen tapaus)
-olen jo niin vanha (puhui itsestään), että saan toivottavasti olla rauhassa
yms. puolustuspuhetta, vastenmielinen asenne.
Ei pelkästään nuoria raiskata. Ihan yhtä lailla aivan vanhuksia. Ja johtuu siitä että raiskaus on väkivaltaa ja alistamista, toisen ihmisoikeuksien halventamista.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45 vuotias nainen eikä raiskaukset ylitä mun uutiskynnystä puhumaan, ei tuo nyt maailmanlopun rikos ole.
Aika moni on valitettavasti samoilla linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkästään nuoria raiskata. Ihan yhtä lailla aivan vanhuksia. Ja johtuu siitä että raiskaus on väkivaltaa ja alistamista, toisen ihmisoikeuksien halventamista.
Tämä on femakkomammojen puhetta ettei raiskata seksin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä viestin aloitus on kuin suoraan yhdestä toisesta, jossa väitettiin että vanhemmat naiset vähättelevät raiskauksia.
Veikkaan tätäkin trolliviestiksi! Todella säälittävää joka tapauksessa väittää moista.
Tottahan se on mitä sitä kiistämään. Ei ole mikään naisasiajärjestö tuominnut raiskauksia koskaan
Höpö höpö. sä et tiedä asiasta selvästi yhtään mitään. Todellisuudessa esim. Naisasialiitto Unioni otti vain järkevän kannan ja kieltäytyi "ulkoistamasta" raiskauksia pelkästään maahanmuuttajien kontolle. Ja sekös hommafoorumilaisia vitutti...
Kenen kontolle ne pitää laittaa jos puskaraiskauksista 100% on ulkomaalaisten tekemiä
ei ole, enemmistö kyllä. Puskaraiskauksia on raiskauksista viitisen prosenttia. Että se siitä. Edelleen enemmistö poliisin tietoon tulleista raiskauksista on supisuomalaisten miesten tekemiä, ja jos levitetään luuloa, että näin EI ole, asialle - siis supisuomalaisten miesten kusipäiselle asenteelle - ei tehdäkään koskaan mitään.
Luuletko, että muslimiperheissä nainen tekee ilmoituksen, jos hänet raiskataan vaikka joka yö?
Oletko koskaan ajatellut, että siksi suomalaisten perheraiskaukset näkyvät tilastoissa, koska muslimit saavat raiskata aviovaimonsa ihan koraanin lain mukaan ja niistä ei ilmoiteta poliisille.
Ja olen muuten sitä mieltä, ettei tuo 83:n kuvaama skenaariokaan (nainen antaa miehelleen kun tietää että muuten tämä vokuu koko seuraavan päivän) mikään terve ja toivottava ole, riippumatta siitä kumpi sukupuoli on vonkaamassa ja kumpi vasten tahtoaan antamassa. Aika todennäköisesti se ainakin usein toistuessaan vaikuttaa suhteeseen kielteisesti ja saattaa myöskin aiheuttaa sille vastahakoiselle antajalle ahdistusta.
Itse olen pitkässä suhteessa ja heti alkumetreillä todettiin, että seksi on mukavaa ja mielekästä vain silloin kun molemmat oikeasti haluavat. Niinpä meillä on sopimus siitä, että kumpikaan ei lähde mukaan vasten tahtoaan vaan kieltäytyy nätisti mutta reilusti. Meillä on aina ollut hyvä seksielämä eikä koskaan pitkiä taukoja, ehkä juuri siksi että seksi on aina ollut meille mukava yhteinen asia eikä siihen ole koskaan liittynyt mitään painostusta ja kaupankäyntiä.
84