Onko kenelläkään matala verenpaine
Mulla on alapaine 50-60 ja yläpaine 80-90. Ikää on 42 v. Yksi naisihminen sanoi, ettei mun tarvitse kovin kauaa enää kärsiä alhaisesta verenpaineesta, koska pian alkaa vaihdevuodet ja silloin arvot nousee, mutta enpä usko, kun äidilläkin on edelleen yläpainekin 110.
Kommentit (14)
Ehkä vielä alhaisemmat kuin normaalisti. Kyllä joskus vähän pyöryttää, ja kannattaa nousta sängystä rauhallisesti.
Useasti th haluaa mitata uudestaan kun ajatteli että siinä on virhe:)
Me matalapaineiset eletään kuulemma 8-kymppisiksi.
Raskausaikana terkkari meinas jakkaralta pudota kun sai lukemiksi 38/60...minä siihen vaan että ainahan ne on alhaiset. :D
Heillä ei onneksi oo dementia vielä ainakaan alkanut, vaikka ovat yli 70 v. Otetaan edelleen rennosti, eikä stressata turhia...sellaisia kuulemma on ihmiset, joilla on alhainen verenpaine. Voidaan vaikka vähän puupata joskus...
Olen kiinnostunut, silläädiilläni on myös alhainen verenpaine ja alkaa selvästi muisti huonontua (on yli 60 v) ja mummoni oli dementikko ja hälläkin alhainen verenpaine.
Johtuneeko sitten " aivojumpasta" , eli lukevat paljon myös ulkomaalaisia kirjoja, ulkoilevat jne.
Ihan kiva, että raskaudesta seuraa vähän hyvää oloakin. Vaikka en siis varsinaisesti tunne kärsiväni siitä, että verenpaine on yleensä alhaalla.
huimausta, silmien mustumista ja jopa taju lähtee herkästi:((
Olen oppinut elämään sen kans, mut riittää et nausen sohvalta ylös, niin silmissä mustenee.
Ei se pitkä ikä lohduta.
Ei kylläkään mitään luokkaa keuhkosyöpä-tukakointi. Tietenkin aivojen aktiivisella käytöllä pystyy varmaan ainakin muistihäiriöiden puhkeamista hidastamaan. Käsittääkseni johtuu loogisesti siitä, että matalapaineisilla verta ei aivoille riitä samalla tavalla kuin muilla. Teilatkoon nyt tämän teorian joku viisaampi...
nykyisin korkeampi eli n. 69/110. Ikää 41 v.
Välillä haittaa kun esim. nousen äkisti ylös niin alkaa pyörryttään muuten ei ole ollut mitään haittaa asiasta.