Aamulla piemässä töihin, pimeällä kotiin! Ahdistavaa..

Vierailija

Lähden aamulla seittemän aikaan töihin, ja on ihan pimeää. Sitten kun oon kotona viiden aikaa, on pimeää. Viikonloput ihan luksusta kun saa valosalla olla ulkona.
Ahdistaako teitä muita tää pimeys?

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Ahdistaa. Olen muuttanut tänne aikoinani paljon etelämmästä ja luulin ensimmäisinä talvina että minulla vähintään on syöpä kun se väsymys ja apatia iski. Nykyisin ymmärrän että se on vain kaamosmasennusta. Harmittaa silti että puolet vuodesta menee aina tavallaan hukkaan kun ei jaksa mitään eikä pysty mihinkään.

Vierailija

Luulisi siihen jo olevan tottunut, jos on koko ikänsä Suomessa asunut. Ihan kuin se olisi joku uusi tämän talven juttu, joka tulee jotenkin yllätyksenä. Rouva muuttaa jonnekin valoisampaan jos niin kamalasti ahistaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luulisi siihen jo olevan tottunut, jos on koko ikänsä Suomessa asunut. Ihan kuin se olisi joku uusi tämän talven juttu, joka tulee jotenkin yllätyksenä. Rouva muuttaa jonnekin valoisampaan jos niin kamalasti ahistaa.

On siihen tottunut, mutta toisaalta vasta aikuisena se on alkanut häiritsemään. Eihän se lapsena ja nuorena haitannur yhtään oliko pimeää vai ei, nyt kun käy töissä sen valosan ajan, ja valoa saa vaan viikonloppusin niin vaikuttaahan se eri tavalla jaksamiseen ja fiilikseen. Eikä mua yleensä ahdista, kun normisti olis edes vähän lunta. Tai pakkaspäiviä jollon aurinko paistaa. Nyt on lähinnä pimeää ja pilvistä koko ajan.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

On siihen tottunut, mutta toisaalta vasta aikuisena se on alkanut häiritsemään. Eihän se lapsena ja nuorena haitannur yhtään oliko pimeää vai ei, nyt kun käy töissä sen valosan ajan, ja valoa saa vaan viikonloppusin niin vaikuttaahan se eri tavalla jaksamiseen ja fiilikseen. Eikä mua yleensä ahdista, kun normisti olis edes vähän lunta. Tai pakkaspäiviä jollon aurinko paistaa. Nyt on lähinnä pimeää ja pilvistä koko ajan.
Ap

Tottunut olen minäkin, mutta kyllä se silti vaan häiritsee, pimeää kun lähtee kotoa, pimeää kun kotiin tulee, ja kahvitauolla ehkä saattaa nähdä vilauksen auringosta.

Olen miettinyt kirkasvalolampun hankkimista.

Vierailija

Yritän olla ajattelematta asiaa. Toisaalta olen suht tyytyväinen niin kauan kun asteet pysyvät plussan puolella. Minulle kylmyys ja pimeys on pahempaa kuin pelkkä pimeys.

Vierailija

Juu-u..ja ihmiset vinkuivat talvi (=normaaliaikaan) aikaan siirtymisen yhteydessä, että ei enää viisareitten siirtoja, että aamuisin olisi vähän enemmän aikaan valoisampaa. Pimeä tulee siltikin. Ja ainakin mä otan sen tunnin extraa valoista aikaa kesäiltaisin😊

Vierailija

Ei kyllä ahdista, lienen hyvin poikkeuksellinen siinä mielessä. Kotonakin viihdyn parhaiten hämärässä, nyt erityisen ihanaa, kun saa nautiskella jouluvaloista. Valoa se vaan on, ei happea. :)

Vierailija

Kynttilät, takka, jne, tämän ajan parhautta. Onko lähistöllä, joitain lounaspaikkaa johon voisit kävellä? Saisit olla hetken valoisalla ulkona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olishan se kivaa, jos ei ihan joka ikinen aamu vituttaisi. Sossupummit ja muut loiseläjät saavat jäädä nukkumaan lämpimään täkkinsä alle. Meikäläinen, raataja/ veronmaksaja puskee aamuvarhaisella, hammasta purren, kylmässä sateessa ja tuulessa bussipysäkille. Siinä vaiheessa ei tosiaankaan tunnu reilulta. Ei mene nallekarkit tasan.

Vaihda iltatöihin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat