Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko elossa vuonna 2100?

Vierailija

Pidätkö sitä yhtään mahdollisena, ottaen huomioon lääketieteen kehitys.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Riippuu elollisen määritelmästä. Mehän ollaan ladattu tietoisuutemme johonkin kvanttiverkkoon tuohon mennessä.

Vierailija

Elintasosairaudet kehittyvät lääketieteen rinnalla, joten en usko, että keskimääräinen elinikä kovin paljon pitenee.

Vierailija

Olen nyt 43 v, joten tuolloin olisin 128 v. Jos lääketiede ei kehity, en tietenkään ole enää tuolloin elossa. Tiedemiehet kuitenkin uskovat ihmisen saavuttavan kuolemattomuuden jo 20 vuoden kuluttua, jolloin olisin reilu kuusikymppinen. Toivoa siis on. Ikuisesti en haluaisi elää, mutta kyllä tämä ihmisen nykyinen n. 70-80 vuoden maallinen vaellus on vähän turhan lyhyt. Sitä vaan ihmettelen, että jos ihmiset eivät enää kuole vanhuuteen, mitä maapallon väkiluvulle tulee tapahtumaan? Tälle pallolle kun mahtuu rajallinen määrä ihmisiä.

Vierailija

Vain, jos synnyn uudestaan....puhutaanko raamatussa muuten mitään siitä, voiko ihminen syntyä uudestaan?

Uskossa olevat voisivat vastata. Mä olen uskossa sydämessäni.

Vierailija

No en ja epäilen ettei taida olla käytännössä monikaan täällä palstailevista. 111-vuotias olisin. Lääketiede varmasti kehittyy, jos mitään mullistavaa ei tapahdu, mutta epäilen piteneekö keskivertoihmisen elinikä silti niin merkittävästi.

Vierailija

Kaikki isovanhempani on eläneet vähintään 80 vuotiaaksi, kaksi viel elossakin. isoisovanhemmistakin moni yi 90 vuoden. Isomummo eli 100 vuotiaaksi... teoriasssa on mahdollista, vuonna 2100 olisin 109 vuotias. 

Mutta en toisaalta elä niin terveellistä elämää kun voisi, joten veikkaan etten ylitä sataa ikää vuotta.

Vierailija

Toki olen, olenhan silloin vasta vähän reilu 130 ja muutaman vuoden päästä tuosta alkaisi olla varaa jäädä eläkkeelle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat