En ole päässyt elämässäni millään muotoa eteenpäin

Vierailija

En olisi ikinä kuvitellut tekeväni tänne keskustelua ja ruikuttavani anonyymisti mutta nyt olen tullut siihen pisteeseen, että on pakko.
Valmistuin 3 vuotta sitten ja olen sen jälkeen ollut liki 2 vuotta työttömänä. Tällä hetkellä olen kuntouttavassa työtoiminnassa (en ole varsinaisesti kylläkään kuntoutumassa, mutta se on tarina erikseen). Olen hakenut kolmeen eri kouluun enkä ole päässyt yhteenkään sisälle. Lisäksi olen eronnut pari vuotta sitten yli 4 vuoden mittaisesta suhteesta ja rakastan eksääni edelleen. Meille on kehittynyt eron jälkeen jonkinlainen seksisuhde, hän käy satunnaisesti luonani. Olen yrittänyt päästä hänestä yli, ottaa etäisyyttä ja minulla on ollut muitakin satunnaisia miesjuttuja jotka ovat tosin päättyneet jo ennenkuin ovat kunnolla ehtineet alkaakaan.
Jotenkin silti aina lopulta päädyn eksäni kanssa samaan sänkyyn ja tiedän rikkovani itseäni lisää, mutta samalla en voi vain vastustaa sitä. Luonteen heikkoutta, kenties? Minusta tuntuu että minut on tuomittu tähän, jumittamaan elämässäni jossa en saa töitä, en opiskelupaikkaa enkä edes seurustelukumppania. Haluaisin todella päästä entisestäni yli, mutta toisaalta haluaisin vain olla hänen kanssaan. Kyseessä on ensirakkaus ja meillä on kemiat pelanneet alusta asti, mutta tiedän olevani hänelle pelkkä pillu. Kun hän lopulta löytää uuden naisen, hän todennäköisesti heivaa minut surutta.
Minua ei kiinnostaisi enää laisinkaan palata "työpaikkaani" mutten voi muutakaan, sillä se tuo sentään jonkinlaista päivärytmiä ja sisältöä elämääni, eikä työkavereissani ole mitään vikaa. Haluaisin vain päästä oikeisiin töihin ja tehdä jotain oikeasti hyödyllistä tai opiskella itseni ammattiin joka työllistää.

Osittain omaa syytänihän tämä on, lisäksi olen kussut 18-vuotiaana raha-asiani totaalisesti ja siitä tulen maksamaan lopun elämääni. Olen sentään oppinut siitä virheestä, enkä aio pilata luottotietojani enää koskaan jos ja kun joskus kuntoon ne saan.
Onko muita samassa tilanteessa olevia? Tiedän olevani vielä nuori (päälle parikymppinen) mutta koska minulla on ollut myös mielenterveysongelmia, nämä asiat tuntuvat tavallista pahemmilta ja tilanne suorastaan toivottomalta. Vaikka aina pitäisi ajatella, että asiat voisivat olla paljonkin huonommin..

Kommentit (5)

Vierailija

Ap,

Minä olin neljä vuotta sitten työtön, vailla ns kunnon koulutusta (en tehnyt enää sen alan töitä), masentunut, mielenterveyteni reistaili ja elin pikavipeillä. En olisi todellakaan pystynyt kuvittelemaan, että minä joudun sellaiseen tilanteeseen ja jouduin silti. Jaksoin kuitenkin haaveilla paremmasta ja hiljalleen aloin etenemään niitä haaveitani kohti. Ei se ollut mikään kertarysäys vaan aloitin ihan tosi pienistä asioista.

Nyt olen pian maksanut velkani pois (ja raha-asioitani en enää koskaan sotke), valmistun pian korkeakoulusta ja minulla on jo mielenkiintoinen työpaikka odottamassa, enkä ole ollut vuosiin masentunut. En olisi kyllä silloin uskonut.

Eli AP: HAAVEILE JA SUUNNITTELE! Ja lähde toteuttaan step-by-step niitä haaveitasi. Jos ei ensimmäinen polku onnistu, niin keksi uusi ja tee töitä sen eteen.

Vierailija

3, Kiitos ihanasta kannustavasta viestistäsi! Ehkä tästä vielä noustaan, ei pidä lyödä vielä hanskoja tiskiin vaikka olo ajoittain onkin todella epätoivoinen. Haen ensi vuonna uudestaan kouluun johon en nyt päässyt ja selailen samalla mollin sivuja minkä kerkeän :-) Ap

Vierailija

Luovuttaminen voi tuntua ajatuksena helpolta, mutta et ole vielä tietoinen siitä että jos teet sen päätöksen että luovutat, niin joudut tekemään sen päätöksen joka päivä uudestaan tästä ikuisuuteen asti. Sillä elämäsi ei nimittäin lopu siihen hetkeen kun sanot että nyt luovutat, vaan se vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...

Onkin vain helpompaa alkaa tekemään jotain asioiden tilan korjaamiseksi mitä joka päivä todeta uudelleen että minä luovutan, ja odottaa sitä huomista jonka jo valmiiksi tiedät olevan samanlainen kuin tämä päivä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat