Mies haluaisi mennä vasemmalle. Minä haluaisin pitää vielä mahdollisuudet auki. Mitä tehdään?
En ole ollenkaan varma, ettei meille enää tulisi lapsia. Niitä on nyt kaksi ja olen 30-vuotias. Mies on 32-vuotias. Voiko mies päättää tuon itsekseen? Entäs sitten, jos minä haluankin sen kolmannen ja toinen on jo tehnyt peruuttamattoman päätöksen?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
En ole ollenkaan varma, ettei meille enää tulisi lapsia. Niitä on nyt kaksi ja olen 30-vuotias. Mies on 32-vuotias. Voiko mies päättää tuon itsekseen? Entäs sitten, jos minä haluankin sen kolmannen ja toinen on jo tehnyt peruuttamattoman päätöksen?
Mitä jos se menee salaa sinulta vasektomiaan ja ei kerro ennen kuin olet raskaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se menee salaa sinulta vasektomiaan ja ei kerro ennen kuin olet raskaana?
Ömh, miten tulen raskaaksi, jos mies on mennyt minulta salaa vasektomiaan?
ap
Vierailija kirjoitti:
Olitteko aiemmin keskustalaisia?
Tulikohan tämä nyt väärään ketjuun..?
ap
Entä jos sinä et haluaisi enää lapsia ja mies sanelisi, että yksi vielä tehdään?
Eikö se pari riitä, miehellä ei enää ilmeisesti ole voimavaroja uudelle.
Jos mies haikailee vasemmalle, kannattaa jättää se sika ja ottaa rehti oikeistolainen.
Kyllä jokaisella on oikeus valita lapsilukunsa ja tehdä tarvittavat toimenpiteet. Toivottavasti juttelette asiasta kunnolla ennen kuin on toimenpide tehty. Eli mm. oletko sinä valmis jättämään lapsihaaveet vai onko se niin iso kynnys että ero saattaa tulla jos haluatkin vielä yhden lapsen, onko mies niin ehdoton ettei halua enempää vaikka ero tulisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulikohan tämä nyt väärään ketjuun..?
ap
Lue kirjoittamasi ketjun ostikko uudelleen...
Älä nyt helvetissä ero sen takia, että haluat vielä yhden lapsen ja mies ei (oletan, että suhde on muuten toimiva ja hyvä). Sulla on velvollisuuksia niitä jo olemassa olevia lapsia kohtaan. Ne ansaitsee toimivan perhe-elämän eikä yhden ihmisen päätöksellä jyrätyn "unelman". Jos miehellä ei voimavarat riitä ja sitä täytyy kunnioittaa. Unelmista luopuminen sattuu, mutta joskus se on pakollista ettei veisi niiltä josta on vastuussa jotain mikä on heille tärkeää.
Mä en niinku millään tasolla tajua, mitä otsikossa ajetaan takaa. Minne vasemmalle? Jos kerran politiikasta ei ole kyse, eikä autoajelusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en niinku millään tasolla tajua, mitä otsikossa ajetaan takaa. Minne vasemmalle? Jos kerran politiikasta ei ole kyse, eikä autoajelusta.
Joudut lukemaan ketjua pikkasen myös, että avautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudut lukemaan ketjua pikkasen myös, että avautuu.
Aaaaa, kyseessä on autocorrect!! Vasemmalle = vasektomiaan. Luin kyllä koko ketjun, mutta luulin että tuo on joku kielikuva teiden eriämisestä mielipide-eron takia. =)
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes kuvittelet, että mies tarvitsisi lupaa sinulta?!
Kokemusta ei ole, mutta olen ymmärtänyt että lääkärit haluaa kuulla puolisoa myös, eikä niitä tehdä alle kolmikymppisille. Ajattele, jos nainen ei saisi aborttia ilman että mies olisi mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta ei ole, mutta olen ymmärtänyt että lääkärit haluaa kuulla puolisoa myös, eikä niitä tehdä alle kolmikymppisille. Ajattele, jos nainen ei saisi aborttia ilman että mies olisi mukana.
Olet mmärtänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet mmärtänyt väärin.
Hmm. Niin kai.
"
Sterilisaatio voidaan suorittaa joko naiselle tai miehelle. Sitä tulee pitää pysyvään raskaudenehkäisyyn tähtäävänä, peruuttamattomana toimenpiteenä. Se on ainoa ehkäisymenetelmä, jonka saamista säädellään lailla. Hakijan tulee täytää jokin seuraavista edellytyksistä:
Hakijalla on yksin tai yhdessä aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta
Hakija on täyttänyt 30 vuotta
Raskaus vaarantaisi hakijan hengen tai terveyden
Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot
On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika
Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaisi hänen kykyänsä hoitaa lapsia
Sterilisaatiota varten tarvitaan lääkärinlausunto. Sen saa esimerkiksi neuvolalääkäriltä, terveyskeskuksesta tai gynekologilta. Pariskunnan harkitessa sterilisaatiota on hyvä mennä vastaanotolle yhdessä, jotta voidaan arvioida, kummalle puolisoista toimenpide kannattaa tehdä. Näin myös molemmat osapuolet saavat tarkkaa tietoa itse sterilisaatiosta. Varsinaista lupaa puolisolta ei sterilisaatioon tarvita.
Valtaosa (yli 90%) tehdään Suomessa naiselle. Muualla maailmassa miesten osuus on huomattava. Suomessakin miehen sterilisaatio, vasektomia, on nopeasti yleistymässä. Miehen sterilisaatio voidaan tehdä poliklinikalla paikallispuudutuksessa, naisen sterilisaatio voidaan tehdä joko synnytyksen yhteydessä, jolloin munanjohtimet ovat lähellä ihon pintaa, muussa tapauksessa toimenpide tehdään nukutuksessa tähystysleikkauksessa eli laparoskopiassa.
"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet mmärtänyt väärin.
Hmm. Niin kai.
"
Sterilisaatio voidaan suorittaa joko naiselle tai miehelle. Sitä tulee pitää pysyvään raskaudenehkäisyyn tähtäävänä, peruuttamattomana toimenpiteenä. Se on ainoa ehkäisymenetelmä, jonka saamista säädellään lailla. Hakijan tulee täytää jokin seuraavista edellytyksistä:
Hakijalla on yksin tai yhdessä aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta
Hakija on täyttänyt 30 vuotta
Raskaus vaarantaisi hakijan hengen tai terveyden
Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot
On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika
Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaisi hänen kykyänsä hoitaa lapsiaSterilisaatiota varten tarvitaan lääkärinlausunto. Sen saa esimerkiksi neuvolalääkäriltä, terveyskeskuksesta tai gynekologilta. Pariskunnan harkitessa sterilisaatiota on hyvä mennä vastaanotolle yhdessä, jotta voidaan arvioida, kummalle puolisoista toimenpide kannattaa tehdä. Näin myös molemmat osapuolet saavat tarkkaa tietoa itse sterilisaatiosta. Varsinaista lupaa puolisolta ei sterilisaatioon tarvita.
Valtaosa (yli 90%) tehdään Suomessa naiselle. Muualla maailmassa miesten osuus on huomattava. Suomessakin miehen sterilisaatio, vasektomia, on nopeasti yleistymässä. Miehen sterilisaatio voidaan tehdä poliklinikalla paikallispuudutuksessa, naisen sterilisaatio voidaan tehdä joko synnytyksen yhteydessä, jolloin munanjohtimet ovat lähellä ihon pintaa, muussa tapauksessa toimenpide tehdään nukutuksessa tähystysleikkauksessa eli laparoskopiassa.
"
Ei "niin kai" vaan niin. olet ymmärtänyt väärin. apn mies saa vasektomian, halusi ap sitä tai ei.
Ap kyllä miehesi voi päättää sen itsekseen. Jos haluat vielä kolmannen niin sitten haluat, se on vähän voi voi sitten. Kaikkea voi aina haluta.