Ehkäisystä. Mies painostaa/ei tajua
Olen nyt puolisen vuotta seurustellut ja ehkäisynä on ollut kondomi. Välillä paljaalla (laukeaa muualle). Sen jälkeen kun ensimmäisen kerran harrastettiin seksiä ilman kondomia, ei mies ole halunnut laittaa sellaista päällensä.
Mä olen aiemmin käyttänyt vähän aikaa ehkäisypillereitä ja sen jälkeen ehkäisyrengasta, lähinnä pitämään kuukautiskivut kurissa. Mun pää ei kuitenkaan kestä pillereiden hormonipiikkiä. Ehkäisyrengas oli vähän parempi, mutta lukemani/kuulemani perusteella se ei ole ehkäisymenetelmistä varmin. Mä en huomaa eroa siinä, onko miehellä kumi vai ei, mutta tiedän että hälle ero on iso. Mä haluaisin että molemmat pystyy nauttimaan samalla lailla, mutta jos totta puhutaan niin mä en kauheasti tiedä muita ehkäisymenetelmiä kun noi pillerit ja renkaan. Olisiko teillä suositella jotain?
Mies ei tunnu tajuavan sitä, mitä pillerit mulle tekee ja "miks nyt muka ois niin vaikee niitä syödä".
Olen 25 v.
Kommentit (25)
Laitoin itse samasta syystä alkavan seurustelusuhteen poikki. Minun pitää pystyä tekemään muutakin elämässäni kuin olemaan joku seksinukke. Järkkyvä mielenterveys ei sovi kuvioihin tällä hetkellä. On myös todella iso kynnys aloittaa hormoniehkäisyä melko vanhana, koska tuntee oman vartalonsa niin hyvin. En halua muutoksia.
En jaksa lukea vastauksia, mutta mulla oli ehkäisyrengas käytössä, ja silloin gyne sanoi, että se on pillereitä varmempi, koska hormoninsaanti on tasaisempaa. Mutta tästä on lähemmäs 10 vuotta aikaa, silloin rengas oli aika harvinainen juttu.
Minä lopetin aikoinani pillerit. Ilmoitin siitä miesystävälleni, jonka ensimmäinen repliikki oli "No mitäs sä oot sitten ajatellu käytt--", ja suu napsahti kiinni. Kerroin, että koko homma oli nyt hänen hoidossaan. Seksi loppui siihen ja suhdekin sen jälkeen, kun miehelle alkoi valjeta, että vastuu olisi hänellä eikä tilanne muuttuisi enää sellaiseksi, jossa hän vain tempaisi vehkeensä esiin ja antoi mennä. Oli suhteen loppumiselle muitakin syitä, mutta ehkäisyasia varmasti vauhditti sitä.
Et säkään Ap ihan täysillä käy, kun käytätte tuota keskeytettyä yhdyntää. Kohta tullaan sitten palstalle ronkumaan, kun mies painostaa aborttiin.
Hommaa kierukka.
Meillä vaimon kanssa elämä oli toisinaan ihan helvettiä johtuen pillerien aiheuttamista mielialan muutoksista. Miehenä en oikein voinut mitenkään ymmärtää mitä oli millonkin tapahtumassa.