Ehkäisystä. Mies painostaa/ei tajua

Vierailija

Olen nyt puolisen vuotta seurustellut ja ehkäisynä on ollut kondomi. Välillä paljaalla (laukeaa muualle). Sen jälkeen kun ensimmäisen kerran harrastettiin seksiä ilman kondomia, ei mies ole halunnut laittaa sellaista päällensä.

Mä olen aiemmin käyttänyt vähän aikaa ehkäisypillereitä ja sen jälkeen ehkäisyrengasta, lähinnä pitämään kuukautiskivut kurissa. Mun pää ei kuitenkaan kestä pillereiden hormonipiikkiä. Ehkäisyrengas oli vähän parempi, mutta lukemani/kuulemani perusteella se ei ole ehkäisymenetelmistä varmin. Mä en huomaa eroa siinä, onko miehellä kumi vai ei, mutta tiedän että hälle ero on iso. Mä haluaisin että molemmat pystyy nauttimaan samalla lailla, mutta jos totta puhutaan niin mä en kauheasti tiedä muita ehkäisymenetelmiä kun noi pillerit ja renkaan. Olisiko teillä suositella jotain?

Mies ei tunnu tajuavan sitä, mitä pillerit mulle tekee ja "miks nyt muka ois niin vaikee niitä syödä".

Olen 25 v.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Kondomi. Sun ei pidä uhrautua miehen takia syömään sopimattomia hormoneita. Jos miehelle ei kelpaa niin jalat ristiin ja mies vaihtoon

Vierailija

Kumi tai mies vaihtoon. Ei todellakaan tarvi pumpata itseään täyteen hormoneita ja kärsiä vain miehen nautinnon takia. Juuri tuon oisi voinu välttää kun ei olisi kertaakaan antanut painaa ilman kumia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tunnu tajuavan sitä, mitä pillerit mulle tekee ja "miks nyt muka ois niin vaikee niitä syödä".

Oletko varma, että ylipäänsä haluat olla noin tyhmän miehen kanssa yhdessä? Luulisi olevan vaikeuksia muussakin ymmärryksessä, jos ei selviä perusteluja tajua. Tai vielä pahempaa, tajuaa muttei välitä. Kunhan oma nautinto on suurempi, niin sama se vaikka puoliso joutuu kärsimään.

Vierailija

Jos tuntuu, että pillerit eivät sovi, niin niitä ei todellakaan kannata syödä.

Kerron oman tarinani: söin ihan omasta halustani pillereitä ikävuodet 21-29, kunnes aloimme yrittää lasta. Mulla ei ollut kummempia oireita pillereistä, tai niin luulin. Hyvä luoja, miten olen katunut pillerien syöntiä nyt. Nimittäin nyt ilman pillereitä olen n. kaksi viikkoa kuukaudesta a) erinomaisella tuulella ja todella itsevarma ja b) suunnattoman halukas seksuaalisesti. Pillereiden kanssa mieliala oli tasaisen neutraali ja halukkuus olis "mietoa". Harmittaa todella paljon, että hukkasin niin monta ovulaatiota elämästäni.

Me käytämme nyt kondomia, ja kun lapset on tehty mies on luvannut mennä vasektomiaan.

Vierailija

Aijaa. Mä söin pillereitä joku 5-6 vuotta ilman oireita, mutta kun ilmoitin miehelle että lopetan kun en halua turhia hormoneja syödä, niin se sanoi vaan että okei, mitäs sitten käytetään. Vastasin että kondomia, se sanoi että okei. Ostin jotain superohuita kondomeja ja mies totesi että täähän on melkein kuin paljaalla vetelis.

Mies vaihtoon sanon minä. Tai sitten yrität takoa sille järkeä päähän, mutta se voi olla vaikeeta kun ei sitä selvästikään kiinnosta sun hyvinvointi.

T. N24

Vierailija

Pistä mies tekemään tutkimus aiheesta. Terveyshaittoja myöten.Jos sen jälkeen painostaa niin pistä kiertoon. Et sä tee mitään miehellä jolle ei merkkaa sun terveys tai halut.

Tai onhan vaihtoehtona kaikki muu seksi jossa ei tule raskaaksi. Jos ei kiinnosta sekään niin. No, itse en vaivautuisi. En usko että mies joka ajattelee noin on kovin hyvä seksissä.

Vierailija

Keskeytetty tai kuparikierukka tai varmat päivät vain jos  olette sitä mieltä että lapsen tekeminen yhdessä nyt on ihan ok-vaihtoehto tässä elämäntilanteessa teille.

Jos ei ole, eikä mies ymmärrä hormonivalmisteiden vaikutuksia sinuun, mies vaihtoon.

Muista käyttää minä-viestintää, älä anna periksi. Lisääntyminen on ihan ok-hommaa - oikeassa vaiheessa elämää. Tuolla menolla saatat joutua keskeyttämään ei-toivotun raskauden. Mieti mitä se tekisi nupillesi ja  suhteelle.

P.S: kannattaa yrittää vähän opetella pois penetraatiokeskeisestä seksikäsityksestä, voisi kehittää seksielämää myönteiseen suuntaan, eikä välttämättä tarvitse puljataa kondomien kanssa - jos siis olette toistenne ainoat seksikumppanit.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat