Voiko huonossa avioliitossa olla onnellinen?

Vierailija

Mieheni on kamala tyyppi ja on pilannut elämäni, en nyt jaksa kertoa tarkemmin että miten. Ero on kuitenkin hyvin vaikea erinnäisistä syistä, eikä mitään hakkaamista tai sellaista sentään ole. Monella tavalla elämäni on kuitenkin rajoittunutta ja ikävää, mies on ilkeä, ei ole seksiä, naurua eikä onnea hänen kanssaan, hän on alkoholisti ja saamaton ja murjottaa aina ja puhuu minulle ilkeästi ja jättää minulle kaikki kotityöt. Olen silti välillä onnellinen. Elämässä on muita hyviä asioita, lapsia, ystäviä, minulla on mielenkiintoinen työ ja harrastuksia. Haaveilen yh:n elämästä mutta se ei ole mahdollista. En silti halua alistua siihen, että elämäni olisi aina pilalla. Haluan löytää iloa vaikka seinän raosta. Onko kohtalotorveita? Onko kohtalotovereita? Miten olette selvinneet. Ja kiitos ei jätä se sika kommentteja, sitä en voi tehdä.

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä voi. Päätin niin. Elän hieman samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Tällä hetkellä - korostan - tällä hetkellä pysyn tässä. Elämän ulkoiset puitteet ovat ok. Mies joskus okhko. Vanha sanonta, että Mersun takapenkillä on kivampi itsekä kuin Ladan, pitää edelleen paikkansa...

Jos ja kun lähden, lähden silloin kun lapsikin (ikänsä puolesta) ymmärtää, miksi lähdin.

Vierailija

Mä taas sanoisin, että huonossa Avioliitossa ei voi olla onnellinen.

Tämä ei tarkoita, etteikö seksuttämässä liitossa tai ilkeän miehen kanssa tai vastaavaa voisi olla onnellinen, vaan sitä, että jos olet onnellinen, sun pervo avioliitto on jostain syystä sulle just hyvä ja oikea.

Vierailija

Huonosta tai onnettomasta avioliitosta huolimatta elämässä voi löytää onnellisuutta muualta. Onnettomassa avioliitossa ei voi olla onnellinen mutta ehkä voi olla onnellinen paskasta liitosta huolimatta.

Vierailija

Jos olisit pelkästään kahdestaan tuon miehesi kanssa, ihmettelisin vain ja pitäisin sua vähän säälittävänä.

Mutta sulla on lapsia. Sä annat lapsiesi elää päihdeperheessä, juovan alkoholistin vaikutuspiirissä. Olet varmasti tietoinen lukuisista tutkimuksista, jotka todistavat, kuinka alkoholismi sairastuttaa koko perheen, ja kuinka lapset väistämättä kärsivät alkoholin käytöstä. Sun pitäisi olla lapsiesi suojelija, mutta sä valitset mieluummin elää juopon miehen kanssa, etkä välitä siitä että lapsesi sairastuvat loppuiäkseen. Se tekee susta mun silmissä kelvottoman äidin. Jostain kummallisesta syystä se juoppo on sulle tärkeämpi kuin sun omien lasten terveys. Senkin paska. Toivottavasti lapsesi otetaan huostaan.

Vierailija

Miksi ero ei ole mahdollista? Sulla on silti lapset, mielenkiintoinen työ, harrastuksia ja ystäviä. Oisit vaan vapaampi ja onnellisempi ilman ahdistavaa parisuhdetta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat