Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos työ on pelkkää iltavuoroa, niin kuinka monta työpäivää

Vierailija

haluat perheellisenä viikossa tehdä? Itsellä tilanne, että lapset vielä sen ikäisiä, että haluan olla läsnä heidän arjessaan. Nyt tarjoutumassa työ, jossa ilmeisesti pelkkää iltaa tarjolla, haluan tehdä töitä, mutta hauan nähdä lapsiani myös arkena hereillä. Olisin valmis kolmeen työpäivään viikossa mikäli kaikki työvuorot pelkästään iltaa. Kuulostaako kohtuulliselta?

Kommentit (4)

Vierailija

Millainen olisi sun iltavuoro? 14-22? Sehän nyt vähän riippuu millainen tilanne muuten. Onko lapset aamusta iltapäivään hoidossa vai kotona? Jos ovat kotona, aloitat päivän tarpeeksi ajoissa, vaikka kahdeksalta että ehdit niiden kanssa puuhailla.
T. Toinen iltavuoroa tekevä, itse tosin yleensä loppuviikosta vaan töissä+viikonloppu ja vuorot 16-24

Vierailija

Lapset alakoulussa, joten ovat kotona noin kahden jälkeen päivittäin. Mun iltavuoroni olisi sellainen että olisin kotona iltayhdeksältä, joten yhteinen päivittäinen aikamme jäisi aamuisin noin puoleen tuntiin ja iltaisin noin puoleen tuntiin. Tuo tuntuu liian vähältä yhteiseltä ajalta, siksi en tekisi kuin maksimissaan kolme iltaa viikossa.ap

Vierailija

Minulla lapsi ekalla ja toinen lapsi päivähoidossa ja teen pelkkää iltaa ja viikonloppuisin aamuja. Tämä toimii nyt tosi hyvin, ekaluokkalaisen ei tarvitse olla yksin aamuja kotona ja pienemmän vien hoitoon vasta lounaalle. Yhteistä aikaa on meillä aamulla isomman kanssa melkein kolmisen tuntia, kun hän herää jo reippaasti ennen seitsämää ja lähtee kouluun vasta yhdeksältä.  Minä itse toivoin että saan tehdä pelkkää iltaa, mut olen  sijainen ja tämä muutenkin helpompaa elämän kannalta, koska pienemmällä on aina leppoisat ja rauhalliset aamut eikä hänen tarvitse sopeutua epäsäännölliseen hoitorytmiin. 

Sun tilanne on tietenkin erilainen, ja vastaavassa tilanteessa minäkin tekisin mieluummin aamua.  Kolme iltaa kuulostaa ihan sopivalta kompromissilta, silloin kuitenkin saa olla lasten kanssa useimpina iltoina.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat