Miksi käytät sateenvarjoa hupullisen takin kanssa?

Vierailija

Tässä kun on ollut sateisia ja tuulisia päiviä niin olen pannut merkille että moni ulkoilija tuskailee tuulessa liehuvan sateenvarjon kanssa vaikka hänellä on huppu päässä. Eikö huppu riitä sateella vai pelkäättekö että puistomeikit menee pilalle vai miksi pitää olla tuplasuojaus sadetta vastaan?

Kommentit (14)

Vierailija

Mulla ei ole yhtään hupullista takkia, joka olisi vedenpitävä ja missään niissä ei ole niin isoa hehtaarihuppua, että se suojaisi kasvoja sateelta.

Vierailija

Käytän semmoista vankkarakenteista isoa sateenvarjoa, mihin sade ropisee kivasti. Se on pirteän värinenkin. Kukaan ei näe minua sieltä alta, kodikasta.

Vierailija

Eihän se huppu kovassa sateessa auta kun siitä menee vesi läpi kuten koko takista muutenkin. Se on kyllä tosi kelju tunne kun kylmä sadevesi valuu hupun läpi niskaan.

Vierailija

Ahaa, eli ne teidän hupulliset ulkoilupuvut eivät pidäkään sadetta. Sitten sen kyllä ymmärrän. Aika monet tosin myös kävelevät samannäköisissä ulkoiluvaatteissa ilman sateenvarjoa joten heillä varmaan inhottava tunne kun huppu ja takki kastuvat läpi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä Hupukin haluaa pysyä kuivana. Ihan kuten Lupu ja Tupu.

Totta. Aina kun päätä paleltaa, niin tyypit vetää päähänsä Hupun.

Onhan tuo ollut hauskaa vuosikymmeniä, mutta nyt Hupu on väsynyt. Mukava kaveri, mutta onhan tuo rankkaa.

Mitäpä jos seuraavan kerran vetäisitkin päähäsi jotain muuta.

T: Lupu ja Tupu

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sekin vaikuttaa kuinka kauan siellä sateessa on.

Tuo on ihan totta. Mulla on hupullinen ulkoilupuku joka pitää jonkun verran vettä mutta kun olen pidempään sateessa niin huppu alkaa vuotaa saumoista ja ennen pitkää vesi imeytyy myös itse kankaan läpi. Samoin takin yläosa päästää hetken päästä veden läpi ilman sateenvarjoa.

Vierailija

Kun tuulee ja sataa joka suunnastaä, ei hupuista ja sateenvarjoista ei ole mitään hyotyä. Huppu ei pysy paikoillaan. Varjo menee ympäri ja heittää kuperkeikkaa. Märkänä siellä ollaan joka tapauksessa.

t: uitettu rotta

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat