Kuinka moni OIKEASTI ymmärtää miehiä?

Seuraa 
Liittynyt8.12.2015

Hei!

Kuinka moni oikeasti kaikista sivuston käyttäjistä ymmärtää miehiä? Miehen haluja? Miehen ja naisen halujen eroja? Niiden toistuvuutta?

Entä perheen kasvatuksessa? Miehen rooli? Naisen rooli? -Mitä se nykyisin on?

Onko "miesten" ja "naisten" -töitä vai yhteisiä töitä?

Pakka ja roolitukset on sekaisin varmasti monella. Esimerkiksi seminaarissa joka käsitteli miehiin liittyvää sosiaalityötä avasi vain sen sanaisen arkun niillä, jotka puolustivat naisten oikeuksia... vaikka kyseessä oli täysin miesten apuun liittyvä kysymys. Onko tämä todella nykypäivää?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

En ymmärrä miehiä (en ymmärrä kyllä naisiakaan) en edes yritä opetella ymmärtämään kaikkia. Omaani väittäisin kuitenkin oppineeni ymmärtämään tyydyttyvästi.

Vierailija

Ymmärrän sekä miehiä että naisia ihan hyvin. Tietenkin parhaiten ymmärrän sellaisia ihmisiä, jotka muistuttavat luonteeltaan ja arvoiltaan minua itseäni. Sukupuolella ei tässä asiassa ole suurtakaan merkitystä.

Vierailija

Minä ymmärrän miestäni ( jonka kanssa olemme samanlaisia), ja ymmärsin eksääkin (olimme erilaisia, mutta 20 vuoden avioliitto auttoi) suht hyvin. Ymmärrän yleensäkin ihmistä hyvin.

Nykyinen mieheni aika ajoin sanoo minulle, että minä olen poikkeuksellinen nainen. Viimeksi sanoi näin viime viikolla, kun osakkeet laskivat ja minä ryntäsin ostamaan heti lisää. Eli ehkä minä ajattelen kuin mies?m

Täällä av:lla saan aina mielipiteistäni alapeukkuja. Ehkä siksi, että ajattelen kuin mies? Ulkonäöllisesti olen perinaisellinen.

Vierailija

Ymmärrän miehiä ihan yhtä hyvin kuin naisia, koska en ajattele miehiä yhtenä laumana, joka ajattelee ja toimii tietyllä tavalla. Ajattelen kaikkia vain ihmisinä, jotka jokainen toimivat eri tavoin.

Vierailija

Olen bi-seksuaali ja joskus mietin, että ehkä ajattelen kuin mies naisten suhteen. Harva mies on sellainen jonka haluaisin sänkyyn, mutta sopivan ikäisistä naisista varmaan 80% on tarpeeksi viehättäviä, että ainakin kerran haluaisin alastomaksi ottaa ihan vain nähdäkseni ja kokeillakseni. Hyvännäköisen kanssa haluan siis seksiä, vaikka en pitäisi ihmisenä mitenkään kiinnostavana. Tämä aiheuttaa sen, että en oleta että yksikään mies olisi uskollinen mulle, ellei ole tosi voimakasta perustetta uskoa niin. En kyllä tiedä onko kyseessä enemmän yksilön seksuaalisuuden laatu kuin sukupuoliero.

Vierailija

No minä en ainakaan yhtenä joukkona ymmärrä sen paremmin miehiä kuin naisiakaan. Mun mielestä se vaan on  niin, että kaikki me ollaan yksilöitä ja käyttäydytään sen mukaan. Et kai ap väitä, että kaikki miehet ovat samanlaisia ja heitä tulisi ymmärtää sen pohjalta? Mun oma mies esim. ei ole ollenkaan samanlainen kuin ystäväni mies tai naapurin mies. Jo ihan seksihaluiltaankin miehet poikkeavat toisistaan kuin yö ja päivä. Sanotaan vaikka näin: mun mies haluaa seksiä jokatoinen päivä, on hyvin tunteellinen (siis myös seksissä) ja on aina halunnut sellaista syvällistä seksiä, täydellistä tyydytystä...vähän vaikea selittää, mutta siis vastakohta sille, että "miehille seksi on vain seksiä, siihen ei välttämättä liity tunteita jne", hänelle se on suunnilleen jotain jumalaista aktia koko homma. Ystäväni mies taas ei ole kovin halukas ollut koskaan, kerta viikossa riittää, mieluummin hän metsästää ja kalastaa, nikkaroi ja urheilee. Naapuri taas on jo moninkertainen ex-mies ja juoksee jokaisen hameenhelman perässä, eli ei tyydy yhteen naiseen kerrallaan. Arvelisin, että hänen seksihalunsa ovat melko suuret.

Saman perheen pojista yksi syrjäytyy, yksi menestyy kaikinpuolin huipusti ja kolmas elää sitten "tavallista" elämää. Ja ihan samanlaisia juttuja voisi kertoa naisista. Mun on esim. vaikea ymmärtää ettei joku halua lapsia ja yhtä vaikea ymmärtää, että joku suostuu synnyttämään 15 lasta. Tai että jollekin ura on perhettä tärkeämpi. Mutta mä ajattelen aina, että eipä mun tarvitsekaan ymmärtää kuin itseäni ja mahdollisuuksien mukaan omaa miestäni, jokainen valitsee itse elämänpolkunsa suunnan ja elää sitten sen mukaan. Omaa miestäni olen oppinut vähitellen ymmärtämään vuosikymmenien saatossa.

Vierailija

Tämän olen oppinut miehistä:
-seksiin ei välttämättä liity niin paljon erilaisia tunteita kuin naisilla, missä ei ole mitään vikaa. Seksi kuitenkin lähentää naiseen
-vaikka miehet eivät osaa pukea ajatuksia/tunteita sanoiksi, he tuntevat silti. Monesti vahvemmin kuin naiset
-niitä tunteita ilmaistaan teoin
-pelkäävät menettävänsä vaimonsa, tunne etteivät riitä (vaikka olisivat täydellisiä)
-sisäisiä ristiriitoja aiheuttavat naisten toiveet olla yhtä aikaa hellä, mutta karski

Terv. Nainen -86

Vierailija

Ollaan onnellisia koska meillä perinteiset roolit perheessä.Toisaalta mies ei mikään perinteinen jörrikkä vaan rakastaa lapsiamme kovasti ja heidän kanssaan mielellään touhuaa ja osallistuu aivan toisella tavalla kuin muissa perheissä..minäkin teen lumitöitä ja mies laittaa ruoan ja siivoaa jos tarvetta on..muutoin perinteisesti..

Ollaan 20 vuotta yhdessä oltu ja meidän suhde parani nuorena huomattavsti silloin kun ymmärsin kuinka herkkiä miehet oikeasti ovat..luulin että ovat kovia ja tunteettomia..nuori ja naivi kun olin.

VilleKalle
Seuraa 
Liittynyt8.12.2015

Ei se ihan näinkään ole. Vaikka puhutaan sukupuolineutraalista tavasta lähestyä ihmisiä, niin aina on sukupuolta kohtaan olemassa stereotypioita, sekä fakta on että esimerkiksi miehen vietit on biologisesti erilaiset kuin naisen.

Miehen on lähes mahdotonta olla ilman masturbointia useita kuukausia, kun taas naiselle se pääsääntöisesti on helpompaa. On poikkeuksia ja niitä ei tarvitse kertoa. Faktat faktoina.

Naisella taas vietti hoivata lasta on voimakkaampi kuin miehellä. Mies voi olla hyvä vanhempi ja joissain tapauksissa parempi kuin se nainen. Nainen on kuitenkin hoivaamisessa pääsääntöisesti aina parempi. Jälleen kerran. On poikkeuksia ja niitä ei tarvitse kertoa. Faktat faktoina.

Sainkin jo vastaukseni. Kiitän vastauksista! :)

Persoona on täysin eri asia kuin asiat mistä esitin kysymyksiä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat