Mikä on tapailun ja seurustelun ero?
Kommentit (39)
No riippuu varmaan ihmisestä ja hänen tai heidän moraalistaan. Seurustelin miehen kanssa, jolta en saanut seksiä, niinpä menin toisen kanssa sänkyyn ja nyt olenkin kiinnostunut häneen tutustumisesta kunnolla ja parisuhteesta. Pelkkään panosuhteeseen en suostuisi ikinä! Oltiin molemmat puutteessa ja siitä se sitten lähti. Muutenkin kemiat kohtas heti. Nyt ollaan etenemässä siihen seurusteluvaiheeseen pikkuhiljaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No seurusteluun kuuluu kai seksi, tapailuun ei. Toisaalta ei yhden illan juttu ole seurusteluakaan. Ja serusteluksi ei kai voi sanoa suhdetta, josta seksi puuttuu kokonaan?
No jokainen määrittelee tämänkin itse. Onhan seksisuhteitakin olemassa. Itselle seksi kuuluu vain parisuhteeseen. Onkin paha paikka tällä hetkellä kun olen sinkku ja kiimassa :D
N21
Aiotko pihdata siihen asti, kunnes olette miehen kanssa sopineet seurustelusta? Parikymppiselle on jo haastavaa, miehet haluavat koeajaa ennen sitoutumista.
Mikä pakko siihen on suostua? Näkee, kumpi onkaan miehelle tärkeämpi, minä vai pilluni. En ole se, kelle vastasit, vaan vanha ja viisas.
Miksi tuo tarkoittaisi, että pillu olisi tärkeintä? Olisi ajanhukkaa, jos sitoutuisi ja seksi olisikin huonoa.
Kysytkö tosissasi? Ei se ole koskaan ajanhukkaa, jos sielut sympatisoi ja vaikka ei olisi seksiä ollenkaan, ennen kuin huomaa, että emme sovikaan yhteen.
En voisi koskaan sitoutua mieheen, jolle minä en ole tärkeämpi, kuin seksi. Koska jos seksiin tulee säröjä se mieshän jättäisi minut.
Kyllähän mies naisen kanssa on, jos seksi on hyvää (ja muu ei niin.) Minä en alistu sille.
Vierailija kirjoitti:
No riippuu varmaan ihmisestä ja hänen tai heidän moraalistaan. Seurustelin miehen kanssa, jolta en saanut seksiä, niinpä menin toisen kanssa sänkyyn ja nyt olenkin kiinnostunut häneen tutustumisesta kunnolla ja parisuhteesta. Pelkkään panosuhteeseen en suostuisi ikinä! Oltiin molemmat puutteessa ja siitä se sitten lähti. Muutenkin kemiat kohtas heti. Nyt ollaan etenemässä siihen seurusteluvaiheeseen pikkuhiljaa...
Tuohan on nyt vähän ristiriitaista, että et suostuisi pelkkään panosuhteeseen, mutta alun perin kai tämän toisen miehen sänkyyn menit nimenomaan panomielessä ja vasta sen jälkeen kiinnostuit hänestä muuten.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitten aika epämääräisessä suhteessa, kun pidetään puhelimitse yhteyttä päivittäin, kerrotaan päivän kuulumiset, ilot ja ahdingot. Tavataan viikon, kahden välein, jolloin jutellaan ja harrastetaan seksiä. Viihdymme yhdessä, ei suunnitelmia tulevaan.
"Viihdymme yhdessä" ja eräällä kerralla miehellä onkin este, on uuden naisen kanssa tekemässä tuota samaa. Tuntuuko mukavalta?
Vierailija kirjoitti:
Olen sitten aika epämääräisessä suhteessa, kun pidetään puhelimitse yhteyttä päivittäin, kerrotaan päivän kuulumiset, ilot ja ahdingot. Tavataan viikon, kahden välein, jolloin jutellaan ja harrastetaan seksiä. Viihdymme yhdessä, ei suunnitelmia tulevaan.
Ei halua sitoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Viihdymme yhdessä" ja eräällä kerralla miehellä onkin este, on uuden naisen kanssa tekemässä tuota samaa. Tuntuuko mukavalta?
Yhtä lailla naisella voi olla este ja uusi mies. Oikeastaan aika monessa avioliitossakin löytyy uusi mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei halua sitoutua.
Niin, eli ei välitä. Tai luulee kelpaavansa muutenkin toiselle forever.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä lailla naisella voi olla este ja uusi mies. Oikeastaan aika monessa avioliitossakin löytyy uusi mies tai nainen.
No sanoin ihan siksi, kun puhuin juuri tuolle kirjoittajalle. Miten hänen sydämen asioihinsa joittenkin toisten avioliitot liittyvät? Kysyin tuntuuko mukavalta tuollainen sitoutumattomuus SIINÄ vaiheessa, kun toisella on toinen, jonka kanssa tehdä tuota samaa? Ethän sä voi sanoa mitään! Ette olleet edes yhdessä! Avioliitossa on sentään sitoutuminen, voi sanoa, mitä ajattelee sellaisen pettävästä ihmisestä!
Vierailija kirjoitti:
Mikä sitten on panosuhde?
Panosuhde on sellainen, jossa puhtaasti tavataan täysin pelkän seksin merkeissä. Omista asioista ei puhuta eikä hempeillä. Pannaan, ja sen jälkeen lähdetään kotiin.
Mun pitäisi irrottautua tapailusta tai mikä onkaan. Olen ihastunut, mieskin laittaa hempeitä viestejä, on seksiä, on mukavaa muutenkin. Näemme kuitenkin aika harvoin ja miehen tunteista en ole varma, en tiedä, onko hän itsekään. On jotenkin epämääräinen olo koko ajan. Silloin mukavaa, kun tiedän että kohta tavataan, mutta kaikki muu aika sekavaa. Miten saisin voimia irrottautua tästä, kun tämäkin vähä on tuonut elämääni onnea. Vai kysynkö, onko tarkoitus vain pitää hauskaa kanssani? Mies kyllä tietää tunteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No seurusteluun kuuluu kai seksi, tapailuun ei. Toisaalta ei yhden illan juttu ole seurusteluakaan. Ja serusteluksi ei kai voi sanoa suhdetta, josta seksi puuttuu kokonaan?
No jokainen määrittelee tämänkin itse. Onhan seksisuhteitakin olemassa. Itselle seksi kuuluu vain parisuhteeseen. Onkin paha paikka tällä hetkellä kun olen sinkku ja kiimassa :D
N21
Aiotko pihdata siihen asti, kunnes olette miehen kanssa sopineet seurustelusta? Parikymppiselle on jo haastavaa, miehet haluavat koeajaa ennen sitoutumista.
Mikä pakko siihen on suostua? Näkee, kumpi onkaan miehelle tärkeämpi, minä vai pilluni. En ole se, kelle vastasit, vaan vanha ja viisas.
Miksi tuo tarkoittaisi, että pillu olisi tärkeintä? Olisi ajanhukkaa, jos sitoutuisi ja seksi olisikin huonoa.
Kysytkö tosissasi? Ei se ole koskaan ajanhukkaa, jos sielut sympatisoi ja vaikka ei olisi seksiä ollenkaan, ennen kuin huomaa, että emme sovikaan yhteen.
En voisi koskaan sitoutua mieheen, jolle minä en ole tärkeämpi, kuin seksi. Koska jos seksiin tulee säröjä se mieshän jättäisi minut.
Kyllähän mies naisen kanssa on, jos seksi on hyvää (ja muu ei niin.) Minä en alistu sille.
Näin ja aamen. Aivan uskomattoman kylmää ajattelua, että jos ei sata salamaa iske tulta heti ekalla kerralla, mahtavaan ja kiinnostavaan ihmiseen tutustuminen onkin ollut "ajanhukkaa"!
Onko ikinä käynyt mielessä, että ehkä se toiseen ihmiseen syvällisesti tutustuminen, ihastuminen, rakastuminen ja sitoutuminen voisi auttaa siellä makuuhuoneen puolella ihan omalla tavallaan? Seksiä voi opetella yhdessä, ja se voi myös olla upeaa heti ensimmäisellä kerralla, vaikka oltaisiin odotettu hääyöhön asti.
Menkää siis aivan vapaasti sänkyyn vaikka 5 minuuttia tapaamisesta, jos haluatte, mutta yrittäkää ymmärtää, että meitä toisenlaisiakin ihmisiä on. Toiseen ainutlaatuiseen ihmiseen tutustuminen ei ole meille ikinä tuhlattua aikaa, vaikka tiet sitten eroaisivatkin. Jos on aina mennyt heti päätäpahkaa sänkyyn, ei tätä ehkä osaa kuvitella...
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäisi irrottautua tapailusta tai mikä onkaan. Olen ihastunut, mieskin laittaa hempeitä viestejä, on seksiä, on mukavaa muutenkin. Näemme kuitenkin aika harvoin ja miehen tunteista en ole varma, en tiedä, onko hän itsekään. On jotenkin epämääräinen olo koko ajan. Silloin mukavaa, kun tiedän että kohta tavataan, mutta kaikki muu aika sekavaa. Miten saisin voimia irrottautua tästä, kun tämäkin vähä on tuonut elämääni onnea. Vai kysynkö, onko tarkoitus vain pitää hauskaa kanssani? Mies kyllä tietää tunteeni.
Olisiko mahdollista avata keskustelu eli miten suhteen kanssa edetään? Jos kahdella ihmisellä on keskenään hyvä olla, niin miksi ihmeessä menettää se? Jos mies paljastuu heijarihuijariksi, on hyvä tietää sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panosuhde on sellainen, jossa puhtaasti tavataan täysin pelkän seksin merkeissä. Omista asioista ei puhuta eikä hempeillä. Pannaan, ja sen jälkeen lähdetään kotiin.
Kenelle riittää panosuhde? Kun ei haluta sitoutua vai milloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle riittää panosuhde? Kun ei haluta sitoutua vai milloin?
Esim sellaiselle, joka ei ole vuosikausiin harrastanut seksiä ja kaipaa sitä, mutta ei löydä parisuhteeseen "kelpaavaa" kumppania.
Itse en kyllä tapailuvaiheessakaan tapaile kuin yhtä. Ellei kiinnosta, lopetan ja voin sitten alkaa tapailla jotain toista. Ei millään riitä energiat monelle taholle.
Pidän yhteyttä uuden tuttavuuden ( tunnettu 2kk ) kanssa puhelimitse päivittäin ja sovimme yhteisistä illoista, joita ollut muutamia. Mies käyttää sanaa "suhde", itse en edes ole miettinyt, minkä termin alle juttumme kuuluu. Se on kuitenkin selvää, että viihdymme yhdessä.
Kun on tavannut ihmisen, jota ajattelee heti aamulla ja viimeiseksi illalla, vaihdellaan kuulumisia , tuetaan ja hassutellaan, jutellaan ja nautiskellaan, on aivan sama, puhutaanko tapailusta vai ei. Ketään muuta ei pysty samalla tavalla ajattelemaan. Kun ikää alkaa olla enempi lähellä 50 kuin 40 ja parikymmentä vuotta kestäneet aiemmat liitot takana, on tärkeämpää elää tässä ja nyt kuin miettiä nimeä yhdessä olemiselle.