Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni tekee lyhennettyä työviikkoa? Kertokaahan

Vierailija

Itse niiiiin odotan, että kuopus menee kouluun ja voin tehdä lyhennettyä viikkoa. Te jotka teette, onko viikko nelipäiväinen vai normaali lyhennetyin tunnein?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Lyhennetty viikko sopii niille joilla ei ole taloudellisia ongelmia. Tällä palstalla on ihmisillä aika tiukkaa ilmapiiristä päätellen.

Urapapa

Viisi päivää viikossa ja 6 tuntia päivässä. Oikein sopiva mitta päivälle, töitä jaksaa tehdä tehokkaasti, eikä työpäivän jälkeen ole rättiväsynyt.

Vierailija

Viitenä päivänä viikossa 6h päivässä on NIIIIIN ihana verrattuna 8h työpäivään! On fantastista kun ei tarvitse herätä kukonlaulun aikaan ehtiäkseen hakemaan lapsia päiväkodista ja se lisäaika iltapäivään on mahtava! Palkka on tosi pieni, taloudellisesti ei kannata kun päiväkodista maksetaan kuitenkin sama kun ei vapaapäiviä sieltä lapsilla ole mutta plussat voittaa miinukset! (Toki jos miehen palkka ois pieni niin ei ois tähän varaa).

Töissä ei kyllä ehdi taukoja pitää.

Vierailija

Teen jaksotyötä joten viikot vaihtelee. 80% työaika on mielestäni ihanteellinen enkä aio ikinä enempää tehdäkään.

Vierailija

4pv viikko on, enempää en jaksaisi kovin hyvin. Tosin nyt ennen äitiyslomaa teen puoli vuotta täyttä työaikaa että saa isommat rahat..

Vierailija

Mulla on nytkin tekemistä ainakin kuudelle päivälle viikossa, että jos lyhentäisin työaikaani, saisin vaan vähemmän rahaa ja tekisin edelleen saan duunin :(

Olkaa onnellisia ammatinvalinnastanne, jotka ootte tajunnut hankkia sellaisen työn, että esim. tämä onnistuu.

Vierailija

Teen 5 h päivää. Alle 3 v ja tokaluokkalainen. Korvausta tulee n.240e netto kuukaudessa kelalta menetetystä ansiosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teen 5 h päivää. Alle 3 v ja tokaluokkalainen. Korvausta tulee n.240e netto kuukaudessa kelalta menetetystä ansiosta.
hoitomaksukin vain 183 e kuukaudessa kun maksetaan täydet (ei olla ilmoitettu alempia tuloja).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hoitomaksukin vain 183 e kuukaudessa kun maksetaan täydet (ei olla ilmoitettu alempia tuloja).

Joustava hoitoraha kyllä loistava jos lapsi alle 3 v. Tokaluokkalaisesta saa vain oliko se 80e?

Vierailija

Mun alalla vain typerys tekee lyhennettyä viikkoa. Asiantuntijatehtävä, jossa kuitenkin joudut tekemään vähintään 40 h viikkoja, vaikka sopimus olisi nelipäiväinen.

Yritin itse kun esikoinen oli vuoden ikäinen. Onnistui joten kuten kunnes esimies (nainen) kiristi luopumaan tuosta lakisääteisestä oikeudesta. Että ainakaan pörssiyhtiöissä ei ole mitään mahdollisuuksia. Toisaalta, toivon, että olisin silloin pitänyt pääni, vaikka se olisi tarkoittanut potkuja käytännössä. En nyt toisen lapsen äitiysloman aikaan kärsisi taas uudenlaisesta kiristämisestä. Olisi pitänyt vaihtaa firmaa kun tuossa yhtiössä meno on ihan sairasta.

Vierailija

Eikös lyhennettyyn työaikaan ole oikeutettu alle 4-vuotiaiden sekä 1-2. luokkalaisten vanhemmat? Lmat ei odu noihin spekseihin, siksi odotan. Vai voisinko tehdä lyhennettyä jo nyt?!!

Olen töissä pörssoyhtiössä, moni tekee lyhennettyä viikkoa.

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat