Epämääräiset vatsaoireet

Vierailija

En enää kestä temppuilevaa vatsaani enkö tajua mistä on kyse..
Lapsesta saakka vatsani on ollut herkkä. Oireet ilmenevät kausittain, joskus on pitkiä oireettomia jaksoja ja sitten taas aikoja kuten viimeinen kuukausi, jolloin vatsa turpoilee ja murisee todella äänekkäästi, vuoroin ummetusta ja vuoroin saan rampata vessassa useita kertoja päivässä.
En koe ruokavalion muutoksesta merkittävää apua huonoina kausina, vatsa temppuilee vaikken joisi muuta kuin vettä (olen joskus ahdingossani ollut syömättä mitään viikon). Tavallisesti syön kasvispainotteisesti, palkokasveja, sipulia ja kaaleja tarkoituksella hyvin harvoin, leipää tai pastaa ei ollenkaan.
Olen myös huomannut että stressi lisää oireita merkittävästi ja saattaa joskus käynnistää pitkän huonon jakson.
Mitä ihmettä tämä on?

Kommentit (6)

Vierailija

Oliskohan se ärtyneen suolen oireyhtymä? Mulla ollut samanlaista nyt puolisen vuotta, kun elämä kaatui päälaelleen yhtäkkiä. Aina vähän syömisen jälkeen alkaa turvottaa ja möyrimään  tai sitten ummettaa. Ihan kauheeta, kun tuntuu, ettei voisi syödä mitään.

Vierailija

Jäi mainitsematta että laktoosi-intoleranssi mulla tosiaan on, mutta en muutenkaan juurikaan syö maitotuotteita, joitakin juustoja lukuunottamatta. Myös keliakia testattu, sitä tämä ei ole..
Pitää googlailla tuota ärtynyttä suolta.. Ihan hirveä vaiva ja haittaa paljon töissä ja koulussa...ap

Vierailija

Mulla ainakin on ärtynyt suoli ja tekee elämästä tosi hankalaa... olen miettinyt kasvissyöntiä, mutta tuntuu tosi hankalalle tällä vatsalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat