Mikä on neljän kirjaimen sana...
mutta täytyy kirjoittaa viidellä, vaikka sisältää oikeasti kuusi kirjainta, tyhmempi tarvitsee kahdeksan, nokkela selviää seitsemällä?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Vanhaa... Vastaukset on "mikä, mutta, vaikka, tyhmempi & nokkela" tai nii, eihä tähä kuulu ees vastata on vaan tommonen ajatuspähkinä millä erottaa hitaalla käyvät nopeesti...
Kiitti ratkaisusta! Käyn hitaalla ja toi arvoitus jäi vaivaamaan.
Kyllä minä kävin hitaalla... Hehe.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä kävin hitaalla... Hehe.
?
Jotain ärsyttäviä sota-ajan arvoituksia. Tämäntapaisia isovanhempani kysyivät minulta aina lapsena.
Typerä arvoitus. Lähinnä puujalkavitsi.
Kumpi ja Kampi tappeli, mutta vankilaan joutui Teuvo, koska hän kertoi tapahtumasta internetissä.
Mäkin käyn hitaalla, ihan diagnoosin saanut.
[ ] käyn hitaalla
[ ] en käy hitaalla
[ ] lintsaan
mikä - 4 kirjainta
mutta- 5 kirjainta
vaikka -6 kirjainta
tyhmempi - 8 kirjainta
nokkela - 7 kirjainta
Vierailija kirjoitti:
Mäkin käyn hitaalla, ihan diagnoosin saanut.
Mikä diagnoosi sulla siis on? Tarkoitan että eihän "hitaalla käyminen" ole sairaus vaan luonteenpiirre :D Itseäni välillä hävettää,kun muut nauravat jollekin vitsille ja minä joudun oikein pohtimaan missä se juju on.Olenkin kyllä syntyjäni hidas hämäläinen,ehkä se selittää asian.
Mulla on kyllä huumorintajua, mutta tajuan monet vitsit hitaasti, siitäkin huolimatta, että töissä pystyn ratkomaan vaikeatkin ongelmat. Johtuu mun miehestä, josta ei koskaan tiedä onko tosissaan vai ei. Kun joskus sen kertomat tosijutut vaikuttaa vitsiltä.
Niinpä tietenkin ): Menin lukemaan kommentit ja tajusin että nehän ovat: mikä, mutta, vaikka, tyhmempi ja nokkela :)
Mulla oli tähän ihan hyvä teoria: sana on "sori". Kirjoitetaan viidellä kirjaimella "sorry", kahdeksan kirjaimen versio on "anteeksi" mutta sitten sen voi ovelasti kirjoittaa myös kuudella tai seitsemällä "anteex"/"anteexi" 😛 Eihän tämä se vastaus ole, mutta voisi olla!
Vanhaa... Vastaukset on "mikä, mutta, vaikka, tyhmempi & nokkela" tai nii, eihä tähä kuulu ees vastata on vaan tommonen ajatuspähkinä millä erottaa hitaalla käyvät nopeesti...