Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymyksiä vegaaneille pukeutusmateriaaleista ja vaatteiden ostamisesta

Vierailija
07.12.2015 |

1. Käytätkö/Ostatko nahkatuotteita?
2. Valitsetko mielummin muovikengät kuin nahkakengät?
3. Mistä kaupoista ostat vaatteita?
4. Mitä materiaaleja suosit tekstiileissä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Käytätkö/Ostatko nahkatuotteita?

2. Valitsetko mielummin muovikengät kuin nahkakengät?

3. Mistä kaupoista ostat vaatteita?

4. Mitä materiaaleja suosit tekstiileissä?

Tää koko sun kysymys on oxymoron, koska jos ostaa nahkatuotteita ei ole vegaani.

Joten et voi kysyä vegaanilta ostaako se nahkatuotteita, koska vegaani ei osta nahkatuotteita.

Jos viittaat kasvisruokavalioon, johon ei kuulu eläintuotteita, oikea sana on vegetaristi, veganismi ei ole ruokavalio, vaan ismi ja elämäntapa.

Tää on niin tätä. Jos syö vegaanisesti eikä käytä nahkatuotteita mutta erehtyy haukkaamaan palan kinkkusämpylästä, on muiden vegaanien mielestä ikuisesti "sekasyöjä etkä mikään vegaani". 

Turha alapeukuttaa, minulle on käynyt näin. Olin melkein kymmenen vuotta vegaani mutta sitten maistoin vahingossa sämpylästä jonka pakkaukseen oli kirjoitettu "vegan" vaikka se sisälsi kinkkua. Tuttavieni mielestä olen nyt sekasyöjä.

Juu, niin varmasti.. Panosta ensikerralla vähän enemmän :'D

Sama, noi sekasyöjien provot aina tunnistaa.

Kaikki, jotka tuntee vegaaneja, tai on vegaaneja, tietää kyllä ettei kenellekään kiinnosta, jos joku vahingossa syö jotain voita sämpylässä.

Vierailija
22/22 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaninen ruokavalio ja veganismi eivät ole samaa tarkoittavia. Veganismi on yläkäsite johon vegaaninen ruokavalio kuuluu yhtenä osana. Mielestäni vegetaristi voi sanoa noudattavansa vegaanista ruokavaliota, vegetaristi kun usein joutuu selvittämään, mikä kaikki ruokavalioon kuuluu ja mikä ei, vegaanisesta ruokavaliosta puhuttaessa suurin osa ymmärtää mistä on kyse ilman lisäselvityksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla