Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiuskin usein muille ja myöhemmin kaduttaa. Miksi tiuskin niin helposti ja miten voisin lopettaa sen?

Vierailija

En ymmärrä mikä minulla on kun tiuskin aina. Saatan puhua ihan normaalisti toisen kanssa ja jostain syystä joku siinä tilanteessa alkaa ärsyttää ja tiuskaisen toiselle niin että hänelle tulee paha mieli. Heti tämän jälkeen minulle tulee katumus ja pyydän anteseksi.
Mistä tuollainen tiuskiminen johtuu ja miten siitä pääsee eroon? Tunnen olevani ihan kamala ihminen.

Kommentit (8)

Vierailija

Itse olen toisella puolella, siis vastaanotan tiuskimista. Eräs tuttu tiuskii tuolla lailla, ja täytyy myöntää, että välttelen hänen näkemistään. Olen pahoittanut mieleni jo liian usein...

Vierailija

Se on väsymystä tai tyytymättömyyttä tai stressiä. Et ole ihan sinut siinä itsesi kanssa. Jostain se tyytymättömyys...kenties kontrollin tarve tulee.
Ihan samaa mulla.
Silloin, kun olen balanssissa, niin en niin paljon tiuski. On itsen kanssa hyvä olla.
Panosta omaan hyvinvointiin. Mikä siinä tilanteessa on epämiellyttävää. Mist sulla silloin kiristää? Tutkaile itseäsi. Ne on aika yllättäviä ja välillä hyvin helppoja juttuja. Joskus kommervenkkistä. Hyvin inhimillistä.
Lohduttavaa kuulla, että samankaltaisia tuntemuksia kuin minullakin asiasta.

Vierailija

Olet jo hyvällä alulla, kun olet huomannut tuon piirteen itsessäsi. Ala tietoisesti kiinnittää huomiota käytökseesi, ja kun huomaat, että joku alkaa ärsyttää, kiinnitä erityisesti huomiota puhetapaasi. Hengitä syvään, hymyile, säilytä rauhallisuus. Yritä olla ystävällinen, vaikka toinen tuntuisi kuinka ärsyttävältä. Tiuskiminen on epäkohteliasta ja aiheuttaa negatiivista ilmapiiriä. Et varmaan halua olla sellainen ihminen, joka jakaa huonoa oloa ympäristöönsä. Ei ole mitään sinulta pois, jos pyrit olemaan ystävällinen kaikille, myös niille ärsyttäville ja tyhmille ihmisille.

Vierailija

Tiuskitko kaikille vai vain tietyille ihmisille? Tiuskitko isossa seurassa vai kahden kesken? Näillä asioilla saattaa olla merkitystä.

Vierailija

Minulla oli ihan sama. Ihan huomaamatta tiuskin, esimerkiksi jos mies kysyi jotain asiaa, johon oletti mun heti tietävän vastauksen. Kerran hän sanoi ettei tykkää kun tiuskin tavallisista asioista, pelästyin että olenko tosiaan aina äkäinen. Nyt olen tietoisesti hillinnyt itseäni, vaikka asia olisi miten ärsyttävä niin vastaan aina ystävällisesti. On tässä ollut opettelemista!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat