Paras maidon korvike kahviin?

Vierailija

Alan syödä tyroksiinia, joten en saisi laittaa maitoa kahviin aamulla.

Kommentit (10)

Vierailija

Kaurakahvimaito, nimenomaan se kahviin tarkoitettu. Kevytsoijamaito, täysversio tuppaa juoksettumaan. Henk.koht. en pidä pähkinämaidoista kahvista, tekevät siitä kitkerää.

Vierailija

Huomenta! Mä itse joudun käyttämään loppuikäni Thyroxinia, koska kilpirauhaseni on poistettu. Mulla ei ole kahvimaidon kanssa ongelmia, koska olen jo lapsesta alkaen tottunut juomaan kahvini mustana. Otan Thyroxinin aamulla ennen klo 5, ja juon mustan kahvin. Klo 7 juon kahvia töissä, ja usein sen kanssa syön juustovoileivän. Ei ole vaikuttanut mitään mun kilpirauhasarvoihin (ja siis lääkkeen imeytymiseen) tuo. Joten en usko, että sinunkaan kahvissasi tilkka maitoa mitään haittaa. Varmahan en tietysti voi olla, mutta kerroin vain oman kokemukseni.

Vierailija

Mä jouduin myös joskus toisesta syystä jättämään hetkeksi maidon pois. Opettelin juomaan kahvin mustana, ei mennyt kuin ehkä viikko kun en enää edes kaivannut mitään siihen lisättäväksi. Soijamaito tosiaan juoksettuu helposti (joissain cittareissa tms myydään nykyään "ammattikäyttöön" tarkoitettua kahvisoijamaitoa, sitä en ole kokeillut), kaura-, manteli- ym. maidot maistuvat mielestäni kahvissa pahalta.

Vierailija

Muistaakseni Completa-niminen kasvirasvapohjainen creamer. On siis jauhemuotoista, löytyy kaupasta kahvihyllystä. Ruskea purkki, jossa kahvikupin kuva. Omaan suuhun vaikutus on suunnilleen sama kuin rasvaisella maidolla siinä missä soija- ja kauramaito mielestäni vaikuttavat negatiivisesti kahvin makuun ja koostumukseen. Ainoa huono puoli on, että teelusikallinen jauhetta ei jäähdytä kahvia yhtä tehokkaasti kuin loraus jääkaappikylmää maitoa, eli pitää puhallella kauemmin.

Tosin kahvimaidin sisältämän kalsiumin vaikutus tyroksiinin imeytymiseen on vähäinen, jos ehtii pitää vähän väliä tyroksiinin ja aamupalan välillä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat