"Laihat ovat laihoja geeniensä ansiosta"

Seuraa 
Liittynyt5.9.2015

Läskidenialismia parhaimmillaan. On oikeastaan aika surullista nähdä kuinka moni täälläkin tähän "totuuteensa" uskovat. Laihaläskinä voi mättää mitä vain kunhan ei syö yli kulutuksensa. Oikeasti laihana tulee olla tarkka syömisistään. Tätä yksinkertaista asiaa eivät etenkään lihavat näy käsittävän.

30 = XS
32 = S
34 = M
36 = L
38 = XL

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Kyllä myös geenit vaikuttavat. Joillakin ihmisillä on sellaiset geenit, että lihovat helposti, pitää katsoa tosi tarkasti mitä syö, sitten taas joillakin on sellaiset geenit, että voi syöpötellä ilman pelkoa lihomisesta.

Vierailija

Jotkut saa syödä mitä vain ollakseen laihoja, joten älä mystifioi. Ja muutenkin laihduttaminen ei ole mulle niin tärkeetä kun yhteiskunnan arvot on muutenkin päin persettä nykyään... :)

Vierailija

ssss kirjoitti:
Läskidenialismia parhaimmillaan. On oikeastaan aika surullista nähdä kuinka moni täälläkin tähän "totuuteensa" uskovat. Laihaläskinä voi mättää mitä vain kunhan ei syö yli kulutuksensa. Oikeasti laihana tulee olla tarkka syömisistään. Tätä yksinkertaista asiaa eivät etenkään lihavat näy käsittävän.

Lihavuus todellakin jättää jälkensä geeneihin. Ei ole yhdentekevää, kuinka elämänsä elää, koska se vaikuttaa myös lasten elämään.

http://www.hs.fi/tiede/a1449196545448

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Osalla geenit vaikuttavat.

Sinä olet perinyt lahjakkuutesi ja älykkyytesi vanhemmiltasi. 

Eipä ole ap paljoa perinyt...

Vierailija

Mä sain syödä mitä vain lihomatta n. 35 vuoteen asti. Nyt kiloja on alkanut tulla, tosin en ylipainoinen painoindeksin mukaan ole vieläkään. Jos sinä et voi syödä mitä vain lihomatta, se ei tarkoita etteikö sellaisia ihmisiä olisi olemassa.

Vierailija

Sanoisin, että ennen en uskonut tähän "aineenvaihdunta" teoriaan, mutta voin omasta kokemuksestani kertoa, että kyllä siinä jotain järkeä on.

Olen aina ollut liian laiha, ja käynyt vessassa noin 6-10 krt päivässä isommalla hädällä. No kokeilin lääkärin suosituksesta imodiumia, ja parissa kuukaudessa paino nousi kolme kiloa. Nyt olen jo ihan normaalipainoinen, bmi 19.

Minulla on ärtyvän suolen oireyhtymä, ja stressi tekee sen, ettei ruoka pysy oikein sisällä jos stressaan yhtään. Kyllä se siis vaikuttaa painoon käykö kahdesti vai kymmenen kertaa päivässä tyhjentämässä suoltaan. N29

Vierailija

Mieheni syö kaikkea mahdollista ja paljon. Ruokahalu on uskomaton. Silti on aina ollut laiha. 180 cm/ 62kg. Eli kyllä geenit vaikuttavat ainakin laihuuteen ja ainakin joillakin ihmisillä.

Vierailija

Kyl on geeneillä jotain tekemistä painonkin kanssa. Mun hyvä ystävä on reippaasti alipainoinen eikä yksinkertaisesti saa painoa nousemaan vaikka söisi mitä. Ei harrasta liikuntaa ja liikkuu muutenkin aika vähän. Syö paljon roskaruokaa. Hänen ruokailu- ja syömistottumuksistaan satun tietämään siksi että kyseinen henkilö oli mun kämppis jonkin aikaa. Eikä ole bulimikko eikä vastaava, avoimesti kertonut että nimenomaan haluaisi lihota ja siksi syö paljon ja mitä sattuu mutta ei vaan onnistu.

Vierailija

Isoäitini BMI vähintään 35, äitini 27 ja mun 19. Joten oikeassa olet. Ei mua hyvillä geeneillä ole siunattu, mutta elintapoihin voin vaikuttaa.

Vierailija

Geenien lisäksi myös mm. suoliston bakteerit vaikuttavat näläntunteeseen ja lihomiseen. Todella moni laiha vain kuvittelee olevansa jotenkin erityinen laihuutensa vuoksi. Ssss on tästä ehkä yksi surullisimmista esimerkeistä. Toivottavasti saat pääsi kuntoon.

T. 169cm/51kg nainen

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat