Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useiden mielestä minulla on liikaa vapaa-aikaa lapsistani.

Vierailija
06.12.2015 |

Olen kotiäitinä tällä hetkellä ja yleensä lapset ovat mummolassa yhtenä arkipäivänä viikosta (2-3h kerrallaan). Lisäksi olen pois 1-2 arki-iltaa omassa harrastuksessani sekä lauantai aamupäivän. Tuon ajan lapset ovat luonnollisesti isänsä kanssa.

Nyt olen jo monesta suunnasta kuullut kummastelua tämän asian suhteen. Onko todellakin yhteiskunta tässä jamassa että se, että äiti uskaltaa jättää lapsensa muiden LUOTETTAVIEN aikuisten huomaan, on suurenkin taivastelun aihe.

Meillä on myös miehen kanssa kerran kuussa treffipäivä jolloin lapset ovat koko päivän mummolassa, apua! Sekä me ollaan vahvasti sitä mieltä että lapsi ei mene rikki vaikka hän onkin yön erossa vanhemmistaan.

Aaaaaaa, oli pakko purkaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en sinänsä kaipaa lapsistani vapaa-aikaa, he ovat rakkainta mitä minulla on. Mutta en ymmärrä miksi pitää tuomita heitä jotka sitä haluavat, jokainen tuntee oman lapsensa parhaiten.

Tarkoitatko että heille jotka haluavat vapaata lapset eivät olisi rakkaimpia?

Vierailija
22/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en jättäisi isovanhemmille lapsia kovin usein/kovin pitkäksi aikaa. Isovanhemmat ovat kuitenkin jo vhän vanhempia eikä koskaan tiedä mitä tapahtuu.

Kyseiset isovanhemmat ovat viisikymppisiä joten iänkin puolesta luotan heihin täysin.

Ap

Mitäs teinivanhempia te sitten olette, ei olekaan kumma että menojalka vipattaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en jättäisi isovanhemmille lapsia kovin usein/kovin pitkäksi aikaa. Isovanhemmat ovat kuitenkin jo vhän vanhempia eikä koskaan tiedä mitä tapahtuu.

Kyseiset isovanhemmat ovat viisikymppisiä joten iänkin puolesta luotan heihin täysin.

Ap

Mitäs teinivanhempia te sitten olette, ei olekaan kumma että menojalka vipattaa..

Miehen kanssa meillä kolmikymppiset lähenee uhkaavasti. Se siitä teinivanhemmuudesta :D

Ap

Vierailija
24/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli 4x viikossa ilta tai päivällä omilla menoilla? Mun mielestä todella paljon

Itse en näe asiaa noin. 3-4 kertaa olen muualla kyllä, mutta yleensä he ovat ihan oman isänsä kanssa omassa kotona. Ja meillä on lasten kannalta aivan sama onko äiti vai isä seurana. Olisiko sinun mielestäsi todella paljon menoja jos menoissa kävisikin lasten isä?

Ap

Olisi! Jos siis mun lasten isä eli mieheni kävisi. Itse toivoi useamman lapsen, niin saa myös huolehtia.

Vierailija
25/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, et ole paljon poissa. Ihme kateellisten valitusta. Itse olen ollut noin 1-2h päivässä, lähes päivittäin, pois(treenaamassa) melkein synnäriltä asti. Silloin lapsen isä tietenkin on lapsen kanssa. Nykyisin, kun lapsi on kaksi, hän on lisäksi isovanhemmilla yökylässä kerran kuussa. Lisäksi jaamme väsyneimpinä hetkinä lapsen kanssa olemisvuoroja, jotta toinen saa levätä. Olemme tasavertaisia vanhempia, eikä minulla ole äitinä tarvetta nostaa itseäni 'jumala-asemaan' lapseni silmissä.

.

Ei nainen saa unohtaa omaa itseään, kun hänestä tulee äiti.

Vierailija
26/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei sitten vapaa-aikaa ollekaan?

Vierailija
27/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa vapaa-aikansa aamuvirkkuna ihmisenä yleensä aamuisin ennen töitä. Ja viikonloppuisin hän yleensä ilmestyy takaisin kotiin jo siinä vaiheessa kun me lasten kans aloitellaan vasta aamupalaa.

Ap

Vierailija
28/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt niin tähän liittyen, mutta mielestäni molempien vanhempien on ennen kaikkea vietettävä aikaa lastensa kanssa. Niinpä jos käy töissä niin ei mielestäni voi käydä niin paljon harrastuksissa ja omissa menoissa kuin jos on lasten kansa kotona. Me olemme molemmat olleet hoitovapaalla suht pitkään ja aina kotonaolijan menot ovat olleet etusijalla, itse työssäkäydessäni myös halusin/haluan olla lähes kaiken vapaa-ajan lasten kanssa (tällä hetkellä mies on kotona vähän alle 2v:n kanssa, ja käyn kyllä kerran viikossa harrastuksessa, mutta lähden illalla vasta juuri kun taapero menee nukkumaan).

Vierailija
29/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en sinänsä kaipaa lapsistani vapaa-aikaa, he ovat rakkainta mitä minulla on. Mutta en ymmärrä miksi pitää tuomita heitä jotka sitä haluavat, jokainen tuntee oman lapsensa parhaiten.

Olet kuitenkin vähän parempi, kun piti mainostaa, että SINÄ et kaipaa vapaa-aikaa omista lapsistasi, vaikka jotkut kaipaavat :D

Vierailija
30/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en olisi voinut saati halunnut olla noin paljon poissa kotoa lasten ollessa noin pieniä (8kk). Nyt lapset ovat 2- ja 4-vuotiaita, enkä edelleenkään ole edes kerran viikossa pois kotoa. Kotiäiti olen.

Mutta ei tuo ihan mahdottomalta kuulosta.

Missä vaiheessa aloit kulkea tuon verran omissa menoissa? Tai siis minkä ikäinen nuorempi oli?

Ja jos joku kysyy niin ei, minusta isän ei ole yhtään sen enenpää ok olla pois kotoa kuin äidinkään. Töissä on toki käytävä ja omaakin aikaa oltava, mutta sen oman ajan määrän pitäisi kasvaa lapsen kasvaessa.

En siis paheksu aloittajaa, omalle kohdalle ajateltuna tuo vain kuulostaa hurjalta.

Äiti 24v.

Vierailija
31/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella paljon mutta onko se huonoa asia? 4 kertaa viikossa on todella paljon ja vielä pari yötä kuussa muualla? Hyvä että on tukiverkkoa ja hoitavat. Ei tuossa mitään pahaa ole, mutta sitten ihmettelisin todella pahalla jos valittaisit minulle vaikka väsymystä ja kuinka elämä on rankkaa. Itsellä ei ole tuollaista tukiverkkoa.

Vierailija
32/33 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/33 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on yksi tuttu joka jatkuvasti valittaa miten vähän omaa aikaa hänellä on, vaikka todellisuudessa isovanhemmat hoitavat lapsia viikottain, ovat yökylässä melkein kerran kuussa. Itseäni se kyllä ärsyttää, ja kyllä olen kateellinen, koska meillä ei ole tukiverkkoa auttamassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän