Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useiden mielestä minulla on liikaa vapaa-aikaa lapsistani.

Vierailija
06.12.2015 |

Olen kotiäitinä tällä hetkellä ja yleensä lapset ovat mummolassa yhtenä arkipäivänä viikosta (2-3h kerrallaan). Lisäksi olen pois 1-2 arki-iltaa omassa harrastuksessani sekä lauantai aamupäivän. Tuon ajan lapset ovat luonnollisesti isänsä kanssa.

Nyt olen jo monesta suunnasta kuullut kummastelua tämän asian suhteen. Onko todellakin yhteiskunta tässä jamassa että se, että äiti uskaltaa jättää lapsensa muiden LUOTETTAVIEN aikuisten huomaan, on suurenkin taivastelun aihe.

Meillä on myös miehen kanssa kerran kuussa treffipäivä jolloin lapset ovat koko päivän mummolassa, apua! Sekä me ollaan vahvasti sitä mieltä että lapsi ei mene rikki vaikka hän onkin yön erossa vanhemmistaan.

Aaaaaaa, oli pakko purkaa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervettä vanhemmuutta, sanon minä!

Vierailija
2/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhat lapset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asenne! :) kateellisia ;) meillä kans 1-2 krt. Viikossa 2v lapsi läheisillä isovanhemmillaan ja minä ehkä kerran viikossa menen johonkin muutamaksi tunniksi ilman lasta :) mutta siis miehen puolesta voisin mennä vaikka joka toinen ilta tms. Tehdäänkin usein sellaista et jos kumpiki vähän väsyneitä tms. Ni eka iskä on vaikka tunnin lapsen kans ja sit minä hoidan iltapalan ja iltapesut :)

Vierailija
4/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanhat lapset?

8kk & 2v

Ap

Vierailija
5/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit töissä joka arkipäivä 8-16, ei juuri kenelläkään kriittisimpiä pro-kotihoito -emäntiä lukuunottamatta olisi motkotettavaa. Nyt kun kyse on harrastuksista ja huomattavasti matalammista tuntimääristä, aiheuttaa se joissakin närää. NIIIIN tyypillistä. Ja jos olisit mies, niin olisit suorastaan omistautuva isä, jos noin vähän olisit poissa töiden lisäksi :D 

Vierailija
6/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä asenne! :) kateellisia ;) meillä kans 1-2 krt. Viikossa 2v lapsi läheisillä isovanhemmillaan ja minä ehkä kerran viikossa menen johonkin muutamaksi tunniksi ilman lasta :) mutta siis miehen puolesta voisin mennä vaikka joka toinen ilta tms. Tehdäänkin usein sellaista et jos kumpiki vähän väsyneitä tms. Ni eka iskä on vaikka tunnin lapsen kans ja sit minä hoidan iltapalan ja iltapesut :)

Korjaan et 1-2 krt/kk mummolassa siis yökylässä

Vierailija
7/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 4x viikossa ilta tai päivällä omilla menoilla? Mun mielestä todella paljon

Vierailija
8/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sinänsä kaipaa lapsistani vapaa-aikaa, he ovat rakkainta mitä minulla on. Mutta en ymmärrä miksi pitää tuomita heitä jotka sitä haluavat, jokainen tuntee oman lapsensa parhaiten.

Vierailija
9/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit töissä joka arkipäivä 8-16, ei juuri kenelläkään kriittisimpiä pro-kotihoito -emäntiä lukuunottamatta olisi motkotettavaa. Nyt kun kyse on harrastuksista ja huomattavasti matalammista tuntimääristä, aiheuttaa se joissakin närää. NIIIIN tyypillistä. Ja jos olisit mies, niin olisit suorastaan omistautuva isä, jos noin vähän olisit poissa töiden lisäksi :D 

Nuorempi 8kk, kyllä motkotettaisiin jos äiti töissä.

Vierailija
10/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ongelmasta päästään, kun opit olemaan lörpöttelemättä yksityisasioitasi kaikkien kuultaville. Onko ihme, että kommentoidaan, kun sinäkin jostain syystä haluat asioitasi levitellä?

Vierailija
11/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en näe asiaa noin. 3-4 kertaa olen muualla kyllä, mutta yleensä he ovat ihan oman isänsä kanssa omassa kotona. Ja meillä on lasten kannalta aivan sama onko äiti vai isä seurana. Olisiko sinun mielestäsi todella paljon menoja jos menoissa kävisikin lasten isä?

Ap

Vierailija
12/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nuo motkottajat ovat niitä, jotka jättävät lapsensa HOITOON isälleen, ihan ydinperheissä. 

Vierailija
13/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en näe asiaa noin. 3-4 kertaa olen muualla kyllä, mutta yleensä he ovat ihan oman isänsä kanssa omassa kotona. Ja meillä on lasten kannalta aivan sama onko äiti vai isä seurana. Olisiko sinun mielestäsi todella paljon menoja jos menoissa kävisikin lasten isä?

Ap

Mielestäni ei olisi niin paljon jos kyseessä olisi isä. Äiti on aina ÄITI. Lapset tarvitsevat enemmän äitiään pieninä. Näin meillä ja niin sen pitäisi olla muuallakin.

Vierailija
14/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole liikaa, jos olet lasten kanssa kotona. Jos olisit töissä niin olisi mielestäni liikaa.

Vierailija
15/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mielestäni ei olisi niin paljon jos kyseessä olisi isä. Äiti on aina ÄITI. Lapset tarvitsevat enemmän äitiään pieninä. Näin meillä ja niin sen pitäisi olla muuallakin.

Meilläpä onkin kotona ISI, joka hoitaa meidän lapsia ihan yhtä lailla silloin kun ei ole töissä. Ja onneksi niin!

Ap

Vierailija
16/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole liikaa, jos olet lasten kanssa kotona. Jos olisit töissä niin olisi mielestäni liikaa.

Lisään, että vauvaa en kuitenkaan jättäisi yöksi isovanhemmille (en ollut varma jättikö ap), enkä olisi itse erossa vauvasta yötä vaikka olisi isänsä kanssa.

Vierailija
17/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään, että vauvaa en kuitenkaan jättäisi yöksi isovanhemmille (en ollut varma jättikö ap), enkä olisi itse erossa vauvasta yötä vaikka olisi isänsä kanssa.

Ei ole nuorempi ollut vielä yökylässä, vanhempi on. Alkukeväälle olisi varmaan tulossa 1-2 yön ero meistä, myöskin nuoremmalle. Mummon ja papan hellässä huomassa.

Ap

Vierailija
18/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jättäisi isovanhemmille lapsia kovin usein/kovin pitkäksi aikaa. Isovanhemmat ovat kuitenkin jo vhän vanhempia eikä koskaan tiedä mitä tapahtuu.

Vierailija
19/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en jättäisi isovanhemmille lapsia kovin usein/kovin pitkäksi aikaa. Isovanhemmat ovat kuitenkin jo vhän vanhempia eikä koskaan tiedä mitä tapahtuu.

Kyseiset isovanhemmat ovat viisikymppisiä joten iänkin puolesta luotan heihin täysin.

Ap

Vierailija
20/33 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en sinänsä kaipaa lapsistani vapaa-aikaa, he ovat rakkainta mitä minulla on. Mutta en ymmärrä miksi pitää tuomita heitä jotka sitä haluavat, jokainen tuntee oman lapsensa parhaiten.

Lasten mummolassa (tai kummien tai enojen tai muiden läheisten) luona olemisessa ei välttämättä ole kyse pelkästään siitä, että äiti kaipaa vapaa-aikaa lapsista, vaan siitäkin, että lapset kaipaa mummoa ja mummo lapsia. Mä itse koen tarvitsevani "hoitoapua" harvakseltaan, mutta lapset saa käydä useammin, kun mummo ja pappa kerran pyytää ja lapset tykkää mennä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän