Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinä ja tyttäresi olisitte samanikäiset, olisitteko ystäviä?

Vierailija

Mitä arvelet?

Kommentit (7)

Vierailija

Emme varmaankaan. Mutta minä olisin ollut se, joka olisin kuollut onnesta, jos hän olisi ollut ystäväni. (Porukan suosikki, ja onkin luontaisen hauska tyyppi, itse olin sellainen ei-tykätty outolintu :D )
Eli mukava saada nauttia hänen seurastaan :) tosin saa nähdä mihin mielipiteeni muuttuu, kun lapsi tulee teini-ikään... Nyt vasta 6v.

Vierailija

Olisin todennäköisesti kadehtinut tyttäreni osassa olevaa tyttöä niin paljon ettei ystävyys olisi onnistunut. Mietin tuota juuri eilen. Varasin matkan hiihtolomalle Teneriffalle. Kerroin tyttärelleni (6 v.) ja näytin kuvia uima-altaasta ja muusta. Hän vilkaisi niitä ja oli suunnilleen että aha, kiva. Jos itse olisin joskus lapsena päässyt tuollaiselle matkalle, olisin todennäköisesti melkein pökertynyt onnesta ja muistellut reissua seuraavat viisi vuotta elämäni kohokohtana. Mutta omille lapsille tuo on niin tuttua, että eivät olisi todennäköisesti edes pettyneitä jos sanoisin että ei lähdetäkkään. Ajattelisivat että no mennään sitten seuraavalla kerralla. Omassa lapsuudessani meidän lomamatkat suuntautui naapurikylän leirintäalueelle, jossa majoituimme niiihin pikku mökkeihin joissa on kaksi kerrossänkyä. Äiti ja isä oli kännissä koko loman. Olin tosi kateellinen siitä mitä kunnon perheiden lapset sai kokea.

Vierailija

Luulen näin! Itse olen tosin tämän suhteen "lapsi". Olen jo itsenäistynyt, eikä minun olisi mikään pakko ylläpitää äiti-tytärsuhdetta. Ajatuksemme maailmasta ovat samanlaisia ja huumorintajumme kohtaa. Uskon, että olisin äidin ystävä myös, ellei hän olisi äitini. Tähän tuskin vaikuttaa olisinko itse jo viisikymppinen tai hän vielä parikymppinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ystävien pitäisi olla samanikäiset?

Ei mulla ainakaan ole yhtään 6-vuotiasta ystävää. En tiedä olenko sitten jotenkin rajoittunut.
1

Vierailija

Jos teini ikäinen tyttäreni käyttäytyisi samalla tavalla ystäviensä kanssa, kuin kotona, Niin en varmasti olsi ystävä. Surullista, mutta totta. Rakastan toki lastani, mutta on tässä kyllä usein hermot koetuksella.

Vierailija

Emme olisi, koska äitini on erittäin rauhallinen ja omissa oloissaan viihtyvä, minä taas olen pitkän nuoruuteni tykännyt kutsua kavereita ja käydä bilettämässä villisti. Ystäväpiirikin muodostui biletyksen siivittämänä. Äidilläni on yksi hyvä kaveri jostakin kouluajoilta, joka on seurannut mukana elämän varrella, ei muita. Jos olisimme olleet samalla luokalla, olisimme varmasti tulleet tosi hyvin toimeen, mutta ei meillä olisi ollut mitään yhteistä, minkä takia olisimme alkaneet viettää aikaa toistemme kanssa.

Mutta äitini on tietysti elämäni tärkein ihminen, olemme hyvin läheisiä ja voisimme jutella tuntikausia kaikesta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat