Mitä tehdä exän vihaisen tyttöystävän kanssa?

Kriisi

Exäni on löytänyt elämäänsä oikean helmen :( Tämä nainen on jokin mielenterveyskuntoutuja, joka on muuttanut exäni kanssa asuntoon, josta omistan vielä puolet. Omaisuudenjako suoritetaan pesänjakajan toimesta, mutta päätös tulee todennäköisesti keväällä. Asun itse vuokrayksiössä ja kaksi lastamme asuu kanssani vuoroviikoin. Meillä on jonkin verran omaisuutta, jonka päällä mieheni istuu pesänjakoon asti. Lasten huoltajuus on sujunut tähän mennessä hyvin. Nyt tilanne on mennyt vaikeaksi, kun olen joutunut noutamaan työhöni liittyviä papereita yhteisestä asunnostamme. Aikaa minulle on annettu vartin verran ja exän naisystävä kulkee hengittämässä niskaan, joten voitte kuvitella, etten pysty etsimään kaikkia tarvittavia juttuja yhdellä kertaa, kun paikat on järjestelty uusiksi. Uusi nainen - ammattikoulun keskeyttänyt neljän lapsen äiti (kolmelle eri miehelle) on sitä mieltä, etten ole oikeutettu noutamaan omaisuuttani yhteisestä asunnostamme, vaikka olen ilmoittanut ajoissa asiasta. Hän aikoi polttaa kaiken minulle kuuluvan. Lisäksi hän puhuu minusta hirveitä asioita lasteni kuullen sekä kirjoittelee näitä kuulemma avoimesti Facebookiin. Hänen lapsensa asuvat keskenään 16-vuotiaan poikansa hoivissa. Meidän lapsiamme hän on kohdellut toistaiseksi hyvin. Pelkään tätä naista ja uskon hänellä olevan huonon vaikutuksen lapsiimme. Mies on eroon liittyvistä asioista niin vihainen (hän on alkoholisti ja kieltäytyi hoidosta), että häneltä ei voi paljoa odottaa. Lasten kanssa ei juo paljoa. Mietin tässä, miten tätä tilannetta pitäisi ruveta hoitamaan. Olen tarkoituksella yrittänyt kommunikoida asiallisesti, pääosin lakimieheni avulla. Nyt mieheni on kuitenkin lopettanut yhteydenpidon oman lakimiehensä kanssa, joten asiat ovat ihan retuperällä ja lapset ovat enitenkärsivä osapuoli. Olemme jo sossun perheneuvolan asiakkaita, mutta mitä muuta voin tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija

Meni sekavaksi.

Onko pakko heitellä vielä tuossa sotkussa lapsia vuoroviikoin? Jos mies vieläpä alkoholisti...

Voisitko hakea kaikki omaisuutesi pois miehen nurkista?
Ja lapset vain joka toinen viikonloppu isällään?

Myönnän, etten tajunut nyt koko kuviota...

Vierailija

Kauhea tilanne! Etkö voisi ottaa virkavaltaa tai sossua mukaan hakemaan omaisuuttasi sieltä asunnosta, ettei tarvitsisi yksin mennä.  Kaikki sympatiat sun puolella<3

Kriisi

Vierailija kirjoitti:
Meni sekavaksi.

Onko pakko heitellä vielä tuossa sotkussa lapsia vuoroviikoin? Jos mies vieläpä alkoholisti...

Minulla on ihan sama fiilis tämän kuvion suhteen. Ja siksihän tähän on pakko saada muutos. -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meni sekavaksi.

Sama. En ihan ymmärtänyt, mutta eikö olisi helpointa vaatia yksinhuoltajuus ja olla hetki ilman tapaamisia kokonaan.
Olen itsekin aika tasapainoton, mutta exäsi nyksä kuulosti silti liian pahalta. Kun jo lähtökuopissa on vastahankaan kaikessa. Itse saatan loukattuna olla vaikka miten kamala, siksi avasin aloituksen, koska olen myös aika hyvä antamaan neuvoja kaltaisteni lepyttelyyn (siis kertomaan, mitä me loukatut hullut oikeasti haluamme), mutta en kyllä näe tässä nyt vastaanottavaista tahoa siellä toisessa päässä.

Koita aivan oikeasti vain irtautua täysin. Saat selittää tolanteen lapsille niin kuin se on. Eli että et luota isän uuteen ja selität miksi ja että nyt pidetään taukoa. Lapset voivat tavata isäänsä jos mies tekee sen ilman uutta, mutta harvoinhan se (tuollaisia) miehiä kiinnostaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat