Pesettekö hiukset joka päivä?
Ihmiset yleensä ihmettelevät kun sanon peseväni hiukseni joka päivä. En vaan voi pestä harvemmin kun heti on likainen olo. Olenko outo vai ovatko läheiseni outoja?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla kutisee päänahka, niin peseminen on viimenen asia, mitä teen :o
Pesen hiukset n. 3 kertaa viikossa.
Mulla hilse ja kutina ainakin pahenee, kun pesuväliä pidentää. En tiedä onko kyseessä tali-ihottuma tai vastaava.
Mikä ihme kisa täällä on siitä, miten vähän voi pestä itseään?? Liikuntaa ja tukkaan puhdistavaa ainetta kaksi krt vkossa? Haisee se. Eikä kyllä hyvältä.
Mä pesen useimmiten joka toinen päivä. Sen olen todennut mulle sopivaksi pesuväliksi, mutta saan kyllä hiuspohjani tottumaan harvempaankin. Punahiuksisena halusin säästää hiusväriäni ja pesin hiuksia vain kahden-kolmen päivän välein eikä ehtinyt rasvoittumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme kisa täällä on siitä, miten vähän voi pestä itseään?? Liikuntaa ja tukkaan puhdistavaa ainetta kaksi krt vkossa? Haisee se. Eikä kyllä hyvältä.
Kyllä sitä voi itsensä pestä pesemättä hiuksiaan? :D Tukka kiinni ylös tai myssy päähän suihkun ajaksi. Ei mun hiukset ainakaan haise pahalle ja hyville näyttävät, vaikka pesen ne kaksi kertaa viikossa!
Joka päivä. Mulla onmyös seborrea ja kutina yltyy, jos jätän yhdenkin pesupäivän väliin.
Pesen joka päivä, mutta haluaisin todella eroon tästä tavasta. Tää aiheuttaa todella pirullisen kierteen, sillä hiukset rasvoittuu sitä nopeammin mitä useammin niitä pesee. Minulla on ohuet hiukset eikä määrässäkään ole kehumista. Uskon, että juuri jatkuva peseminen on heikentänyt hiuksiani, koska lapsena ne olivat paksut ja vahvat.
En vaan kestä rasvaisia hiuksia yhtään ja kuivashampoot on lähes mahdottomia harjata pois niin ettei hiukset näytä hilseisiltä.
Kaksi kertaa viikossa pesen suurinpiirtein. Mikäli on loma eikä minnekkään menoa niin helposti menee viisikin päivää pesemättä.
Mulla on suoravärillä värjätyt punaiset hiukset, joten joka pesussa väri haalistuu. Siksi koetan olla mahdollisimman pitkään aina pesemättä shampoolla.
Ja käyn kyllä joka päivä muuten suihkussa :D
Vierailija kirjoitti:
Pesen joka päivä, mutta haluaisin todella eroon tästä tavasta. Tää aiheuttaa todella pirullisen kierteen, sillä hiukset rasvoittuu sitä nopeammin mitä useammin niitä pesee. Minulla on ohuet hiukset eikä määrässäkään ole kehumista. Uskon, että juuri jatkuva peseminen on heikentänyt hiuksiani, koska lapsena ne olivat paksut ja vahvat.
En vaan kestä rasvaisia hiuksia yhtään ja kuivashampoot on lähes mahdottomia harjata pois niin ettei hiukset näytä hilseisiltä.
Luulin myös olevani tällaisessa pesukierteessä ja välillä yritin päästä siitä eroon pidentämällä pesuvälejä, tuloksetta. Rasvoittuminen ei vähentynyt yhtään. Minullakin on hius ohutta ja harventuneet, saa asetella ettei päänahka paista pahasti läpi. Lapsena/vielä teininä oli tosi paksu. Kaikelle tälle löytyi selitys, minulla todettiin PCO.
Nyt sitten ymmärränkin, miksi punaiseksi värjätyt hiukset näyttävät useilla likaiselta.
Syynä onkin siis värin varjelu.
Okkei.
Pesen 1-2 kertaa viikossa hoitoaineella tai kananmunalla ja n. kerran kuussa shampoolla (silikonittomalla). Minulla on erittäin kuiva ja atooppinen iho sekä kiharat hiukset joten tämä toimii erinomaisesti! Ikinä ennen ei ole ollut näin hyväkuntoiset hiukset.
Noin kerran viikossa. Atooppinen iho löytyy, ja raskausaika on kuivattanut päänahkaani entisestään niin ettei se ole edes sen viikon jälkeen yhtään rasvainen. En vaan osaa olla kauempaa pesemättä, ajatus ällöttää vaikkei pää ole rasvainen tai likaisen tuntuinen (kyllähän itse hiuksiin kumminkin viikossa kertyy ties mitä ulkoista "likaa").
Suihkussa käyn muuten kyllä päivittäin.
Pakko pestä päivittäin, hiukset rasvottuu niin nopeasti. Tämä on sukuvika, toinen siskoni on ihan samanlainen. Vaikka olis illalla käyny suihkussa, aamulla hiukset näyttää aivan järkyn limasilta. Näin ollut murkkuiästä lähtien.
nyt pesen yleensä joka toinen päivä, joskus harvemmin. Äsryttää kun esim töissä katon muiden tukkaa ja näyttää aina että just aamulla ois pesty, ja itelläni toissapäivänä pesty rasvakasa. =(
Nämä jotka kommentoivat että liian tiuhaan peseminen vain johtaa kierteeseen eivät kyllä tiedä mistä puhuvat.
Teini-iästä lähtien tukkani on rasvoittunut todella nopeasti. En keksi mikä asiaan auttaisi muu kuin peseminen shampoolla. Olen kokeillut pestä harvemmin - ei mitään vaikutusta. Olen kokeillut myös aitoa oliiviöljysaippuaa - ei vaikutusta.
Päänahka ja sen myötä hiukset ovat rasvaiset vuorokaudessa. Kuivashampoota käytän mutta palveluammatissa työskentelevänä en voi olla töissä tukka paskaisena.
Pesen hiukseni 2-3 kertaa viikossa shampoolla, jossa ei ole silikoneja eikä kovia sulfiitteja. Yleensä pesen, huuhtelen ja pesen vielä toisen kerran.
Hiuslaatuni on hento ja suora ja kasvojen iho tosi rasvoittuva. Käytän kuivashampoota ja joka päivä ennen nukkumaanmenoa kostutan aavistuksen hiusten pituuksia ja teen päähäni jonkinlaisen kiharrusvirityksen, jonka sitten avaan herättyäni. Jos pitäisin hiukseni luonnollisen suorana, joutuisin minäkin pesemään ne päivittäin tai joka toinen päivä. Tai jos nukkuisin hiukset auki.
Mieheni on muuten pessyt hiuksensa nyt noin kuukauden ajan pari kertaa viikossa pelkällä silikonittomalla hoitoaineella. Hänellä on ollut arka, kutiseva ja hilseilevä päänahka nuoresta asti eikä mikään ole siihen auttanut, mutta hoitoainepesun myötä päänahka on rauhoittunut eikä kutissut yhtään.
Minullakin on rasvoittuva päänahka. Eikä todellakaan auta pesuvälien pidentäminen. Olen yrittänyt vuosien varrella usein. Ainoastaan kolmannen raskauden aikana oli se tilanne, että 2 pesua viikossa riitti. Ja kyllä nautin! Uskomattoman ihanaa aikaa. Jotain hormonaalista siis täytyy tän rasvoittumisen olla. Shampoo on mulla luonnollisesti silikoniton, hajuton ja mauton... tarkoitettu rasvoittuvalle ja hilseilevälle päänahalle. Hyvä tuote, jolla hiuspohja pysyy hyvänä. Mutta rasvoittuu se silti. Joten joka aamu pesen, jos haluan hiusten olevan kauniit ja puhtaat.
Pesen joka päivä, koska käytän muotoilutuotteita, eikä hiuksia saa laitettua hyvin jos niissä on vanhat vahat ja lakat. Minulla on lyhyehköt hiukset, enkä koe päivittäistä pesua ongelmaksi. Aina on freesi olo, toisin kuin vapaapäivinä jolloin olen pesemättä hiuksia jos en lähde kotoa mihinkään.
Luulin etta suurin osa ihmisista pesisi itsensa ja hiuksensa nyt paivittain? Olen opettaja ja opiskelijoiden tyon aareen kumartuessa kylla haistaa saman tien kuka ei viitsi paanahkaansa pesta. Vanhasta talista tulee eltaantunut, kammottava haju, mutta eipa tata haisuleille voi suoraankaan sanoa. Naita haisuleita loytyy joka ryhmasta ainakin muutama paha tapaus ja useampi lievasti lemuava.
Itse pesen hiukseni joka aamu etta olo on raikas koko paivan. Jos jostain syysta paatan olla kaymatta suihkussa, on lahmainen ja haiseva olo ennen kuin paasen pesemaan itseoi.
Saunan jälkeen en aina pese shampoolla hiuksia. Jos olen edellisenä päivänä tai aiemmin samana päivänä pessyt, niin en pese uusiksi. Vedellä huuhtelu saa silloin riittää.