Pesettekö hiukset joka päivä?
Ihmiset yleensä ihmettelevät kun sanon peseväni hiukseni joka päivä. En vaan voi pestä harvemmin kun heti on likainen olo. Olenko outo vai ovatko läheiseni outoja?
Kommentit (59)
Pesen päivittäin, koska minulla on seborrea. Haistan itsekin eltaantuneen rasvanhajun, jos pesen harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se päänahka vaan kutisee joka aamu. Ap
Johtunee jatkuvasta pesemisestä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtunee jatkuvasta pesemisestä..
Kuulostaa siltä että päänahkasi on kuiva jatkuvasta pesemisestä johtuen... Siis ap:lle tämäkin viesti.
Pesen noin 2 kertaa viikossa. Hiukseni ovat luonnonkiharat ja paksut eivätkä näytä likaisilta ikinä mutta pakkohan niitä on pestä :D
Viikkokin voi joskus mennä. Parhaimmillaan tai pahimmillaan tainnut olla lähemmäs kuukausi..
Hilsettä siinä vähän jo kertyi.
Vierailija kirjoitti:
Viikkokin voi joskus mennä. Parhaimmillaan tai pahimmillaan tainnut olla lähemmäs kuukausi..
Hilsettä siinä vähän jo kertyi.
No hyi. Tuo on jo kyllä ihan liikaa.
1-2 kertaa viikossa. Ei rasvotu oikeestaan ollenkaan ja päänahka nytkin jo liian kuiva vaikkei usein pesemään. Mut tiedän kyl ihmisiä joiden hiukset näyttää päivässä siltä ettei ois aikoihin pesty :D
Vierailija kirjoitti:
Päänahan kutiaminen johtuu usein siitä, että tukkaa pestään liian usein ja liian tujuilla aineilla. Pese tukkaasi harvemmin tai käytä hellempiä sampoita, joissa ei ole sulfaatteja. Äläkä odota tuloksia yhdessä yössä, päänahalla menee aikansa tottua muutokseen.
Tosin tässä tapauksessa taitaa olla kyse myös siitä, että ap:lla on jonkinasteinen fiksaatio putipuhtaaseen tukkaan. Toki voit pestä tukkasi joka päivä, mikäs siinä, mikä ikinä itsestäsi tuntuu hyvältä.
Jos mulla kutisee päänahka, niin peseminen on viimenen asia, mitä teen :o
Pesen hiukset n. 3 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1-2 kertaa viikossa. Sen lisäksi käytän kuivashampoota jos tukka tulee likaisen näköiseksi. Harrastan hikiliikuntaa 4 kertaa viikossa. Tukka on paljon paremmassa kunnossa kun sitä ei pese koko ajan ja vapaa-aikaakin jää enemmän kun ei tarvi aina kuivatella tukkaa.
Minä jouduin välillä jopa kaksikin kertaa päivässä pesemään hiukseni kun kävin vielä töissä, tällä hetkellä olen äitiyslomalla. Olen kokki ammatiltani ja meillä on töissä kesäisin ihan järjettömän kuuma ja siellä joutuu kiireessä juoksemaan pää kolmantena jalkana ja asiaa ei auta se että joutuu vielä seisoskelemaan kuuman parilan ja uunien vieressä. Päässä täytyi vielä pitää huivia joka ei varmasti hengitä yhtään joten koko pää oli aivan hikinen. Näin ollen jouduin pesemään hiukseni aamulla ennen töitä sekä töiden jälkeen. Ap
Eikö olisi riittänyt että pesee hiukset töiden jälkeen?
Jos pesemisellä tarkoitat shampoopesua en ole pessyt moneen kuukauteen. Kokeilu sai alkunsa mökkireissulta, kun matkasta unohtui shampoo ja totesin että sauna ja järvivesi riittää tukalle ihan hyvin. Jatkoin sitten kaupunkioloissakin niin että "pesen" ts. hieron päänahkaa huolellisesti aina kun käyn suihkussa (eli päivittäin). Alkuun käytin kerran - pari viikossa lisäksi soodaa, nyt sekin on jäänyt. Alkuun tukka rasvoittui, nyt ei tee enää sitäkään vaan on pikemmin kuiva. "Pestessä" tuntuu kouraan rasvaisen oloiselta, kuivana ei. Päänahka ei kutise, ja bonuksena tulee helpompi muotoiltavuus. Menneitä ovat ne päivät, jolloin tukka lätsähti pitkin päänahkaa.
Ap, joudut pesemään hiuksiasi jatkuvasti kun olet totuttanut hiuksesi ja päänahkasi siihen. Hiusalan ammattilaiset ovat kaikki sitä mieltä että 2 kertaa viikossa tekee parasta hiuksille ja päänahalle.
Saisit muutamassa kuukaudessa kuontalosi tottumaan tähän rytmiin, eli pidä paljon ponnaria kun hiukset ovat likaiset niin muut eivät huomaa. Sinnittelet jonkun aikaa niin hiukset kiittää, ne paksuneekin kun eivät kulu turhasta pesusta.
Vierailija kirjoitti:
Ap, joudut pesemään hiuksiasi jatkuvasti kun olet totuttanut hiuksesi ja päänahkasi siihen. Hiusalan ammattilaiset ovat kaikki sitä mieltä että 2 kertaa viikossa tekee parasta hiuksille ja päänahalle.
Saisit muutamassa kuukaudessa kuontalosi tottumaan tähän rytmiin, eli pidä paljon ponnaria kun hiukset ovat likaiset niin muut eivät huomaa. Sinnittelet jonkun aikaa niin hiukset kiittää, ne paksuneekin kun eivät kulu turhasta pesusta.
Mä kokeilin tuota pari vuotta. Ei auta. Pitää pestä joka toinen päivä. Mulla on rasvoittuva hiusjuuri ja rasvainen ihotyyppi.
En ole ap.
Nuorempana pesin joka päivä rasvaisuuden takia. Vanhempana on riittänyt pesu joka toinen päivä. Mulla on paksu taipuisa tukka.
45v.
Pakko pestä töiden takia joka päivä (työpäivien jälkeen). Olen pikaruokapaikassa töissä niin ällö rasvanhaju tarttuu. Rasvoittua mun hiukset ei ehdi oikein koskaan, haisee vaan. Vapaapäivinä annan yleensä hiusten levätä. Päänahka tuntuu olevan tällä hetkellä tosi huonossa kunnossa.
Kai te saunan jälkeen pesette hiukset? Äitini ei pese aina edes saunan jälkeen. Ap
Minäkin pesen kaksi kertaa viikossa. Teinivuosina pesin joka päivä mutta sitten vähitellen pidensin pesuväliä. Ensin joka toinen päivä ja nyt jo pari-kolme vuotta tuo 2 kertaa viikossa. Hiukset eivät näytä likaisilta edes silloin, mutta pesen kuitenkin että muotoiluaineet, pölyt ja saasteet yms. huuhtoutuu pois.
Mulla on pitkät, ristiselkään ulottuvat suorat hiukset ja olen huomannut että harvemmin pesu on vaikuttanut positiivisesti hiusten kuntoon. Latvat eivät ole enää kuivat kuten aina ennen.
Vierailija kirjoitti:
Saisit muutamassa kuukaudessa kuontalosi tottumaan tähän rytmiin, eli pidä paljon ponnaria kun hiukset ovat likaiset niin muut eivät huomaa.
Tuota, kyllä sen huomaa, kun on rasvaiset hiukset sitaistu ponnarilla kiinni. Varsinkin bussissa istuessa kun edessä istuva on tehnyt niin.
Tässä taitaa keskustelussa muutenkin mennä sekaisin likainen ja rasvainen.
Muuten kyllä samaa mieltä siitä, että pesukertojen harventaminen siihen kutinaan auttaisi.
Siitä sun pesukierre siis johtuukin, ei siitä että tukka oikeasti olisi likainen...