Miksi köyhät passivoidaan ja annetaan kaikki valmiina, vaikka voisi opettaa tekemään työtä.

Vierailija

Jouluapu-ryhmä on hyvä esimerkki tästä. Suurin osa on työttömiä, jotka joutilaina kotona. Työssäkäyvät yrittävät sitten vielä hankkia heillekin jouluruuat omien kiireidensä lisäksi.

Eikö ilmaisen avun sijaan voisi järjestää vastapalveluksia. Rikas vie aineet ja köyhä kokkaa niistä joululaatikot ja leivonnaiset kummallekin. Kumpikin hyötyvät ja eikä kukaan jää kiitollisuuden velkaan.

Kommentit (6)

Vierailija

Jouluruoathan ei ole edes kalliita tehdä. Mielestäni nämä jouluapu, joulupuu yms ovat karhunpalvelus köyhille. Opettaa laiminlyömään kaiken.
Ja pelkään että avun kautta säästetyt rahat menee viinaan ja tupakkaan, joten en lahjoita mitään.

Vierailija

Jaa, minä olen köyhä, vaikka käyn vakityössä ja vielä kokoaikaisessa sellaisessa. Tulee yhteiskunnalta tietysti  lapsilisä. Niinä viikonloppuina, kun lapset ovat isänsä luona teen vielä extratöitä.

Koulutettu olen, mutta terveys petti ( kuulo) , ja siksi en voi yliopistokooulutuksen tuomaa ammattiani toteuttaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä olen köyhä, vaikka käyn vakityössä ja vielä kokoaikaisessa sellaisessa. Tulee yhteiskunnalta tietysti  lapsilisä. Niinä viikonloppuina, kun lapset ovat isänsä luona teen vielä extratöitä.

Koulutettu olen, mutta terveys petti ( kuulo) , ja siksi en voi yliopistokooulutuksen tuomaa ammattiani toteuttaa.

Mutta haetko apua Jouluapu-ryhmästä? Siellä 99% on sairaus- tai äitiyslomalla tai työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mutta haetko apua Jouluapu-ryhmästä? Siellä 99% on sairaus- tai äitiyslomalla tai työkyvyttömyyseläkkeellä.

En, mutta sinähän käytitkin sitä vain esimerkkinä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat