Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ovat niin epäluontevia vauvansa kanssa/suhteen?

Vierailija
06.12.2015 |

Siskollani on 5kk vauva, ja jotenkin tuntuu että se sotkee ihan täysin heidän elämänsä. Ravintolassa (minkäänlaisessa) ei voi käydä, koska vauva. Televisiota ei ehdi katsomaan ollenkaan, koska vauva. Jne. Joka väliin pitää muistuttaa, että hei meillä on toi 5kk vauva, en tietenkään ole katsonut/lukenut/voinut käydä tms. Ja miehensä on ihan samanlainen. Vauvan kanssa olemista hän sanoo lapsenvahtina olemiseksi, ja siitä tehdään kauhea numero. Siskoni oli kerran kipeä ja joutui käymään lääkärissä, ja tämä mies teki ison shown siitä että hän on lapsenvahtina.

En ole muilla havainnut tätä. Oma lapseni on 2v, en siis ole mikään ison perheen äiti joka AV-tyyliin nauraa yhden lapsen vanhemmille, vaan ihmettelen vaan kovin miksi MIKÄÄN ei onnistu 'koska vauva'.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo koomista kun miettii, että itse tein graduni loppuun ja suoritin muutamat kurssit äitiyslomalla. Toki meidän lapsi oli helppo vauva, ja en oleta että kukaan tosi vaikean vauvan äiti samaan kerkeää. Mutta se ajatus, että lehteäkään ei kerkeäisi avata koska meillä on vauva, on kyllä vähän hölmö ja naurettava. Ehkä se ei vaan jaksa tehdä mitään vauvanhoidon lisäksi, ja sitten on pakko selittää se vähän napakastikin ettei ala nolottaa. Mikä on ihan ok sekin. Mutta kyllä sitä voisi rehellisesti tietysti myöntää, että oon ollut niin väsynyt yövalvomisista tms. etten oo jaksanut miettiäkään lukemista. Miksi pitää näpäyttää toiselle, niin kuin se ei mitään vauva-arjesta tajuaisi? Varmaan jokainen itse vauvansa hoitanut ymmärtää sen tuomat haasteet ja muutokset. Toisilla ne ei vaan vaikuta siihen lukeeko välillä hesaria.

Mulle tulee aina mieleen näistä gradu-äideistä, että mitenköhän hyvin se laps on lopulta hoidettu. Se kun tarvitsee paljon muutakin kuin nuo fyysiset hoitamiset, vaipat ja ruuat ym.

Ja jos vauva ei itke juuri ollenkaan, voi olla masentunut, kun tarpeisiinsa ei ole vastattu tarpeelsi nopeasti.

Sitten nämä useamman lapsen äidit, joiden esikko "villi" ja huomionhakuinen, kun äidin rahkeet eivät riitä kuin pienempiin.

Mutta en tarkoita juuri sinua! Saatathan sä olla juuri se poikkeus säännössä, sellainen "supermamma"! Empä tunne, niin en voi sanoa..

Joo-o. Ihan hirvee supermamma olo kun pystyin vauvan 2-3h päikkärit kirjoittamaan graduani. Siinäpä se oli se mun työstö siihen. T.Toinen graduäiti. Mutta tokihan se oikeasti tarkoitti käytännössä siis sitä, että mun lapsi ei itkenyt ollenkaan ja oli masentunut. mitään muuta mahdollisuutta supermamman ja masentuneen lapsen välillä ei ole. Huhhei.

Huhhei, lueppas uudelleen ja ajatuksella tälläkertaa.

Niinkö minä todella sanoin, ettei muita vaihtoehtoja ole?

Vierailija
22/23 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo koomista kun miettii, että itse tein graduni loppuun ja suoritin muutamat kurssit äitiyslomalla. Toki meidän lapsi oli helppo vauva, ja en oleta että kukaan tosi vaikean vauvan äiti samaan kerkeää. Mutta se ajatus, että lehteäkään ei kerkeäisi avata koska meillä on vauva, on kyllä vähän hölmö ja naurettava. Ehkä se ei vaan jaksa tehdä mitään vauvanhoidon lisäksi, ja sitten on pakko selittää se vähän napakastikin ettei ala nolottaa. Mikä on ihan ok sekin. Mutta kyllä sitä voisi rehellisesti tietysti myöntää, että oon ollut niin väsynyt yövalvomisista tms. etten oo jaksanut miettiäkään lukemista. Miksi pitää näpäyttää toiselle, niin kuin se ei mitään vauva-arjesta tajuaisi? Varmaan jokainen itse vauvansa hoitanut ymmärtää sen tuomat haasteet ja muutokset. Toisilla ne ei vaan vaikuta siihen lukeeko välillä hesaria.

Mulle tulee aina mieleen näistä gradu-äideistä, että mitenköhän hyvin se laps on lopulta hoidettu. Se kun tarvitsee paljon muutakin kuin nuo fyysiset hoitamiset, vaipat ja ruuat ym.

Ja jos vauva ei itke juuri ollenkaan, voi olla masentunut, kun tarpeisiinsa ei ole vastattu tarpeelsi nopeasti.

Sitten nämä useamman lapsen äidit, joiden esikko "villi" ja huomionhakuinen, kun äidin rahkeet eivät riitä kuin pienempiin.

Mutta en tarkoita juuri sinua! Saatathan sä olla juuri se poikkeus säännössä, sellainen "supermamma"! Empä tunne, niin en voi sanoa..

Joo-o. Ihan hirvee supermamma olo kun pystyin vauvan 2-3h päikkärit kirjoittamaan graduani. Siinäpä se oli se mun työstö siihen. T.Toinen graduäiti. Mutta tokihan se oikeasti tarkoitti käytännössä siis sitä, että mun lapsi ei itkenyt ollenkaan ja oli masentunut. mitään muuta mahdollisuutta supermamman ja masentuneen lapsen välillä ei ole. Huhhei.

Huhhei, lueppas uudelleen ja ajatuksella tälläkertaa.

Niinkö minä todella sanoin, ettei muita vaihtoehtoja ole?

Luin. Ajatuksella. Kerrohan minulle, mitä muita vaihtoehtoja ilmaisit tekstissäsi, jossa ensin pohdit sitä vauva voi olla masentunut kun ei itke, ja sitten totesit kirjoittaneelle että et tarkoita juuri hänelle, vaan hänhän voi olla "juuri se poikkeus säännössä, sellainen "supermamma"!" ? Missä ne muut välimaaston tapaukset on, siis tuossa kirjoituksessasi ihan konkreettisesti? Minusta tuntuu, että sinun pitäisi lukea kirjoituksesi uudelleen. Jos et ymmärrä, että sen voi tulkita loukkaavaksi, niin ei voi mitään. Sillä loukkaavaa se on vihjailla, että lapsen helppous (millä useimmat tarkoittavat helppoja öitä ja lapsen viihtymistä muiden aikuisten kanssa) voi liittyä lapsen masennukseen, samalla kun toteat että miten "nämä graduäitit" voivat hoitaa lapsensa kunnolla, niin että se saa muutakin kuin fyysistä hoitoa. Jos et ihan oikeasti näe, miten kirjoituksesi voi loukata, niin ehkä sinun pitäisi harjoitella kirjoitusta enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, omassa tapauksessani ensimmäisten kuukausien aikana olin "epäluonteva" siksi, että vauva söi about puolentoista tunnin välein. Ja ei, hän ei ilmoittanut nälästänsä pikkuhiljaa ähisemällä ja kitinällä, vaan kiihtyi nollasta sataan alle minuutissa. Jos esim. satuin olemaan vessassa lapsen yhtäkkiä tullessa nälkäiseksi, niin päästyäni vessasta lapsen luo oli hän itkusta punainen kuin tomaatti, naama märkä kyynelistä, haukkoi henkeä huutoitkunsa välistä. Ja tämä tapahtui siis joka kerta kun ruokaa ei saanut 30-60 s sisään nälän yllätettyä. Niin, että menepä siinä sitten vauvauintiin, kerhoon, jumppaan, ostarille. Juu, en mennyt. Olin ensimmäiset 6 kk tasan kotona. Nyt kun vauva on 7 kk, niin uskallan mennä naapurille kylään. Että anteeksi vaan kaikille niille, jotka loukkaantuivat kun kieltäydyin mukavista vauvatreffeistä. Niin ja että Hesaria pitäisi lukea ja katsella leffoja? Voi vittu.

Ok, et siis ihan oikeasti ehdi muuta kuin imettää? Voi sua parkaa! Siskoni tapauksessa kyse ei ole siitä, vaan jotenkin tuntuu että kaikki muu on täysin arvotonta tai kiellettyä jopa. Mutta sä voit varmaan selittää asiaa etkä vaan vetoa että "koska meillä on toi vauva"? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi