Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok laittaa pikkulapsi ostoskärryyn istumaan? En itse haluaisi kerätä tavaroita semmoiseen kärryyn, koska mm. kuraiset saappaat

Vierailija
06.12.2015 |

Tämä on harmittavan yleistä lähi-marketissamme. Jopa sen ikäisiä tungetaan sinne, jotka osaisivat jo sujuvasti kävellä.

Kerään sinne kärryyn kuitenkin pääasiassa tuotteita joita syön. Ja juu, onhan ne pakattu jne. mutta kiva pestä kotona esim. jugurttipurkkeja kurasta ja mahdollisesta kuolasta. Ei, siihen ei kuole mutta miksei voi noudattaa sääntöjä ja pistää se muksu siihen sitä varten tehtyyn istuinosaan tai vaikka siihen auton muotoiseen kärryyn? Ja jos liian iso kumpaankaan niin kävelkööt tai omat rattaat mukana.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en kommentoi, mutta hygienia on ainakin aivan naurettava perustelu tuolle ettei lapsia saisi laittaa ostoskärryihin. Ne kärryt on niin paskaiset että yksi lapsi kurakenkineen on siellä ihan pisara meressä.

Vierailija
22/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3kk vauva, joka luonnollisestikaan ei vielä siihen istuinosaan sovi. Laitankin aina kaukalon kärryn pohjalle, ja ostokset kerään sinne kärryn etuosaan.

Mitä sanotte tästä? Toivon ettei kukaan kaupassa nyrpistele tavalleni, sillä kotona kaukaloa säilytetään eteisen lattialla, joten en pidä kaukaloa koskaan maassa, eikä kärryjen pohja näin ollen likaannu.

...Käydään tosin isommilla ruokaostoksilla yleensä Prismassa tai Lidlissä, sillä näissä kaupoissa on osassa kärryjä paikat turvakaukaloille. 👍🏼

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kummallista, että nämä lasten vaatteiden potentiaalisista koiranpaskatahroista pöyristyneet tyypit eivät ollenkaan ällöttele sitä kaikkea muuta sontaa, mitä niissä kärryissä on. Flunssaisten pultsarien ysköksistä lähtien kaikkea maan ja taivaan välillä niistä löytyy, joten suosittelen sitä ostoskoria kärryyn ihan riippumatta siitä, onko siellä istunut joku taapero vai ei.

Vierailija
24/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin kummallista, että nämä lasten vaatteiden potentiaalisista koiranpaskatahroista pöyristyneet tyypit eivät ollenkaan ällöttele sitä kaikkea muuta sontaa, mitä niissä kärryissä on. Flunssaisten pultsarien ysköksistä lähtien kaikkea maan ja taivaan välillä niistä löytyy, joten suosittelen sitä ostoskoria kärryyn ihan riippumatta siitä, onko siellä istunut joku taapero vai ei.

Jep. Jos jokin tässä ällöttää niin se, mitä kaikkea tarttuu lapsen vaatteisiin siitä kärrystä.

Vierailija
25/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa, ja kun mietin en ole missään päin liikkuessani nähnyt minkään ikäisiä lapsia ostoskärryissä, kuin Suomessa. Kovasti kiellettyä on, joissain kaupoissa tulee säännöllisesti kuulutuksia siitä, että ei lapsia ostoskärryihin.

Vierailija
26/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa en laita, rautakaupassa saatan laittaakin. Katsokaa tosiaan vaikka niiden vedettävien korien pohjaa joskus, ne on niin likaisia etten laittaisi sinne edes taaperoa saatikka sitten ruokaa.

Vierailija
27/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu Suomessa, ja kun mietin en ole missään päin liikkuessani nähnyt minkään ikäisiä lapsia ostoskärryissä, kuin Suomessa. Kovasti kiellettyä on, joissain kaupoissa tulee säännöllisesti kuulutuksia siitä, että ei lapsia ostoskärryihin.

Voi luoja te "ulkomaan"mammat olette kyllä aina yhtä huvittavia :D Olipa sitten mistä tahansa negatiivisesta kyse, niin että ole missään muualla kuin Suomessa ette ole kyseiseen ilmiöön törmänneet :D

Vierailija
28/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, no kyllä minua inhottaisi enemmän jos siellä kärryissä istuisi pultsari kuraisine kenkineen ja mahdollisesti kusihousuineen, jos nyt tähän lähdetään vertaamaan :D Yleensä ne sentään pitää vain siitä työntökahvasta kiinni.

Ap

Vierailija
29/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun oli uhka lintuinfluenssasta, annattiin ohjeet ettei lapsia missään tapauksessa saa laittaa kärryihin. Myös kärryt eivät saaneet olla ulkona. Ne ohjeet on ilmeisesti unohdettu? En ole nähnyt tuollaista toimintaa meilläpäin. Jos se on yleistä, niin valita kauppiaalle. Kyllä ne kiellot on vielä olemassa vaikka akuuttia linnunkakka ongelmaa ei olisikaan. En oikein ymmärrä miksei jotkut ymmärrä miksi lapsi kärryissä on ällöä.

Vierailija
30/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä vauvojen turvakaukaloitakaan pitäisi sinne ostoskärryyn nostaa. Useimmissa kaupoissa nykyään vauvakaukalokärryjä tai monilla raitaita joihin kaukalon saa. On kiva kun ne kaukalot onnmaassa ja sitte nostetaan sinne ostoskärryyn. YÖK!

Vierailija
31/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja te "ulkomaan"mammat olette kyllä aina yhtä huvittavia :D Olipa sitten mistä tahansa negatiivisesta kyse, niin että ole missään muualla kuin Suomessa ette ole kyseiseen ilmiöön törmänneet :D

Tasapuolisuuden nimessä voin sanoa, että minun "ulkomailla" lapsia todellakin on siellä kärryssä riekkumassa. Seisovat kengät jalassa, eikä kukaan sano mitään. Ottaa päähän.

Vierailija
32/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten en kommentoi, mutta hygienia on ainakin aivan naurettava perustelu tuolle ettei lapsia saisi laittaa ostoskärryihin. Ne kärryt on niin paskaiset että yksi lapsi kurakenkineen on siellä ihan pisara meressä.

En tiedä missä paskalääväkaupassa sinä asioit, mutta itse olen aina löytänyt helposti ostoskärryt, joissa ei ole näkyvää kuraa ja paskaa pohjalla. Kyllä minun käyttämissäni kaupoissa ostoskärryt sen verran siistejä ovat, että kengän pohjista tippuva kuramössö erottuisi selvästi. Sinä ilmeisesti asioit sellaisissa kaupoissa, joissa kärryt ovat aina näkyvää paskaa täynnä, kun et kuravelliä seasta erottaisi.

Vierailija
33/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on harmittavan yleistä lähi-marketissamme. Jopa sen ikäisiä tungetaan sinne, jotka osaisivat jo sujuvasti kävellä.

Kerään sinne kärryyn kuitenkin pääasiassa tuotteita joita syön. Ja juu, onhan ne pakattu jne. mutta kiva pestä kotona esim. jugurttipurkkeja kurasta ja mahdollisesta kuolasta. Ei, siihen ei kuole mutta miksei voi noudattaa sääntöjä ja pistää se muksu siihen sitä varten tehtyyn istuinosaan tai vaikka siihen auton muotoiseen kärryyn? Ja jos liian iso kumpaankaan niin kävelkööt tai omat rattaat mukana.

Samaa mieltä! Anna tarvittaessa toistuvasti palautetta asiasta kauppaan. Saisivat sieltä käsin aktiivisesti ohjata vanhempia toimimaan toisin, jos eivät muuten tajua sinänsä yksinkertaista asiaa. Ja kyllä, olen useasti ollut lasten kanssa kaupassa, neljän kolmen vuoden sisään syntyneen, ilman, että on tarvinnut kärryyn heitä tunkea.

Vierailija
34/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä vauvojen turvakaukaloitakaan pitäisi sinne ostoskärryyn nostaa. Useimmissa kaupoissa nykyään vauvakaukalokärryjä tai monilla raitaita joihin kaukalon saa. On kiva kun ne kaukalot onnmaassa ja sitte nostetaan sinne ostoskärryyn. YÖK!

Ei sinne kärryyn kyllä pitäisi laittaa niitä ostoskassejakaan, miettikää mitä kaikkea sontaa niiden pohjassa saattaa olla!

Ja entäs sitten ne ostokset: kuka haluaa edes kuvitella, missä kaikkialla ne säilyke- ja juomatölkit, vesimelonit, purkit ja purnukat ovat viereskelleet matkallaan maailman toiselta puolelta sinne marketin hyllyyn! Yök!

Kyl se vaan niin on, ettei siihen ostoskärryyn saisi laittaa mitään, mitä ei ole desinfioitu ensin, on se sen verran steriili ja pyhä kapistus sentään!

Vierailija
35/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, no kyllä minua inhottaisi enemmän jos siellä kärryissä istuisi pultsari kuraisine kenkineen ja mahdollisesti kusihousuineen, jos nyt tähän lähdetään vertaamaan :D Yleensä ne sentään pitää vain siitä työntökahvasta kiinni.

Ap

Kyllä, siitä työntökahvastapa hyvinkin niillä puhtoisilla kätösillään. (Oletko muuten koskaan nähnyt, miten puliukko niistää? Minä olen. Se turauttaa räät sormien väliin, ravistaa kättä, ja taas mennään.) Aika moni myöskin ihan tutkimustenkin mukaan jättää kätensä pesemättä asioituaan vessassa sekä yskii ja aivastelee pitkin poikin. Että siinä sulle sitä puhtoista työntöaisaa ja kärryä.

Vierailija
36/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne kärryyn kyllä pitäisi laittaa niitä ostoskassejakaan, miettikää mitä kaikkea sontaa niiden pohjassa saattaa olla!

Ja entäs sitten ne ostokset: kuka haluaa edes kuvitella, missä kaikkialla ne säilyke- ja juomatölkit, vesimelonit, purkit ja purnukat ovat viereskelleet matkallaan maailman toiselta puolelta sinne marketin hyllyyn! Yök!

Kyl se vaan niin on, ettei siihen ostoskärryyn saisi laittaa mitään, mitä ei ole desinfioitu ensin, on se sen verran steriili ja pyhä kapistus sentään!

Eieiei, usko kun asiantuntijat täällä kertovat: Mikään ei ole saastasempaa kuin av-mamman lapsi. Tai on: jonkun muun lapsi. Kaikki muu lika on ihan puhdasta siihen sontaan verrattuna, mitä lapset haalareissaan levittelevät ympäriinsä.

Vierailija
37/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

35, en ole väittänyt että puliukko on puhdas, kädet/työntökahva on kuitenkin helpompi puhdistaa kuin se koko kärry. Se puliukko likaa kuitenkin vähemmän itse kärryosaa kuin lapsi kuraisine kenkineen ja vaatteineen. En inhoa lapsia tai pidä heitä "saastaisina" vaan päinvastoin pidän lapsista.

Tuolla logiikalla jos lattiasi on pesemättä niin siihen kannattaa kaataa pari säkillistä sontaa lisäksi, kun sehän oli jo aiemmin pesemätön.

Ap

Vierailija
38/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta, kyllä on asiat hyvin Suomessa, jos ei mitään kuohuttavampaa ja hirveämää maasta löydy kuin lapsi ostoskärryissä.

Vierailija
39/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihan helvetisti kun asiakkaat tekee tota. Koskaan en uskaltaisi asiasta sanoa. Meillä ne ostoskärryt on samat mitä käytetään viereisessä ruokakaupassa, eli todella ajattelematonta. Olen siis rautakaupassa töissä.

Niissä ostoskärryissä on muuten kieltomerkki, jossa näytetään että lasta ei saa laittaa sinne kärryyn. Jos lapsi on niin iso, ettei mahdu siihen istumaosaan, niin sitten se voi ihan hyvin kävellä.

Vierailija
40/57 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35, en ole väittänyt että puliukko on puhdas, kädet/työntökahva on kuitenkin helpompi puhdistaa kuin se koko kärry. Se puliukko likaa kuitenkin vähemmän itse kärryosaa kuin lapsi kuraisine kenkineen ja vaatteineen. En inhoa lapsia tai pidä heitä "saastaisina" vaan päinvastoin pidän lapsista.

Tuolla logiikalla jos lattiasi on pesemättä niin siihen kannattaa kaataa pari säkillistä sontaa lisäksi, kun sehän oli jo aiemmin pesemätön.

Ap

Olen nähnyt useinkin lapsia ostoskärryissä, mutta lähes aina heiltä on kyllä riisuttu kengät. En muista koskaan nähneeni ostoskärryä, jossa olisi ollut kuraa lapsen jäljiltä.

Sen sijaan olen nähnyt kärryjä, joissa on tahmaa hajonneista tuotepakkauksista. Olen myös nähnyt, miten asiakas pärskii kärryynsä miljoonia räkäbakteereita. Ja monet tuotepakkaukset ovat tosiaankin aika likaisia.

Jotain suhteellisuudentajua tähän hommaan nyt hyvät naiset.

(Tiedoksi, en ole niitä, jotka kuljettavat lapsiaan ostoskärryissä. Itse asiassa minulla ei ole lapsia ollenkaan, siksi tämmöinen ihme hysteria asian tiimoilta kummastuttaa.)