Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tukielin vaivaiset.

Mies

Onko muilla jatkuvasti paikat kipeät niin että rajoittaa elämää?
Tuntuu että joka paikka olisi paskana??
Täytin vasta 40 , selkä on ollut 10v enemmän tai vähemmän kipeä, kaikki alkoi silloin välilevyn pullistumasta joka kuivui pois, mutta vasemman jalan ulkosyrjässä ei ole normaalia tuntoa, vas jalan uloimmat varpaat ei toimi normaalisti, se ei haittaa.
Selkä on tuon jälkeen ollut ihan helvetin jäykkä, hermosärkyä jaloissa pääasiassa oik jalka, alaselän lihaksia vetää jumiin jolloin ranka ei ole normaali asennossa aiheuttaen kipuja.
Olen ollut kuntoutuksessa seläntakia keskus-sairaalassa, silloin selkä oli hyvä kun jumpattiin 8/päivä 4viikkoa, magneettikuvissa selkä kulunut+tuo paskannettu välilevy.
Välillä oli olkapäät helvetin kipeät, viime talvena alkoi oik.kyynärpää kipuilemaan, tenniskyynärpää??.
Sitten meni taas selkä viime kevät talvella, välilevytyrä (magneetti) rojut hermokanavassa , saikkuu, fysioterapiaa , töihin oli pakko raahautua heinäkuun lopussa.
Oikea jalka on vieläkin ihan paska, kömpelö, kipuilee ym.ym.nytkin sellainen tasainen pakotus ja tuntuu kuin polven ylä/alapuoleta lihakset ihan jumissa.
Ja kun olen yrittänyt olla ilman lääkkeitä alkoi taas oik. Kyynärpää kipuilemaan.
Teen fyssarin harjoitteita, käyn sauvakävelemässä, mutta silti tuntuu että kunto on ihan paska, voimaakaan ei ole, salitreeniä ei oikein uskalla kokeilla kun selkä ei tykkää mistään mikä kuormittaisi sitä.
Olen vielä pienessä firmassa töissä ja pakko on yrittää käydä töissä puoli kuntoisena.
Asuntolainaakin on vielä riittävästi ja akka vittuilee, kiukuttelee ja pihtaa.
Mitä vittua tässä nyt pitäisi tehdä, kärvistellä karuun loppuun vai hellittääkö tällaiset vaivat joskus? Ennen kuin on 2m maata päällä.
Joskus nuorena tuli ajateltua ettei mulle ikinä mitään vaivoja mistään tule, ajoin hirvikolarin +100kmh vauhdissa, olin nokkakolarissa kyydissä, kaadoin autolla puun, olin kyydissä kun kaadettiin auto pellolle ym. Kaikesta selvinnyt pinta naarmuilla.

Kommentit (2)

Vierailija

Joskus ne vaivat ei hellitä enää ikinä. Kroonisten kipujen kanssa eläviä on paljon. Moni masentuu... jos vaivoista ei pääse eroon, pitää niiden kanssa oppia elämään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat