Montako lahjaa ostatte omille lapsille?

Vierailija

Lapset 4 ja 6v. Nyt on ostettu yhdet noin 15€ lahjat, mietin että pitäisikö ostaa vielä vähän isommat noin 30€/kpl lahjat?

Millaisia lahjamääriä te ostatte omille lapsillenne.

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Me ostimme omalle kaksi lahjaa. Toinen arvoltaan n. 7€ ja toinen n. 30€. Siinä ne. Lapsi täyttää tosin vasta 3, joten ei osaa toivoakaan kovkn paljoa. Näistä lahjoista on toivonut tuota halvempaa... :)

Tulee saamaan lisäksi sukulaisilta lahjoja. Yritämme parhaamme mukaan opettaa järkevään kuluttamiseen.

Vierailija

Ostimme itse molemmille lapsille 2 lahjaa.

2 vuotiaalle 20 ja 3€

3 vuotiaalle 15€ ja 30€

Saavat paketteja myös isovanhemmilta, tädeiltä, enolta, kummeilta, kavereideltamme. Itse olemme ostaneet molemmille toivomansa lahjat, joten siksi eri hintaiset.

Vierailija

Viisi, hintahaitarilla 5-40€. Muksuja kuusi (1-13v), joten kovinkaan montaa pakettia eivät muualta saa. Meillä myös kaikki tahto-hankinnat keskitetty jouluun ja synttäreihin. Yksi paketeista on vakiona ollut vaatteita ja toinen kirja, kolme jotain budjettiin sopivaa toivottua kivaa.

Vierailija

Oh! Meillä on aina ollut lapsille paljon lahjoja, yli 15 plus mummojen ym. lahjat päälle. Toivomuslistaa on toteutettu parin kalliimman osalta ja loput on jotain edullisempaa pikkupakettia. Jouluna pitää olla paljon paketteja (meidän perheen mielestä).

Vierailija

Mitä? Ettekö tuon enempää viitsi omalle lapsellenne ostaa? Onhan se kiva, että kuusen alla on ainakin muutama paketti, jouluhan on lasten juhla ja muistan itse miten jännä sitä on odottaa ja avata paketteja.

Minusta kuulostaa nirsolta, jos ei voi muutamaa kymppiä enempää laittaa lasten lahjoihin. Itseenne varmasti kulutatte rahaa yllin kyllin? Aloittaja ainakin on nirso, jos ei tuon ikäisille halua hauskempaa joulua, pitääkö ihan miettiä että ostaisitko toisen lahjan?En ymmärrä. Lapselle voi opettaa järkevästä kuluttamisesta, mutta kyllä pikkulasten kanssa voi silti viettää joulua!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oh! Meillä on aina ollut lapsille paljon lahjoja, yli 15 plus mummojen ym. lahjat päälle. Toivomuslistaa on toteutettu parin kalliimman osalta ja loput on jotain edullisempaa pikkupakettia. Jouluna pitää olla paljon paketteja (meidän perheen mielestä).

Meidän lasten mielestä kymmenen pakettia on jo tosi paljon:)

Vierailija

Päätin jo, että kuusi pakettia per lapsi olisi hyvä, koska tänän vuonna lahjat ovat vähän kalliimpia. Lisäksi on pari yhteistä. Mutta sitten keksin pari hyvää juttua vielä lisäksi, eli lahjoja on nyt kahdeksan per lapsi, lapset 8 ja 10. Näiden lisäksi ei kyllä ole tulossa paketteja muualta kuin ehkä 1 - 3.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulostaa nirsolta, jos ei voi muutamaa kymppiä enempää laittaa lasten lahjoihin. Itseenne varmasti kulutatte rahaa yllin kyllin? Aloittaja ainakin on nirso, jos ei tuon ikäisille halua hauskempaa joulua, pitääkö ihan miettiä että ostaisitko toisen lahjan?!

Me ei osteta itse yhtään. Lapset 3 ja 1. Sukulaisilta saavat muutaman paketin. Ei olla nirsoja :D Ruoka maistuu.

Ei olla pihejäkään. Eikä tämä ole rahasta kiinni. Järkeviä kuluttajia ollaan kyllä, eikä itseemmekään tuhlata. Hauska ja lämpöinen lasten joulu (ja perheen ja suvun yhteinen joulu) tulee silti varmasti. Se ei ole lahjojen määrästä kiinni. Lahjojen saamisen ja avaamisen iloa saa jo muutamasta mieleisestä paketista.

Joulun ilo ja tunnelma tulee kuitenkin meidän perheessä suurelta osin muusta.

Vierailija

Meillä on neljä lasta, 3, 6, 8 ja 12v.

Kaksi isompaa saavat noin 200e edestä lahjoja ja kaksi pienempää noin 150e per lapsi. Enempään meillä ei ole varaa.

Vierailija

Ostimme 3 vuotiaallemme 6 lahjaa, rahaa meni yht.n.45€. Lapsi saa lisäksi yhden lahjan isovanhemmilta. 7 lahjaa siis. Lapsi on toivonut vain yhtä lahjaa ja luulee saavansa vain tämän, tuleekin olemaan suuri yllätus nämä 7! lahjaa! Me haluaisimme että lapsi oppisi järkevän kuluttamisen jne.mutta vietämme joulun minun perheeni kanssa ja minun siskon ja veljen lapset (joita on yhteensä 6) saavat jokainen n.20 lahjaa per nenä. Vanhemmat ostavat näistä suurimman osan. Niin jotenkin tuntuisi väärältä jos meidän lapsemme saisi vain 1-2 lahjaa ja nämä muut lapset 20. En tiedä sitten että tehdäänkö tässä asiassa nyt vanhempina taas väärin vai oikein?

Vierailija

Kuulostavat jotenkin surullisilta nuo lahjamäärät ja niiden hinnat. Mitkä lasten toivomat asiat maksavat esim. 7€?

Minä saan aina useita lahjoja vanhemmiltani, en vain kahta, kuten useimmilla teistä.

Tänä vuonna saan ainakin:
- iPhone 6 (700€)
- kuulokkeet (39€)
- pyjaman (22€)
- meikkisivellinsetin (n. 40€)
- lahjakortteja (yhteensä n. 50€ arvosta)
- kuoret uuteen puhelimeeni (45€)
ja monia muita ns. "yllätyslahjoja", joita vanhempani eivät ole vielä paljastaneet minulle, mutta ovat kertoneet ostaneensa niitä. Näiden lisäksi saan myös lahjoja sukulaisiltani.

Listassa mainitut tuotteet maksavat yhteensä 3074€. Emme edes ole kovin varakkaita, mutta kyllä vanhemmillani on varaa tuoda iloa tähän yhteen päivään vuodesta. Eikö teillä ole?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat