Lähisukulaiseni (nuori mies) oli vakavassa onnettomuudessa. Mitä korusähkeeseen?
Kommentit (16)
Entäpä jos ottaisit vaikka puhelimen käteen ja soittaisit...
teho-osastolle en soittele tyypille joka nukutettuna hengityskoneessa.
Kuka lähettää TEKSTIVIESTIN tällaisessa tilanteessa??
ap
Soita nyt hyvä ihminen tädillesi (serkun äiti) ja puhu hänelle, tuskin se sähke omaisten mieliä juuri lämmittää, enemmän se, että soittaisit ja kyselisit jaksamista.
miksi vastaukset ovat näin agressiivisia??
Olen kyllä soittanut sedälleni ja hänen vaimolleen. Serkkuani haluaisin myös muistaa ja olen parenemisessa hengessä mukana.
Minusta tuntuisi oudolle jos olisin ollut pitkän jakson sairaalassa, hengenvaarassa ja toinnuttuani kukaan ei olisi muistanut minua kukkasin tai viestein.. Viedäänhän kuolleillekin kukkia!!
ap
kun potilas herää eikä kukaan ole musitanut häntä kukkasin. Todennäköisesti hän kuitenkin herää siellä teholla
sänkyihinsä. Soita sukulaiselle jos nyt on pakko, mutta mun mielestä ei ole
mitään syytä kommentoida koko asiaa jos et ole läheisissä väleissä kyseisen ihmisen kanssa.
Ja hän ei todellakaan ilahtunut kun "heräsi" ja suku oli käynnyt
häntä toljottamassa kun oli tiedottomassa tilassa. Muutoin
yhteydenpito ennen ko.tapahtumaa niukkaa.
En ymmärrä. Itse en ottanut tapahtuneeseen mitään kantaa, en
käynnyt enkä lähtettänyt osanottoani. Ihan hyvissä väleissä ollaan
ja tapaus ei jättänyt väleihimme mitään kitkaa.
Jos ei tunnu luentavalta niin kukin toimii tavallansa. Voithan häneen
ottaa yhteyttä kun on suhkot ok eli niin tein minä ja asia oli enenmmän
kuin mieleen sedälleni =)
Sukulaiset kävivät häntä katsomassa (oli pahasti palanut) ja sitten
kilvan kertoivat mitä olivat nähneet =( Todella mautonta. Mieluummin
antaa ihmisen toipua rauhassa.
jossa takana jotain parane pian tekstiä.... Mitään keetun korusähkettä..... Niitä lähetellään synttärisankareille ja vainajan omaisille.....
Minä olisin ihan järkyttynyt, jos heräisin koomasta tms. ja minulle olisi toimitettu korusähke! Ajattelisin, että minua on pidetty jo kuolleena. Ap, lähetä vaikka kortti hänen perheensä kautta (etenkin kun nuori on kysessä, niin ei mitään sähkeitä), he kyllä toimittavat sen sitten osastolle, kun/jos potilas pääsee sinne. Teholla ei ole tilaa korteille, sähkeille tms. joka tapauksessa.
Ja kaikken paras on se puhelinsoitto. Kyllä ne terveisetkin välittyvät. Eikä se sairas kaipaa krääsää ympärilleen (sairaalan pöydät ovat tosi pieniä ja ahtaita), vaan aidosti yhteyden pitämistä.
vastailla puolituttujen viesteihin tai soittoihin. Olen varma, että nuoren vanhemmat ovat yhteydessä omiin vanhempiinsa, sisariinsa ja ystäviinsä.
Luonnollisin tie olisi välittää myötäelämisenne isäsi kautta.
jota potilas ei aio ottaa mukaansa. Ruuan jakaminen on jo vaikeaa kun joutuu siirtelemään ihmisten kännyköitä, soittimia ym muuta roinaa ja sama juttu kun siivoaa potilaan kaapit ja pöydät jälkeenpäin. Ihmiset on jostain syystä kauhean huolissaan siitä miten petivaatteensa jättävät, mutta pöydät voi sitten jättää täyteen roskia ja piilottaa kaappeihin ruokaa homehtumaan.
Eihän asia minulle kuulu, mutta loukkaantuko Utajärvellä??
Kun kaatuu, on noustava ylös.
Kun nousee, on jatkettava eteenpäin.
Kun on päättänyt jatkaa,
on saavutettava tavoitteita ja unelmia.
Kulje kohti parempaa
Jos olisin sade, pesisin pois kyyneleesi. Jos olisin aurinko, antaisin lämpöni sinulle. Jos olisin tuuli, puhaltaisin pahan mielesi pois. Mutta olen vain minä. Tekisin kaiken ja vielä enemmän, jotta sinulla olisi hyvä olla
Rakas ystävä, älä luovuta! Anna kyynelten virrata; anna surun palaa sydämessäsi täysimääräisenä loppuun saakka. Kun mustat varjot väistyvät, näet kaiken entistä kirkkaampana
Kunpa tämä runo kietoutuisi ympärillesi kuin käsivarsi ja lohduttaisi sinua. Kunpa tämä runo olisi huone ja hehkuva takkatuli, jonka ääreen voisit käpertyä. Kunpa tämä voisi antaa sinulle niin paljon enemmän. Kunpa tämä runo voisi täyttää toiveesi. Silloin et ehkä enää itkisi.
Toivon sinulle, ystäväni, että elää taas uskaltaisit,
että suurien surujen jälkeenkin ilon siiville nousta saisit.
Toivon sinulle, ystäväni, taivaan raikkaat ja lempeät tuulet,
että kaikkina elämän päivinä ilon löydät ja lohdun kuulet.
Toivon sinulle, ystäväni, ettet lakkaisi luottamasta,
vaikka vielä on aivan hämärää kevään pelto on roudassa vasta.
Toivon sinulle, ystäväni, kaikkein kauneinta elämässä,
että rakkaus puhdas, ikuinen sinut ympäröi juuri tässä
Jos et ole arjessa tekemisissä, miksi haluat huomiota ja huomioida kriisin hetkellä? Varmasti sinusta tuntuu pahalta nuoren kohtalo, mutta tää potilas itse ei juuri lohtua saa siitä tiedosta, että koko suku pitää häntä kauhistelun ja päivittelyn kohteena.
Laitoitko serkulle synttärikortin sen viime synttäreillä? Mitä juttelit sen kanssa sen rippijuhlissa? Onko sulla sen numeroa kännykässäsi? Mietipä nyt uudestaan, onko sun rooli olla nyt tervehdystä laittamassa.
Mun serkkuni sairastui hyvin vakavasti, mutta ei mulle tullut mieleenkään laitella osastolle kukkia tai kortteja. Tätini kanssa juttelin ja häntä tuin lapsensa sairastaessa, kun kerran hänen kanssaan läheisiä ollaan, ei serkun.
Ihmeen vihamielisiä vastauksia olen saanut ,en tiedä miksi. Meillä on hyvin pieni suku ja kyseessä on ainut serkkuni. Vaikka asummekin eri maissa ja näemme harvoin, hän on kuitenkin minulla rakas ja ajatus, että hän kävi lähellä kuolemaa on pelottava. Soitan hänelle varmasti kunhan hän paranee, nyt se on mahdotonta.
ap
Nuo asiat on kovin henkilökohtaisia ja muut eivät voi auttaa. Palstaväki ei tunne onnettomuuden uhria.
Muistovärssyjä voi ehdottaa värssypankista vainajalle muttei sentään tällaiseen voi auttaa.
Sinulta pitäisi itseltäsi tulla sisältä jotain sanottavaa.