Miksi varakkaista oloista tulleet ovat aina tunnistettavissa ja saman oloisia?

Lallatii

Olin viettämässä iltaa sekalaisessa porukassa jossa eräs miespuolinen henkilö näytti joltain hipin retaleelta, mutta silti hän vaikutti kovin ylimieliseltä vaikka ei juuri mitään puhunutkaan.. Myöhemmin sain kuulla että hänen isänsä on himorikas ja on siis aina saanut kaiken..
Jokin yhteinen, ärsyttävä piirre huokuu ihmisistä jotka syntyneet kultalusikka perseessä.

Sivut

Kommentit (94)

Vierailija

Joo, sellainen muka-renttu josta huokuu Tunna Milonoff -asenne, puhetyylistä, äänenpainosta, siitä miten tungetaan ns. sivistyssanoja joka väliin... Tuttu ihmistyyppi :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olin viettämässä iltaa sekalaisessa porukassa jossa eräs miespuolinen henkilö näytti joltain hipin retaleelta, mutta silti hän vaikutti kovin ylimieliseltä vaikka ei juuri mitään puhunutkaan.. Myöhemmin sain kuulla että hänen isänsä on himorikas ja on siis aina saanut kaiken..
Jokin yhteinen, ärsyttävä piirre huokuu ihmisistä jotka syntyneet kultalusikka perseessä.

No istupa vaikka edes tunti lusikka perseessä, niin ymmärrät paremmin.

Lalalaal

Vierailija kirjoitti:
Niin että mikäs se piirre sitten on, joka leimaa meidät kaikki varakkaista perheistä tulevat? Katkeruuden puute?

Semmoinen tietynlainen syvällisyys puuttuu kokonaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja miksi aina varakkaasta perheestä tulevat teinitytöt ovat kaikki kopioita toisistaan??? Preppy-tyyli, Louis Vuitton laukku...

Ohis, mutta myös Louis Vuittton menee nykyisin wannabe-rikkaille teineille, ei välttämättä sellaisille joiden suvulla on oikeasti rahaa.

Vierailija

Ihan saman huomaa ns. bensalenkkari/elämänkoulu perheen kasvateista. Elämä on musta-valkosta ja katkeruus muille kruunaa kaiken.

Lalalal

Kaikki tietämäni ihmiset jotka tulevat varakkaasta perheestä ovat samanlaisia. Jotenkin epäaitoja, persoonattomia ja epäluotettavia. Ja varakkaasta perheestä tulevat vasta kateellisia ovatkin!

Käyttäjä14
Seuraa 
Liittynyt6.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Ja miksi aina varakkaasta perheestä tulevat teinitytöt ovat kaikki kopioita toisistaan??? Preppy-tyyli, Louis Vuitton laukku...

Aika harvalla oikeasti varakkaalla on LV-laukkua, koska se on mauton. Ihan varakkaat ei yleensä merkkejä näyttele.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tuu v*ttua joka lauseeseen, niin ei lauma tunnista omakseen?

Tämä oli hauska kärjistys :)

Mutta todellakin: totta toinen puoli! Kyllä puhetyyli kertoo paljosta ja "heikko aines" käyttää tätä vi**ua  joka välissä. Puhetyyli ja sanavalinnat kertovat todella paljon ihmisestä ja sivistyksestä. Ei aina rahasta (kyllä  varmasti monet rikkaat muksut puhuvat v:tä yhtälailla), mutta indikoi se usein siihen suuntaan!

Köyhä ja kunniallinen (ja sivistystä omaava: hengen ja mielen) on kuitenkin mielestäni kaunista!

Vierailija

Ihanaa yleistystä!

Mistään muustahan ei lasten persoona riipu kuin siitä miten paljon rahaa perheellä on käytettävissä!

T. eräs köyhän perheen tytär, joka itse omilla saavutuksillaan rakentanut itselleen varsin mukavan elämän

Lalala

Olen itse semmosesta perus toimeentulevasta perheestä. Kavereita löytyy sekä rikkaista että näistä "elämän koululaisista" ja kyllä ne siisteimmät keskustelut on käyty näiden jälkimmäisten kanssa. Jos olet varakkaasta perheestä ja sinulla on AINA taloudellinen turva taattu, olet valitettavasti hieman pintapuolinen ihminen ja kateellinen muille.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat